Psychologie, soft skills Porozumění dětem a jejich potřebám ve školním prostředí
Šablony pro MŠ–VOŠ Kdy: 12.5.2025 - 13.5.2025 ZRUŠENO    |    Kde: učebny ZVaS České Budějovice

Druh workshop
Forma prezenční
Čas 9:00 - 15:30
Lektor Mgr. Eva Soukup
Určeno pedagogičtí pracovníci MŠ, ZŠ, SŠ
Oblast Psychologie, soft skills
Anotace Workshop nabídne vysvětlení, proč si s žáky tak často nerozumíme, a jak změna přístupu učitele může zlepšit vztahy ve třídě. Zaměříme se na vývojové potřeby dětí v jednotlivých obdobích jejich života a prozkoumáme, jak vytvořit prostředí, které jim umožňuje tyto potřeby naplnit. Společně se podíváme na roli emocí a jejich vliv na proces učení, včetně toho, jak podporovat rozvoj emoční inteligence u dětí. Získáte praktické nástroje pro podporu vnitřní motivace a postupy, jak vhodně reagovat na problematické chování žáků. Vše probereme velmi konkrétně na příkladech z praxe a čas věnujeme i vašim otázkám a situacím.
Cíle Účastník / účastnice vzdělávacího programu:

• seznámí se s významem a dopadem přístupu učitele na klima ve třídě

• pojmenuje hlavní vývojové potřeby dětí v jednotlivých obdobích a určí, který obranný mechanismus dítě volí a proč

• uvědomuje si význam bezpečí a smysluplnosti ve výuce

• uvědomuje si, čím může u žáků ohrožovat naplnění jejich důležitých potřeb

Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 16 hod.
Rozsah 16 hodin
Cena 3500,- Kč
Certifikace
Kontakt Mgr. Milena Peroutková   |   peroutkova@zvas.cz   |      |   +420608129707
Poznámky

 Psychologie, soft skills Podpora pedagogických a didaktických kompetencí: Jak na vztahy a komunikaci s dospívajícím
IDZ Kdy: 12.5.2025    |    Kde: učebny ZVaS České Budějovice

Druh workshop
Forma prezenční
Čas 9:00 - 17:00
Lektor Mgr. Eva Soukup
Určeno pedagogičtí pracovníci ZŠ a SŠ
Oblast Psychologie, soft skills
Anotace Na workshopu se zaměříme na vývojové potřeby dospívajících a jak jim v této etapě života porozumět. Účastníci se seznámí s klíčovými principy vztahové výchovy, komunikace a podpory autonomie u dospívajících. Budeme se věnovat otázkám hranic, vlivu digitálních technologií, osamostatňování i udržení respektujícího vztahu mezi pedagogickým pracovníkem a dítětem. Na workshopu nabídneme srozumitelné nástroje a strategie, které napomáhají zvládání náročných situací bez narušení vzájemného respektu. Důraz bude kladen na praktickou využitelnost získaných poznatků.
Cíle V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci:

• porozuměli vývojovým potřebám dospívajících a jejich specifikům

• osvojili si principy vztahové výchovy a respektující komunikace

• získali praktické nástroje pro zvládání náročných situací s respektem

Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Mgr. Milena Peroutková   |   peroutkova@zvas.cz   |      |   +420608129707
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu Implementace dlouhodobého záměru Jihočeského kraje. V této souvislosti může evaluátorka projektu kontaktovat účastníky s žádostí o vyplnění krátkého online dotazníku za účelem zhodnocení dopadu realizované projektové aktivity na cílovou skupinu.
Během prezenčního setkání je účastníkům hrazeno občerstvení.

IDZ

 Pedagogické kompetence Jak se zakládá fungující spolupráce a kooperativní učení
IDZ Kdy: 14.5.2025 - 15.5.2025 MOMENTÁLNĚ OBSAZENO    |    Kde: Hotel Lužnice, Planá nad Lužnicí

Druh workshop
Forma prezenční
Čas 9:00 - 17:00
Lektor doc. PhDr. Hana Kasíková CSc.
Určeno pedagogičtí pracovníci ZŠ a SŠ
Oblast Pedagogické kompetence
Anotace Dvoudenní setkání k odpovědnému učení věnujeme vzdělávacím strategiím, které jsou založeny na vzájemném učení jak žáků, tak učitelů. Společně prozkoumáme způsoby, kterými se zakládá fungující spolupráce a kooperativní učení. Prohloubíme dovednosti plánovat, realizovat a hodnotit kooperativní učební situace. Zaměříme se na strategie a techniky jednodušší na organizaci i čas, ale i na komplexnější struktury, např. kooperativní projekty. Diskutovány budou jejich varianty pro různé podmínky na školách.
Cíle V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci / účastnice:

• porozuměli tomu, jak se nastavuje fungující spolupráce a účinné kooperativní učení

• vyzkoušeli si variabilní strategie a techniky kooperativního učení

• vyhodnotili jejich optimální podobu pro podmínky svých předmětů

• vyzkoušeli si způsoby, jak formovat a kultivovat sociální dovednosti pro práci v malých skupinách

• porozuměli tomu, jak důraz na spolupráci a spolupracující učení souvisí s přeměnou vzdělávacího prostředí

• srovnali příklady dobrých praxí profesních učících se skupin

• zvažovali možnosti těchto spolupracujících profesních společenství podle podmínek škol
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 75 %, tj. 12 hod.
Rozsah 16 hodin
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt PhDr. František Rozum   |   rozum@zvas.cz   |   +420389822730   |   +420774431223
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu Implementace dlouhodobého záměru Jihočeského kraje. V této souvislosti může evaluátorka projektu kontaktovat účastníky s žádostí o vyplnění krátkého online dotazníku za účelem zhodnocení dopadu realizované projektové aktivity na cílovou skupinu.
Během prezenčního setkání je účastníkům hrazeno občerstvení.

IDZ

 Předškolní vzdělávání Pohybové hry ve vnitřním prostředí
Kdy: 15.5.2025    |    Kde: ZVaS České Budějovice, Nemanická 7

Druh seminář
Forma prezenční
Čas od 9:00
Lektor Mgr. et Bc. Michael Novotný
Určeno učitelé MŠ a 1. stupně ZŠ
Oblast Předškolní vzdělávání
Anotace Máte pocit, že vám ve třídě chybí prostor pro pohyb? Přijďte načerpat inspiraci, jak rozhýbat děti i bez tělocvičny! Seminář nabídne zásobu jednoduchých, zábavných a ověřených her, které rozvíjejí lokomoční, manipulační a smyslové dovednosti dětí v MŠ i na 1. stupni ZŠ. Účastníci si aktivity prakticky vyzkouší a osvojí si jejich bezpečné a smysluplné zařazení do výuky. Každá hra bude doplněna stručným teoretickým rámcem.
Cíle V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci:

• seznámili s prakticky ověřenými pohybovými aktivitami pro předškolní děti

• vyzkoušeli pohybové hry a činnosti zaměřené na rozvoj lokomočních, manipulačních a smyslových dovedností, které lze realizovat i v prostorově omezených podmínkách třídy

Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 2400,- Kč
Certifikace
Kontakt Ing. Petra Hrůšová   |   petra.hrusova@zvas.cz   |   +420389822735   |   +420605232180
Poznámky

 Člověk a příroda (fyzika, chemie, přírodopis) Energetické zdroje v názorných experimentech
IDZ Kdy: 20.5.2025    |    Kde: ZVaS Tábor, Komenského 2235

Druh seminář
Forma prezenční
Čas od 9:00
Lektor Ing. Petr Pavlík Ph.D.
Určeno pedagogové 2. st. ZŠ; SOŠ a SOU; gymnázia; VOŠ
Oblast Člověk a příroda (fyzika, chemie, přírodopis)
Anotace Vzdělávací program se zaměřuje na inovativní metody výuky energetiky a energetických zdrojů, propojující teorii s praktickými experimenty. Účastníci se seznámí s principy fungování různých energetických zdrojů, jejich výhodami, nevýhodami a možnostmi přechodu k nízkoemisním alternativám. Praktická část kurzu nabídne ukázky demonstračních modelů a experimentů, včetně využití 3D tisku, pro zkvalitnění výuky. Program rozvíjí pedagogické dovednosti a poskytuje konkrétní návody pro realizaci výuky s využitím edukačních modelů a experimentálních aktivit.
Cíle V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci / účastnice:

• upevnili si a rozšířili kompetence pro výuku témat energie a energetika ve fyzice, chemii a dalších přírodovědných předmětech

• získali praktické návody na realizaci experimentů souvisejících s funkcí jednotlivých energetických zdrojů

• orientovali se v dostupnosti a využití demonstračních modelů v praktické výuce

• získali náměty k realizaci praktických a experimentálních činností v předmětech jako je fyzika, chemie a další přírodovědné předměty
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 80 %, tj. 6 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Ing. Petra Hrůšová   |   petra.hrusova@zvas.cz   |   +420389822735   |   +420605232180
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu Implementace dlouhodobého záměru Jihočeského kraje. V této souvislosti může evaluátorka projektu kontaktovat účastníky s žádostí o vyplnění krátkého online dotazníku za účelem zhodnocení dopadu realizované projektové aktivity na cílovou skupinu.
Během prezenčního setkání je účastníkům hrazeno občerstvení.

IDZ

 Člověk, zdraví a bezpečí Zdravotní gramotnost: Access Bars ve vzdělávání: Péče o děti i sebe
IDZ Kdy: 22.5.2025    |    Kde: učebny ZVaS České Budějovice

Druh workshop
Forma prezenční
Čas 9:00 - 17:00
Lektor Bc. Lenka Eiblová, Ing. Tereza Houšková
Určeno pedagogičtí pracovníci, MŠ, ZŠ, SŠ, speciální pedagogové, psychologové
Oblast Člověk, zdraví a bezpečí
Anotace Během workshopu se seznámíte s metodou Access Bars a možnostmi jejího využití ve vzdělávání a při práci s dětmi. Naučíte se efektivní a velmi účinnou techniku, která pomáhá uvolnit stres, napětí a mentální přetížení. Součástí programu je bezpečné a přátelské prostředí, ve kterém bude prostor pro sdílení očekávání, motivací i profesních zkušeností. Metodu si prakticky vyzkoušíte při práci ve dvojicích.

Vysvětlíme nejen princip jednotlivých Access Bars bodů, ale i konkrétní nástroje, které lze snadno a okamžitě začlenit do každodenní školní praxe. Získáte tak ucelený přehled o tom, jak tuto relaxační metodu využít při práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami i v rámci péče o sebe sama.
Cíle V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci:

• seznámili se s metodou Access Bars a jejími možnostmi ve školním prostředí

• rozvinuli praktické dovednosti v použití Access Bars ve škole

• seznámili se s využitím metody Access Bars při práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Mgr. Milena Peroutková   |   peroutkova@zvas.cz   |      |   +420608129707
Poznámky Na workshop si prosím vezměte pohodlné oblečení.Více o metodě: https://accesspraha.cz/access-bars/

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu Implementace dlouhodobého záměru Jihočeského kraje. V této souvislosti může evaluátorka projektu kontaktovat účastníky s žádostí o vyplnění krátkého online dotazníku za účelem zhodnocení dopadu realizované projektové aktivity na cílovou skupinu.
Během prezenčního setkání je účastníkům hrazeno občerstvení.

IDZ

 Průřezové téma: Péče o wellbeing Syndrom vyhoření a jeho prevence v práci učitele
IDZ Kdy: 26.5.2025    |    Kde: ZVaS Tábor, Komenského 2235

Druh seminář
Forma prezenční
Čas od 9:00
Lektor Mgr. Miloslav Hubatka
Určeno všichni pedagogičtí pracovníci
Oblast Průřezové téma: Péče o wellbeing
Anotace Učíte druhé, ale myslíte i na sebe? Práce ve školství je náročná. Často dáváte maximum druhým, ale zapomínáte na sebe. Seminář je určen pedagogickým pracovníkům základních a středních škol, kteří chtějí včas rozpoznat příznaky vyhoření a naučit se, jak s nimi účinně pracovat. Dozvíte se, co jsou nejčastější spouštěče stresu v učitelské profesi, jak fungují emoce a jak s nimi vědomě zacházet. Součástí semináře je také jednoduchý test míry aktuálního stresu a praktické tipy, jak budovat zdravou rovnováhu mezi prací a osobním životem.
Cíle V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci:

• naučili se identifikovat vyhoření už v prvním stadiu a rozpoznali i vážnější stadia ohrožení

• poznali nejčastější spouštěče a seznámili se s technikami, jak s nimi pracovat a zvládat je

• seznámili se se základy práce s emocemi

• identifikovali své hodnoty, potřeby a životní postoje

• otestovali, jak jsou aktuálně ohroženi mírou stresu

• naučili se několik technik, jak identifikovat a následně zvládat konkrétní náročné životní a profesní situace

• seznámili se se základy optimální rovnováhy mezi osobním a pracovním životem
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 75 %, tj. 6 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Ing. Petra Hrůšová   |   petra.hrusova@zvas.cz   |   +420389822735   |   +420605232180
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu Implementace dlouhodobého záměru Jihočeského kraje. V této souvislosti může evaluátorka projektu kontaktovat účastníky s žádostí o vyplnění krátkého online dotazníku za účelem zhodnocení dopadu realizované projektové aktivity na cílovou skupinu.
Během prezenčního setkání je účastníkům hrazeno občerstvení.

IDZ

 Matematika a její aplikace Jak na gradované úlohy v matematice na 1.stupni ZŠ
Kdy: 5.6.2025    |    Kde: ZVaS Tábor, Komenského 2235

Druh workshop
Forma prezenční
Čas od 13:00 hod.
Lektor PhDr. Sylva Peclinovská, PhD.
Určeno pedagogičtí pracovníci 1.st. ZŠ
Oblast Matematika a její aplikace
Anotace Gradované úlohy představují efektivní nástroj pro diferenciaci výuky. Mohou jednak pomoci nastavit úroveň úloh odpovídající individuálním potřebám žáků, ale zároveň i pomoci s diagnostikováním úrovně porozumění žáka pro plánování další výuky, V rámci workshopu se zaměříme na principy tvorby gradovaných úloh na základě různých gradačních parametrů a na možnosti jejich využití při výuce matematiky v různých ročnících 1. st. ZŠ. Vyzkoušíme si, jak s minimální investicí času vytvořit sadu úloh se stupňující náročností a jak tuto sadu efektivně zařadit do výuky.
Cíle V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci:

• porozuměli principům gradace matematických úloh

• získali praktické tipy na tvorbu a implementaci těchto úloh do výuky

Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 4 hod.
Rozsah 4 hodiny
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Mgr. Olga Blechová   |   blechova@zvas.cz   |      |   +420608152881
Poznámky Akce je hrazena z příspěvku Jihočeského kraje. Občerstvení včetně nápojů zajištěno.

 Pedagogické kompetence Stanoviště! aneb Pracuje celá třída
Kdy: 11.6.2025    |    Kde: ZVaS, Nemanická 7, České Budějovice

Druh workshop
Forma prezenční
Čas od 9:00 hod
Lektor Mgr. Lucie Čechová
Určeno pedagogové 1. a 2. stupně ZŠ
Oblast Pedagogické kompetence
Anotace Workshop nabídne konkrétní nástroje pro efektivní využití učících se stanovišť ve výuce. Účastníci si vyzkouší, jak připravit, organizovat a vyhodnocovat aktivity, které zapojí celou třídu. Zaměříme se na způsoby, jak pracovat se žáky různého tempa a jak přistupovat k jejich individuálním potřebám.
Cíle V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci:

• seznámili se s různými typy stanovišť a jejich efektivním využitím v různých výukových situacích

• osvojili si praktické dovednosti v přípravě, organizaci výukových stanovišť i vyhodnocování aktivit

Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 2255,- Kč
Certifikace
Kontakt Bc. Nikola Hrůšová, DiS.   |   hrusova@zvas.cz   |   +420387007116   |   +420739027926
Poznámky

 Cizí jazyky Hravé metody pro efektivní výuku cizích jazyků
Kdy: 11.6.2025    |    Kde: ZVaS, Nemanická 7, České Budějovice

Druh workshop
Forma prezenční
Čas od 9:00 hod
Lektor Mgr. Kateřina Hříbal
Určeno pedagogové cizích jazyků 1. a 2. stupně ZŠ
Oblast Cizí jazyky
Anotace Workshop nabídne další možnosti, jak se žáky efektivně trénovat a používat slovní zásobu ve výuce cizího jazyka. Vyzkoušíte si prakticky různé metody, jak kategorizovat a hravě pracovat se slovíčky, aby byly lekce zábavné a pro žáky motivující. Zároveň si navrhneme různé způsoby, jak aktivity přizpůsobit, aby odpovídaly různým úrovním obtížnosti.
Cíle V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci:

• objevili efektivní metody pro práci se slovní zásobou založené na kategorizaci a organizaci slovíček

• vyzkoušeli různé techniky pro zapojení žáků do učení nových slov a jejich praktického používání
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 2255,- Kč
Certifikace
Kontakt Bc. Nikola Hrůšová, DiS.   |   hrusova@zvas.cz   |   +420387007116   |   +420739027926
Poznámky

 Inkluze Setkání nadaných žáků - ŠACH MAT
Kdy: 21.6.2025    |    Kde: Metropol České Budějovice, salonek 205

Druh seminář
Forma prezenční
Čas od 9:00 hod.
Lektor Ing. Eliška Richtrová
Určeno žákům ZŠ ve věku 6 - 15 let, kteří nejsou zapsáni v žádném šachovém oddíle
Oblast Inkluze
Anotace Šachový turnaj pro žáky je skvělou příležitostí pro mladé šachisty k tomu, aby si prověřili své dovednosti, rozvíjeli strategické myšlení a soutěžili v přátelském, ale napínavém prostředí. Kromě samotného soutěžení nabízí turnaj také skvělou možnost k navázání nových přátelství a výměně zkušeností mezi mladými hráči. Vítězové jednotlivých kategorií obdrží ceny, které budou odměnou za jejich nasazení a vynaložené úsilí. Přijďte si zahrát, poznat nové soupeře a posunout své šachové schopnosti na vyšší úroveň!
Cíle • zlepšení šachových znalostí a schopnosti koncentrace a rozhodování v krátkém čase

• pochopení rozdílu mezi taktickým a strategickým myšlením

• rozvoj důležitých osobnostních vlastností (trpělivost, odolnost, respektování pravidel, zvládání tlaku v soutěži, ovládání emocí - radost z výhry, smutek z prohry)

• šachový rozbor jednotlivých partií

• setkání s ostatními šachovými nadšenci
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 4 hod.
Rozsah 4 hodiny
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Mgr. Olga Blechová   |   blechova@zvas.cz   |      |   +420608152881
Poznámky Přihlašují se pouze žáci / žákyně/, u položky IČ školy zapíší nulu, telefonní a mailový kontakt je možné uvést na doprovod /rodič, pedagog/. Občerstvení včetně nápojů je zajištěno. Akce je hrazena z příspěvku Jihočeského kraje.

 Informatika Cesta k moderní informatice: metody a nástroje
eTOM Kdy: 8.9.2025 - 9.2.2026    |    Kde: ZVaS České Budějovice

Druh kurz
Forma prezenční
Čas vždy od 8:30
Lektor Mgr. Štěpánka Baierlová
Určeno učitelé informatiky na 2. stupni ZŠ
Oblast Informatika
Anotace Vzdělávací program je zaměřen na rozvoj didaktických dovedností učitelů informatiky s důrazem na moderní metody a formy výuky. Program je rozdělen do pěti částí, ve kterých se účastníci více ponoří do jednotlivých oblasti nové informatiky v návaznosti na revidovaný RVP ZV: data, informace a modelování; algoritmizace a programování; informační systémy a digitální technologie.

Program nabízí praktické lekce v roli žáků, následnou reflexi z pohledu učitele, propojení s teorií, aby vše dávalo smysl, ukázky metod kritického myšlení a formativního přístupu, abychom co nejvíce podpořili aktivní zapojení žáků a rozvoj jejich kritického myšlení a samostatnosti. Součástí programu je také reflexe vlastní práce a sdílení zkušeností, které umožňují učitelům vzájemně se inspirovat a zlepšovat kvalitu výuky na svých školách.
Cíle V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci:

• zažili praktické lekce v roli žáků tak, aby je hned mohli přenést do svých tříd

• v návaznosti na prožité lekce prozkoumali očekávané výsledky učení v revidovaném RVP

• seznámili se s metodami kritického myšlení a vyzkoušeli si jejich zapojení do výuky informatiky tak, aby žáky vedli k samostatnému a kritickému myšlení

• zorientovali se v tom, jaké strategie formativního přístupu se odehrávají ve fázi plánování výuky, jaké v době učení a jak pracovat s hodnocením, které podporuje proces učení

• navrhli plán vlastní výuky
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 80 %, tj. 32 hod.
Rozsah 40 hodin
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Bc. Lukáš Malecha   |   malecha@zvas.cz   |      |   +420608652718
Poznámky Předpokládané termíny: 8. 9.; 6. 10.; 10. 11. 2025, 8.1. a 9.2.2026

 Kvalifikační studia Studium pedagogiky pro ASISTENTY PEDAGOGA
Kdy: 20.9.2025 - 30.5.2026    |    Kde: ZVaS Tábor, Komenského 2235

Druh kurz
Forma prezenční
Čas od 9:00
Lektor Mgr. Radka Brabcová, Mgr. et Mgr. Nikola Brandová, Ph.D., , Mgr. Jaromíra Brichtová, , PhDr. Marta Franclová Ph.D., , Mgr. Lucie Hronová, , Mgr. Vendula Jirsová, , Mgr. Monika Landkammerová, , PhDr. Tereza Maříková, , Mgr. Veronika Míková, , Mgr. Kristýna Nováková, , Mgr. Milena Peroutková, , PhDr. František Rozum, , Mgr. Nikola Železná
Určeno všem zájemcům s minimálně středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání
Oblast Kvalifikační studia
Anotace Absolvent kurzu získá kvalifikaci:
  • asistent pedagoga dle § 22 odst. 1 písm. c) zákona 563/2004 Sb. – aktuální novela zákona z 1. 1. 2024
Průběh studia:
Studium je organizačně a časově rozloženo do 3 základních modulů. Základní modul je společný pro všechny typy Studia pedagogiky. V případě, že se uchazeč zapíše do různých oborů Studia pedagogiky, je tento základní modul prostupný a uznatelný. Zbývající 2 moduly – specializační a praktický – jsou určeny výhradně pro zaměření oboru asistent pedagoga.
  • 3 základní moduly = 13 prezenčních dnů výuky
  • setkání 1 – 2x měsíčně obvykle v sobotu
  • pedagogická praxe na smluvní škole = 3 dny
  • celková délka studia = 120 hodin
Podmínky úspěšného absolvování studia
  • získání zápočtu z psychologie, obecné pedagogiky a speciální pedagogiky
  • absolvování pedagogické praxe (100% účast)
  • prezenční účast ve výuce (min. 80% účast)
  • obhajoba závěrečné práce
  • úspěšné splnění ústní závěrečné zkoušky
Témata setkání
ZÁKLADNÍ MODUL / 48 hodin
  • Základy obecné pedagogiky
  • Základní pedagogické kompetence
  • Sociální interakce a prevence rizikového chování
  • Psychologie v souvislostech 1: dítě – žák
  • Psychologie v souvislostech 2: vzdělávací proces
  • Psychologie v souvislostech 3: pedagogický pracovník
SPECIALIZAČNÍ MODUL / 32 hodin
  • Základy speciální pedagogiky 1
  • Základy speciální pedagogiky 2
  • Systém péče o žáka
  • Specifika práce asistenta pedagoga
PRAKTICKÝ MODUL / 40 hodin
  • Vstupní seminář před nástupem na praxi
  • Pedagogická praxe
  • Reflektivní seminář proběhlé praxe
  • Kazuistický seminář
  • Pedagogická praktika pro asistenty pedagoga
  • Seminář k závěrečné práci
Pedagogická praxe
  • Praxi vám zajistíme v našich smluvních mateřských či základních školách a absolvujete ji ve skupině 2 – 4 účastníků. 
  • Pedagogická praxe trvá 3 dny a zpravidla budete mít možnost navštívit kombinaci tříd mateřských i základních – první či druhý stupeň. 
  • Každá studijní skupina má na škole průvodce pedagogickou praxí, který zajistí nejen vše potřebné, ale povede i reflexi nově získané zkušenosti. Průvodcem je vždy zkušený pedagogický pracovník.
  • Výstupem z praxe je reflektivní zpráva, která je součástí závěrečné práce.


Studijní opora, portfolio pracovních materiálů
  • Každý účastník získá unikátní studijní oporu, která není na trhu běžně dostupná. Jde o portfolio pracovních materiálů, které vytvořili naši lektoři; obsahuje nejen základní teoretické texty, ale především mnoho praktických příkladů a situací ze školního života, mnohdy i ucelené kazuistiky. 
  • Tento materiál bude provázet naše účastníky po celou dobu studia; získají tak velmi cenný zdroj informací pro svou budoucí praxi, ale i základní strukturu vlastního profesního portfolia.
Cíle Absolvent získá kompetence v oblasti pedagogiky a psychologie, které podmiňují výkon činnosti asistenta pedagoga dle § 22, odst. 1 písm. c) zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a změně některých zákonů a § 1 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků.
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 85 %, tj. 102 hod.
Rozsah 120 hodin
Cena 13500,- Kč
Certifikace MŠMT č.j. 25791/2023-5-520
Kontakt Ing. Petra Hrůšová   |   petra.hrusova@zvas.cz   |   +420389822735   |   +420605232180
Poznámky

 Kvalifikační studia Studium pedagogiky pro ASISTENTY PEDAGOGA
Kdy: 20.9.2025 - 30.5.2026    |    Kde: ZVaS, Nemanická 7, České Budějovice

Druh kurz
Forma prezenční
Čas od 9:00 hod
Lektor Mgr. Radka Brabcová, , Mgr. et Mgr. Nikola Brandová, Ph.D., , Mgr. Jaromíra Brichtová, , PhDr. Marta Franclová Ph.D., , Mgr. Lucie Hronová, , Mgr. Vendula Jirsová, , Mgr. Monika Landkammerová, , PhDr. Tereza Maříková, , Mgr. Veronika Míková, , Mgr. Kristýna Nováková, , Mgr. Milena Peroutková, , PhDr. František Rozum, , Mgr. Nikola Železná
Určeno všem zájemcům s minimálně středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání
Oblast Kvalifikační studia
Anotace Absolvent kurzu získá kvalifikaci:
  • asistent pedagoga dle § 22 odst. 1 písm. c) zákona 563/2004 Sb. – aktuální novela zákona z 1. 1. 2024
Průběh studia:
Studium je organizačně a časově rozloženo do 3 základních modulů. Základní modul je společný pro všechny typy Studia pedagogiky. V případě, že se uchazeč zapíše do různých oborů Studia pedagogiky, je tento základní modul prostupný a uznatelný. Zbývající 2 moduly – specializační a praktický – jsou určeny výhradně pro zaměření oboru asistent pedagoga.
  • 3 základní moduly = 13 prezenčních dnů výuky
  • setkání 1 – 2x měsíčně obvykle v sobotu
  • pedagogická praxe na smluvní škole = 3 dny
  • celková délka studia = 120 hodin
Podmínky úspěšného absolvování studia
  • získání zápočtu z psychologie, obecné pedagogiky a speciální pedagogiky
  • absolvování pedagogické praxe (100% účast)
  • prezenční účast ve výuce (min. 80% účast)
  • obhajoba závěrečné práce
  • úspěšné splnění ústní závěrečné zkoušky
Témata setkání
ZÁKLADNÍ MODUL / 48 hodin
  • Základy obecné pedagogiky
  • Základní pedagogické kompetence
  • Sociální interakce a prevence rizikového chování
  • Psychologie v souvislostech 1: dítě – žák
  • Psychologie v souvislostech 2: vzdělávací proces
  • Psychologie v souvislostech 3: pedagogický pracovník
SPECIALIZAČNÍ MODUL / 32 hodin
  • Základy speciální pedagogiky 1
  • Základy speciální pedagogiky 2
  • Systém péče o žáka
  • Specifika práce asistenta pedagoga
PRAKTICKÝ MODUL / 40 hodin
  • Vstupní seminář před nástupem na praxi
  • Pedagogická praxe
  • Reflektivní seminář proběhlé praxe
  • Kazuistický seminář
  • Pedagogická praktika pro asistenty pedagoga
  • Seminář k závěrečné práci
Pedagogická praxe
  • Praxi vám zajistíme v našich smluvních mateřských či základních školách a absolvujete ji ve skupině 2 – 4 účastníků. 
  • Pedagogická praxe trvá 3 dny a zpravidla budete mít možnost navštívit kombinaci tříd mateřských i základních – první či druhý stupeň. 
  • Každá studijní skupina má na škole průvodce pedagogickou praxí, který zajistí nejen vše potřebné, ale povede i reflexi nově získané zkušenosti. Průvodcem je vždy zkušený pedagogický pracovník.
  • Výstupem z praxe je reflektivní zpráva, která je součástí závěrečné práce.


Studijní opora, portfolio pracovních materiálů
  • Každý účastník získá unikátní studijní oporu, která není na trhu běžně dostupná. Jde o portfolio pracovních materiálů, které vytvořili naši lektoři; obsahuje nejen základní teoretické texty, ale především mnoho praktických příkladů a situací ze školního života, mnohdy i ucelené kazuistiky. 
  • Tento materiál bude provázet naše účastníky po celou dobu studia; získají tak velmi cenný zdroj informací pro svou budoucí praxi, ale i základní strukturu vlastního profesního portfolia.
Cíle Absolvent získá kompetence v oblasti pedagogiky a psychologie, které podmiňují výkon činnosti asistenta pedagoga dle § 22, odst. 1 písm. c) zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a změně některých zákonů a § 1 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků.
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 85 %, tj. 102 hod.
Rozsah 120 hodin
Cena 13500,- Kč
Certifikace MŠMT č.j. 25791/2023-5-520
Kontakt Bc. Nikola Hrůšová, DiS.   |   hrusova@zvas.cz   |   +420387007116   |   +420739027926
Poznámky

 Pedagogické kompetence Kognitivní trénink žáků
IDZ Kdy: 16.10.2025 MOMENTÁLNĚ OBSAZENO    |    Kde: ZVaS České Budějovice, Nemanická 7

Druh workshop
Forma prezenční
Čas od 9:00
Lektor Helena Žahourová
Určeno pedagog ZŠ 1. i 2. stupně ZŠ, asistent pedagoga
Oblast Pedagogické kompetence
Anotace Kognitivní trénink pomáhá žákům si pro ně zábavným způsobem trénovat svoji paměť, soustředění, pozornost, kreativitu, slovní zásobu, logiku, myšlení a další rozumové schopnosti. Pokud je do tohoto tréninku zapojena i učební látka, je to pro žáky další forma, jak se mohou učit kreativně a aktivně a vede k jejímu lepšímu pochopení a zapamatování. Společné úkoly při kognitivním tréninku navíc pomáhají rozvíjet spolupráci a komunikaci mezi žáky.
Cíle V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci / účastnice:

• pochopili, co je kognitivní trénink a v čem je pro žáky přínosný

• seznámili se s tipy, jak může kognitivní trénink vypadat

• vyzkoušeli si vytvořit svoje vlastní úkoly v rámci kognitivního tréninku žáků

• věděli, jak kognitivní trénink zařadit do výuky

• mohli se inspirovat i svými nápady navzájem
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Ing. Petra Hrůšová   |   petra.hrusova@zvas.cz   |   +420389822735   |   +420605232180
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu Implementace dlouhodobého záměru Jihočeského kraje. V této souvislosti může evaluátorka projektu kontaktovat účastníky s žádostí o vyplnění krátkého online dotazníku za účelem zhodnocení dopadu realizované projektové aktivity na cílovou skupinu.
Během prezenčního setkání je účastníkům hrazeno občerstvení.

IDZ

 Umění a kultura Příběhy ve světle a stínu – Scénografie ve výtvarné výchově
IDZ Kdy: 20.10.2025    |    Kde: ZVaS Tábor, Komenského 2235

Druh workshop
Forma prezenční
Čas od 9:00
Lektor Mgr. Alžběta Horynová
Určeno učitelé výtvarné výchovy na ZUŠ, ZŠ i SŠ
Oblast Umění a kultura
Anotace Workshop představí učitelům výtvarné výchovy kreativní způsoby práce se světlem, stínem a prostorem při tvorbě scénografických prostředí. Účastníci se naučí techniky stínohry, tvorby prostorových modelů a využití projekce k oživení příběhů. Součástí bude práce s různými materiály a zdroji světla, experimentování s texturami a vrstvami a také kombinace tradičních i digitálních prvků. Workshop nabídne inspiraci, jak zapojit scénografické principy do výuky a podpořit rozvoj dětské kreativity skrze prostorové kompozice a vyprávění příběhů.
Cíle Účastník/účastnice vzdělávací akce:

• osvojí si některé scénografické techniky

• získá nápady na aktivity, které propojují výtvarnou výchovu se scénografií a s vyprávěním příběhů

• odnese si hotové modely, návrhy scén a ukázky, které může přímo využít při přípravě hodin

Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Ing. Petra Hrůšová   |   petra.hrusova@zvas.cz   |   +420389822735   |   +420605232180
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu Implementace dlouhodobého záměru Jihočeského kraje. V této souvislosti může evaluátorka projektu kontaktovat účastníky s žádostí o vyplnění krátkého online dotazníku za účelem zhodnocení dopadu realizované projektové aktivity na cílovou skupinu.
Během prezenčního setkání je účastníkům hrazeno občerstvení.

IDZ

 Pedagogické kompetence Sketchnoting pro pokročilé: Od šablon k příběhu
IDZ Kdy: 22.10.2025    |    Kde: on-line

Druh workshop
Forma online / synchronní
Čas od 12:30
Lektor Ing. Zdenka Tomaidesová
Určeno pedagogičtí pracovníci ZŠ, SŠ
Oblast Pedagogické kompetence
Anotace On-line workshop nabídne rychlé zopakování základních prvků vizuálního jazyka a jejich efektivní kombinace. Účastníci budou sdílet své zkušenosti, vytvářet vlastní vizuální šablony a vzory a vyzkouší si jednoduché náčrtky pro zaujetí žáků. Program představí principy vizuálního vyprávění a nabídne nápady, jak do sketchnotingu zapojit i další pomůcky, jako jsou lepící papírky či washi pásky. Účastníci získají řadu praktických tipů, jak podpořit vizuální myšlení u žáků a využít základy “visual storytelling” ve výuce. Workshop je určen těm, kteří chtějí svůj sketchnoting posunout na vyšší úroveň.
Cíle V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci:

• vytvořili vlastní šablony a vizuální vzory

• použili jednoduché náčrtky pro zaujetí žáků a studentů

• získali další nápady, jak kombinovat i jiné pomůcky, např. lepící papírky, washi pásky

• využili ve své prezentaci základy “visual storytelling”
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 4 hod.
Rozsah 4 hodiny
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Ing. Petra Hrůšová   |   petra.hrusova@zvas.cz   |   +420389822735   |   +420605232180
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu Implementace dlouhodobého záměru Jihočeského kraje. V této souvislosti může evaluátorka projektu kontaktovat účastníky s žádostí o vyplnění krátkého online dotazníku za účelem zhodnocení dopadu realizované projektové aktivity na cílovou skupinu.
Během prezenčního setkání je účastníkům hrazeno občerstvení.

IDZ

 Český jazyk a literatura Česká literatura za totalitních režimů
IDZ Kdy: 3.11.2025    |    Kde: ZVaS Tábor, Komenského 2235

Druh přednáška
Forma prezenční
Čas od 9:00
Lektor doc. Mgr. Erik Gilk Ph.D.
Určeno učitelé 2. stupně ZŠ, gymnázií, SŠ a SOU
Oblast Český jazyk a literatura
Anotace Na přednášce se společně ponoříme do české literatury let 1939–1989, a to v kontextu historických událostí i klíčových literárních děl. Účastníci získají ucelený pohled na vývoj české literatury od nacistické okupace přes třetí republiku a komunistický režim až po období normalizace. Důraz bude kladen na praktickou využitelnost získaných poznatků ve výuce.
Cíle V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci:

• získali dostatečnou orientaci v dějinném kontextu české literatury v letech 1939-1989

• dovedli vytyčené období periodizovat nejen s ohledem na společensko-politické milníky, ale především na vydání významných uměleckých textů

• znali žánrovou diferenciaci české literatury ve vytyčeném období

• uměli dostatečně kvalitně interpretovat vybrané prozaické texty a svoje schopnosti předali svým žákům

• vyhodnotili smysluplné a přiměřené začlenění získaných poznatků do výuky
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 80 %, tj. 6 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Ing. Petra Hrůšová   |   petra.hrusova@zvas.cz   |   +420389822735   |   +420605232180
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu Implementace dlouhodobého záměru Jihočeského kraje. V této souvislosti může evaluátorka projektu kontaktovat účastníky s žádostí o vyplnění krátkého online dotazníku za účelem zhodnocení dopadu realizované projektové aktivity na cílovou skupinu.
Během prezenčního setkání je účastníkům hrazeno občerstvení.

IDZ

 Cizí jazyky Zásobník aktivit pro učitele angličtiny 1
Kdy: 6.11.2025    |    Kde: ZVaS Tábor, Komenského 2235

Druh workshop
Forma prezenční
Čas od 9:00
Lektor Mgr. Lukáš Heřman
Určeno učitelé 1. st. a 2. st. ZŠ
Oblast Cizí jazyky
Anotace Zajímají vás aktivity a přístupy pro svižnou a současně systematickou jazykovou výuku? Oživte své hodiny jazykovými rozcvičkami, které zaměstnají nejen slabé, ale i pokročilejší žáky. Předvedeme si způsoby, jak do konverzace zapojit co nejvíce žáků naráz a jak je motivovat k používání složitějších frází. Dozvíte se také, jak můžete systematicky rozšiřovat zásobu frází vašich žáků. Čekají vás mnemotechniky a hry pro rychlé opakování slovní zásoby. Předvedeme si aktivity zaměřené na osvojení gramatiky. Podíváme se, jakým způsobem lze vést školní sešit a také na diginástroje pro zefektivnění výuky. Inspirujte se metodami podporujícího hodnocení i pohledy na organizaci vyučovací hodiny. Ukázky vychází ze zkušeností s výukou angličtiny na 1. a 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného využití aktivit s žáky středních škol.

Příklady aktivit: Life in Numbers, Mad Minute, Magic Bag, Free Writing, Mnemonics, Small Talk, Key Phrases, Tennis, Connect 4
Cíle V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci:

• aktivně se zapojili do aktivit vhodných k zařazení do různých částí hodin

• získali náměty na způsoby diferenciace

• inspirovali se, jak rozvíjet frazeologické minimum žáků

• přemýšleli o možné organizaci vyučovací hodiny

Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 80 %, tj. 6 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 2455,- Kč
Certifikace
Kontakt Ing. Petra Hrůšová   |   petra.hrusova@zvas.cz   |   +420389822735   |   +420605232180
Poznámky

Nenalezli jste zde vhodný termín nebo kurz?
Kontaktujte naše pracovníky a rádi Vám připravíme školení na míru pro sborovnu.

ERUDITUS - katalog školení   |   © 2011–2025 ZVaS České Budějovice, vytvořilo studio MARKOnet.czTOPlist