Kvalifikační studia Studium pedagogiky pro ASISTENTY PEDAGOGA
Kdy: 18.1.2025 - 29.11.2025    |    Kde: ZVaS, Nemanická 7, České Budějovice

Čas 9:00 - 15:30
Lektor Mgr. Veronika Míková, Mgr. Lucie Hronová, Mgr. Milena Peroutková, Mgr. Monika Landkammerová; Mgr. Vendula Jirsová; Mgr. Kristýna Nováková
Určeno Vstupní požadavky: minimálně střední vzdělání s maturitní zkouškou získané ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání
Kategorie Kvalifikační studia
Obsah Absolvent kurzu získá kvalifikaci:
  • asistent pedagoga dle § 22 odst. 1 písm. c) zákona 563/2004 Sb. – aktuální novela zákona z 1. 1. 2024
Průběh studia:
Studium je organizačně a časově rozloženo do 3 základních modulů. Základní modul je společný pro všechny typy Studia pedagogiky. V případě, že se uchazeč zapíše do různých oborů Studia pedagogiky, je tento základní modul prostupný a uznatelný. Zbývající 2 moduly – specializační a praktický – jsou určeny výhradně pro zaměření oboru asistent pedagoga.
  • 3 základní moduly = 13 prezenčních dnů výuky
  • setkání 1 – 2x měsíčně obvykle v sobotu
  • pedagogická praxe na smluvní škole = 3 dny
  • celková délka studia = 120 hodin
Podmínky úspěšného absolvování studia
  • získání zápočtu z psychologie, obecné pedagogiky a speciální pedagogiky
  • absolvování pedagogické praxe (100% účast)
  • prezenční účast ve výuce (min. 80% účast)
  • obhajoba závěrečné práce
  • úspěšné splnění ústní závěrečné zkoušky
Témata setkání
ZÁKLADNÍ MODUL / 48 hodin
  • Základy obecné pedagogiky
  • Základní pedagogické kompetence
  • Sociální interakce a prevence rizikového chování
  • Psychologie v souvislostech 1: dítě – žák
  • Psychologie v souvislostech 2: vzdělávací proces
  • Psychologie v souvislostech 3: pedagogický pracovník
SPECIALIZAČNÍ MODUL / 32 hodin
  • Základy speciální pedagogiky 1
  • Základy speciální pedagogiky 2
  • Systém péče o žáka
  • Specifika práce asistenta pedagoga
PRAKTICKÝ MODUL / 40 hodin
  • Vstupní seminář před nástupem na praxi
  • Pedagogická praxe
  • Reflektivní seminář proběhlé praxe
  • Kazuistický seminář
  • Pedagogická praktika pro asistenty pedagoga
  • Seminář k závěrečné práci
Pedagogická praxe
  • Praxi vám zajistíme v našich smluvních mateřských či základních školách a absolvujete ji ve skupině 2 – 4 účastníků. 
  • Pedagogická praxe trvá 3 dny a zpravidla budete mít možnost navštívit kombinaci tříd mateřských i základních – první či druhý stupeň. 
  • Každá studijní skupina má na škole průvodce pedagogickou praxí, který zajistí nejen vše potřebné, ale povede i reflexi nově získané zkušenosti. Průvodcem je vždy zkušený pedagogický pracovník.
  • Výstupem z praxe je reflektivní zpráva, která je součástí závěrečné práce.
Studijní opora, portfolio pracovních materiálů
  • Každý účastník získá unikátní studijní oporu, která není na trhu běžně dostupná. Jde o portfolio pracovních materiálů, které vytvořili naši lektoři; obsahuje nejen základní teoretické texty, ale především mnoho praktických příkladů a situací ze školního života, mnohdy i ucelené kazuistiky. 
  • Tento materiál bude provázet naše účastníky po celou dobu studia; získají tak velmi cenný zdroj informací pro svou budoucí praxi, ale i základní strukturu vlastního profesního portfolia.
Více o studium:
Rozsah 120 hodin
Cena 12700,- Kč
Akreditace MŠMT č.j. 25791/2023-5-520
Kontakt: Bc. Nikola Hrůšová, DiS.   |   hrusova@zvas.cz   |   +420387007116   |   +420739027926
Poznámky

ÚDAJE DO PŘIHLÁŠKY: pokud budete poplatek hradit sami, do údaje Přesný název organizace a adresa uveďte prosím adresu vašeho bydliště; místo IČ napište číslici 0

V poplatku je zahrnuto studium, studijní materiály, vstup do knihovny ZVaS Tábor nebo zapůjčení čtečky na pobočce v Českých Budějovicích i poplatek za zkoušku.

 Vedení škol Strategické plánování pedagogického rozvoje školy (pro SŠ)
IDZ Kdy: 19.2.2025 - 18.6.2025    |    Kde: blízké okolí Tábora (bude upřesněno)

Čas 9:00 - 17:00
Lektor Mgr. František Eliáš
Určeno Ředitelé, zástupci a další vedoucí pracovníci středních škol JK
Kategorie Vedení škol
Obsah

Cíle kurzu:

  • Účastníci si vyzkouší některé nástroje a postupy pro analýzu aktuálního stavu školy.
  • Podle výstupů analýzy zpracují strategický plán, naformulují cíle rozvoje své školy, navrhnou kroky k jejich naplnění a postup evaluace. 
  • Seznámí se s technikami pro práci se sborem při formulování nebo aktualizaci mise a vize školy.
  • Naplánují, jak zapojit zaměstnance a další aktéry do celého procesu.

Anotace:

Kurz je zaměřený na získání znalostí a dovedností pro práci s vizí školy a strategické plánování v souladu s kritérii kvalitní školy ČŠI (oblast 1 Koncepce a rámec školy).  

Pracovat budete aktivními metodami - skupinová práce, vzájemné sdílení, inspirace …

Na prezenčních setkáních si vyzkoušíte způsoby tvorby jednotlivých fází celého procesu a získáte částečné výstupy přímo pro svoji školu. Naplánujete postup další práce ve škole a zapojení zaměstnanců, které můžete po setkání vyzkoušet a na dalším konzultovat. Proto je výhodou, když se kurzu účastní dvojice z vedení školy (ředitel-zástupce). 

František Eliáš - pracuje ve školství od 90. let, působil jako učitel, zástupce ředitele a dlouholetý ředitel školy. Od začátku svého působení ve vedení školy se zaměřil na strategické řízení, spolupracoval na tvorbě metodik pro školy a v poslední době se plně věnuje facilitaci strategických plánů ve školách.

Rozsah 40 hodin
Cena 0,- Kč
Akreditace
Kontakt: Mgr. Ing. Zuzana Bukovská   |   bukovska@zvas.cz   |      |   +420605572839
Poznámky

Cyklus je tvořen 3 setkáními - 2 x dvoudenní, 1 x jednodenní.

Termíny setkání:

dvoudenní: st 19.2. – čt 20.2., dvoudenní st 2.4. – čt 3.4., jednodenní st 18.6.

Místo konání: blízké okolí Tábora, bude upřesněno podle výsledku veřejné zakázky

Ubytování a stravování je plně hrazeno z projektu.

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.

IDZ

 Kvalifikační studia Studium pedagogiky pro VYCHOVATELE
Kdy: 22.2.2025 - 29.11.2025 MOMENTÁLNĚ OBSAZENO    |    Kde: Tábor, učebna ZVaS, Komenského 2235

Čas 9:00 - 15:30
Lektor lektorský tým
Určeno Vstupní požadavky: minimálně střední vzdělání s maturitní zkouškou získané ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání
Kategorie Kvalifikační studia
Obsah Absolvent kurzu získá kvalifikaci:
  • vychovatel dle § 22 odst. 1 písm. c) zákona 563/2004 Sb. – aktuální novela zákona z 1. 1. 2024
Průběh studia:
Studium je organizačně a časově rozloženo do 3 základních modulů. Základní modul je společný pro všechny typy Studia pedagogiky. V případě, že se uchazeč zapíše do různých oborů Studia pedagogiky, je tento základní modul prostupný a uznatelný. Zbývající 2 moduly – specializační a praktický – jsou určeny výhradně pro zaměření oboru vychovatel.
  • 3 základní moduly = 12 prezenčních dnů výuky
  • setkání 1 – 2x měsíčně obvykle v sobotu
  • individuální pedagogická praxe na zvolené škole = 23 hodin
  • celková délka studia = 120 hodin
Podmínky úspěšného absolvování studia
  • získání zápočtu z psychologie, obecné pedagogiky a pedagogiky volného času
  • absolvování pedagogické praxe (100% účast)
  • prezenční účast ve výuce (min. 80% účast)
  • obhajoba závěrečné práce
  • úspěšné splnění ústní závěrečné zkoušky
Témata setkání
ZÁKLADNÍ MODUL / 48 hodin
  • Základy obecné pedagogiky
  • Základní pedagogické kompetence
  • Sociální interakce a prevence rizikového chování
  • Psychologie v souvislostech 1: dítě – žák
  • Psychologie v souvislostech 2: vzdělávací proces
  • Psychologie v souvislostech 3: pedagogický pracovník
SPECIALIZAČNÍ MODUL / 32 hodin
  • Teorie výchovy
  • Pedagogika volného času 1
  • Pedagogika volného času 2
  • Sociální pedagogika
PRAKTICKÝ MODUL / 40 hodin
  • Pedagogická praktika pro vychovatele
  • Vstupní seminář před nástupem na praxi
  • Pedagogická praxe
  • Reflektivní seminář proběhlé praxe
  • Seminář k závěrečné práci
Pedagogická praxe
  • Pedagogická praxe probíhá ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání, zejména ve školních družinách, školních klubech, případně ve střediscích volného času
  • Praxe je individuální, pomyslně rozdělena na 2 části. 
  • První část (zpravidla 8-10 hodin) je náslechová, hlavním cílem je pozorovat práci zkušeného vychovatele, interakce vychovatel – účastník/účastníci vzdělávání – rodič/e. 
  • Ve druhé části se předpokládá aktivní zapojení účastníka studia do pedagogického procesu pod dohledem zkušeného vychovatele. Součástí je vždy reflexe dne vedená vychovatelem.
  • Rozvržení pedagogické praxe v rozsahu 23 hodin je plně na individuální domluvě mezi vychovatelem a účastníkem praxe.
  • Výstupem z praxe je reflektivní zpráva, která je součástí závěrečné práce.
Studijní opora, portfolio pracovních materiálů
  • Každý účastník získá unikátní studijní oporu, která není na trhu běžně dostupná. Jde o portfolio pracovních materiálů, které vytvořili naši lektoři; obsahuje nejen základní teoretické texty, ale především mnoho praktických příkladů a situací ze školního života, mnohdy i ucelené kazuistiky. 
  • Tento materiál bude provázet naše účastníky po celou dobu studia; získají tak velmi cenný zdroj informací pro svou budoucí praxi, ale i základní strukturu vlastního profesního portfolia.
Rozsah 120 hodin
Cena 13500,- Kč
Akreditace 25791/2023-5-520
Kontakt: PhDr. František Rozum   |   rozum@zvas.cz   |   +420389822730   |   +420774431223
Poznámky
  • ÚDAJE DO PŘIHLÁŠKY: pokud budete poplatek hradit sami, do údaje Přesný název organizace a adresa uveďte prosím adresu vašeho bydliště; místo napište 0
  • V poplatku je zahrnuto studium, studijní materiály, vstup do knihovny ZVaS Tábor i poplatek za zkoušku a obhajobu závěrečné práce.
  • Účastnický poplatek je zapotřebí uhradit před zahájením kurzu na základě zaslané promo faktury.

 Průřezové téma: Péče o wellbeing Jak pracovat s agresivitou u žáků
IDZ Kdy: 27.2.2025 - 28.2.2025 MOMENTÁLNĚ OBSAZENO    |    Kde: České Budějovice

Čas 9:00 - 17:00
Lektor Mgr. Pavel Dosoudil, PhDr. Mgr. Lucie Myšková, Ph.D.
Určeno pedagogičtí pracovníci ZŠ, SŠ,VOŠ a konzervatoří
Kategorie Průřezové téma: Péče o wellbeing
Obsah Cílem semináře je ukázat možnosti práce s agresí u dětí a mládeže na různých úrovních od prevence po intervenci. Budou představeny některé evidence - based přístupy, které snižují výskyt agresivního chování ve škole. 
Rozsah 16 hodin
Cena 0,- Kč
Akreditace
Kontakt: Mgr. Milena Peroutková   |   peroutkova@zvas.cz   |      |   +420608129707
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.

Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.

IDZ

 Kvalifikační studia LOGOPEDICKÝ ASISTENT: Primární logopedická prevence - podpora přirozeného rozvoje řeči dětí
Šablony pro MŠ–VOŠ Kdy: 7.3.2025 - 16.5.2025    |    Kde: učebny ZVaS České Budějovice

Čas 9:00 - 15:30
Lektor PhDr. Šípová, Mgr. Brabcová
Určeno učitelé MŠ; učitelé 1. stupně ZŠ
Kategorie Kvalifikační studia
Obsah
Absolvent:
  • porozumí obsahu a pojetí primární logopedické prevence, získá kompetenci k podpoře přirozeného vývoje dětské řeči uskutečňované v rámci školních vzdělávacích programů
  • získá povědomí o pěstování kultury mluvního projevu
  • získá schopnost porozumět průběhu vývoje dětské řeči a rizikům, která se mohou ve vývoji řeči projevovat
  • získá znalosti a praktické dovednosti z oblasti účinné podpory rozvoje dětské řeči ve všech složkách, a to jak v  oblasti porozumění řeči, tak ve složce  expresivní, v oblasti obsahové i formální. 
  • je připraven působit na rozvoj předpokladů potřebných pro budoucí osvojování dovedností čtení a psaní dětí ve školním věku
  • získá způsobilost rozvíjet u dětí dovednosti, potřebné pro dobrý vývoj artikulace,  bude seznámen s nejčastějšími odchylkami ve vývoji artikulace.
  • absolvent se orientuje v základních kategoriích narušené komunikační schopnosti, je schopen využívat získané znalosti ke spolupráci se školskými poradenskými zařízeními. 
  • je schopen poskytovat poradenské služby rodičům/zákonným zástupcům ve smyslu doporučování kvalifikované logopedické intervence pro děti a žáky v rezortu školství a zdravotnictví. 
 
PLÁNOVANÉ TERMÍNY
Kurz je rozdělen do pěti osmihodinových bloků.

  • pátek 7. 3. 2025
  • pátek 21. 3. 2025
  • pátek 4. 4. 2025
  • pátek 25. 4. 2025
  • pátek 16. 5. 2025
PEDAGOGICKÁ PRAXE
Pedagogickou praxi konají účastníci na svém současném působišti. Po každém setkání získají podněty a úkoly, které plní ve své přímé práci s dětmi, vedou záznam o konané praxi a při následných setkání vše reflektují.
***
ZPŮSOB UKONČENÍ KURZU
Posluchači na základě získaných poznatků z pedagogické praxe zpracují kazuistiku, která bude prezentována v rámci závěrečného pohovoru.
***
STUDIJNÍ MATERIÁL
V ceně kurzu je zahrnut studijní materiál - skripta, která jsou zpracována přímo pro potřeby posluchačů tohoto kurzu. Jde tak o ojedinělý materiál.

Rozsah 60 hodin
Cena 6500,- Kč
Akreditace MŠMT již akreditace neuděluje
Kontakt: Mgr. Milena Peroutková   |   peroutkova@zvas.cz   |      |   +420608129707
Poznámky Kurz naplňuje Standard MŠMT pro další vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na podporu přirozeného rozvoje řeči dětí – primární logopedickou prevenci.Tento kurz lze hradit ze šablon!

Nenalezli jste zde vhodný termín nebo kurz?
Kontaktujte naše pracovníky a rádi Vám připravíme školení na míru pro sborovnu.

ERUDITUS - katalog školení   |   © 2011–2024 ZVaS České Budějovice, vytvořilo studio MARKOnet.czTOPlist