Čas |
9:00 - 15:30 |
Lektor |
Mgr. Veronika Míková, Mgr. Lucie Hronová, Mgr. Milena Peroutková, Mgr. Monika Landkammerová; Mgr. Vendula Jirsová; Mgr. Kristýna Nováková |
Určeno |
Vstupní požadavky: minimálně střední vzdělání s maturitní zkouškou získané ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání |
Kategorie |
Kvalifikační studia |
Obsah |
Absolvent kurzu získá kvalifikaci:- asistent pedagoga dle § 22 odst. 1 písm. c) zákona 563/2004 Sb. – aktuální novela zákona z 1. 1. 2024
Průběh studia: Studium je organizačně a časově rozloženo do 3 základních modulů. Základní modul je společný pro všechny typy Studia pedagogiky. V případě, že se uchazeč zapíše do různých oborů Studia pedagogiky, je tento základní modul prostupný a uznatelný. Zbývající 2 moduly – specializační a praktický – jsou určeny výhradně pro zaměření oboru asistent pedagoga. - 3 základní moduly = 13 prezenčních dnů výuky
- setkání 1 – 2x měsíčně obvykle v sobotu
- pedagogická praxe na smluvní škole = 3 dny
- celková délka studia = 120 hodin
Podmínky úspěšného absolvování studia- získání zápočtu z psychologie, obecné pedagogiky a speciální pedagogiky
- absolvování pedagogické praxe (100% účast)
- prezenční účast ve výuce (min. 80% účast)
- obhajoba závěrečné práce
- úspěšné splnění ústní závěrečné zkoušky
Témata setkání ZÁKLADNÍ MODUL / 48 hodin - Základy obecné pedagogiky
- Základní pedagogické kompetence
- Sociální interakce a prevence rizikového chování
- Psychologie v souvislostech 1: dítě – žák
- Psychologie v souvislostech 2: vzdělávací proces
- Psychologie v souvislostech 3: pedagogický pracovník
SPECIALIZAČNÍ MODUL / 32 hodin - Základy speciální pedagogiky 1
- Základy speciální pedagogiky 2
- Systém péče o žáka
- Specifika práce asistenta pedagoga
PRAKTICKÝ MODUL / 40 hodin - Vstupní seminář před nástupem na praxi
- Pedagogická praxe
- Reflektivní seminář proběhlé praxe
- Kazuistický seminář
- Pedagogická praktika pro asistenty pedagoga
- Seminář k závěrečné práci
Pedagogická praxe - Praxi vám zajistíme v našich smluvních mateřských či základních školách a absolvujete ji ve skupině 2 – 4 účastníků.
- Pedagogická praxe trvá 3 dny a zpravidla budete mít možnost navštívit kombinaci tříd mateřských i základních – první či druhý stupeň.
- Každá studijní skupina má na škole průvodce pedagogickou praxí, který zajistí nejen vše potřebné, ale povede i reflexi nově získané zkušenosti. Průvodcem je vždy zkušený pedagogický pracovník.
- Výstupem z praxe je reflektivní zpráva, která je součástí závěrečné práce.
Studijní opora, portfolio pracovních materiálů - Každý účastník získá unikátní studijní oporu, která není na trhu běžně dostupná. Jde o portfolio pracovních materiálů, které vytvořili naši lektoři; obsahuje nejen základní teoretické texty, ale především mnoho praktických příkladů a situací ze školního života, mnohdy i ucelené kazuistiky.
- Tento materiál bude provázet naše účastníky po celou dobu studia; získají tak velmi cenný zdroj informací pro svou budoucí praxi, ale i základní strukturu vlastního profesního portfolia.
Více o studium: |
Rozsah |
120 hodin |
Cena |
12700,- Kč |
Akreditace |
MŠMT č.j. 25791/2023-5-520 |
Kontakt: |
Bc. Nikola Hrůšová, DiS. | hrusova@zvas.cz | +420387007116 | +420739027926 |
Poznámky |
ÚDAJE DO PŘIHLÁŠKY: pokud budete poplatek hradit sami, do údaje
Přesný název organizace a adresa uveďte prosím adresu vašeho bydliště; místo IČ
napište číslici 0 V poplatku je zahrnuto studium, studijní
materiály, vstup do knihovny ZVaS Tábor nebo zapůjčení čtečky na pobočce v Českých
Budějovicích i poplatek za zkoušku.
|
Čas |
9:00 - 17:00 |
Lektor |
Mgr. František Eliáš |
Určeno |
Ředitelé, zástupci a další vedoucí pracovníci středních škol JK |
Kategorie |
Vedení škol |
Obsah |
Cíle kurzu: - Účastníci si vyzkouší některé nástroje a postupy pro analýzu aktuálního stavu školy.
- Podle výstupů analýzy zpracují strategický plán, naformulují cíle rozvoje své školy, navrhnou kroky k jejich naplnění a postup evaluace.
- Seznámí se s technikami pro práci se sborem při formulování nebo aktualizaci mise a vize školy.
- Naplánují, jak zapojit zaměstnance a další aktéry do celého procesu.
Anotace: Kurz je zaměřený na získání znalostí a dovedností pro práci s vizí školy a strategické plánování v souladu s kritérii kvalitní školy ČŠI (oblast 1 Koncepce a rámec školy). Pracovat budete aktivními metodami - skupinová práce, vzájemné sdílení, inspirace … Na prezenčních setkáních si vyzkoušíte způsoby tvorby jednotlivých fází celého procesu a získáte částečné výstupy přímo pro svoji školu. Naplánujete postup další práce ve škole a zapojení zaměstnanců, které můžete po setkání vyzkoušet a na dalším konzultovat. Proto je výhodou, když se kurzu účastní dvojice z vedení školy (ředitel-zástupce).
František Eliáš - pracuje ve školství od 90. let, působil jako učitel, zástupce ředitele a dlouholetý ředitel školy. Od začátku svého působení ve vedení školy se zaměřil na strategické řízení, spolupracoval na tvorbě metodik pro školy a v poslední době se plně věnuje facilitaci strategických plánů ve školách. |
Rozsah |
40 hodin |
Cena |
0,- Kč |
Akreditace |
|
Kontakt: |
Mgr. Ing. Zuzana Bukovská | bukovska@zvas.cz | | +420605572839 |
Poznámky |
Cyklus je tvořen 3 setkáními - 2 x dvoudenní, 1 x jednodenní. Termíny setkání: dvoudenní: st 19.2. – čt 20.2.,
dvoudenní st 2.4. – čt 3.4.,
jednodenní st 18.6. Místo konání: blízké okolí Tábora, bude upřesněno podle výsledku veřejné zakázky Ubytování a stravování je plně hrazeno z projektu.
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.
|
|
Čas |
9:00 - 15:30 |
Lektor |
lektorský tým |
Určeno |
Vstupní požadavky: minimálně střední vzdělání s maturitní zkouškou získané ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání |
Kategorie |
Kvalifikační studia |
Obsah |
Absolvent kurzu získá kvalifikaci:- vychovatel dle § 22 odst. 1 písm. c) zákona 563/2004 Sb. – aktuální novela zákona z 1. 1. 2024
Průběh studia: Studium je organizačně a časově rozloženo do 3 základních modulů. Základní modul je společný pro všechny typy Studia pedagogiky. V případě, že se uchazeč zapíše do různých oborů Studia pedagogiky, je tento základní modul prostupný a uznatelný. Zbývající 2 moduly – specializační a praktický – jsou určeny výhradně pro zaměření oboru vychovatel. - 3 základní moduly = 12 prezenčních dnů výuky
- setkání 1 – 2x měsíčně obvykle v sobotu
- individuální pedagogická praxe na zvolené škole = 23 hodin
- celková délka studia = 120 hodin
Podmínky úspěšného absolvování studia- získání zápočtu z psychologie, obecné pedagogiky a pedagogiky volného času
- absolvování pedagogické praxe (100% účast)
- prezenční účast ve výuce (min. 80% účast)
- obhajoba závěrečné práce
- úspěšné splnění ústní závěrečné zkoušky
Témata setkání ZÁKLADNÍ MODUL / 48 hodin - Základy obecné pedagogiky
- Základní pedagogické kompetence
- Sociální interakce a prevence rizikového chování
- Psychologie v souvislostech 1: dítě – žák
- Psychologie v souvislostech 2: vzdělávací proces
- Psychologie v souvislostech 3: pedagogický pracovník
SPECIALIZAČNÍ MODUL / 32 hodin - Teorie výchovy
- Pedagogika volného času 1
- Pedagogika volného času 2
- Sociální pedagogika
PRAKTICKÝ MODUL / 40 hodin - Pedagogická praktika pro vychovatele
- Vstupní seminář před nástupem na praxi
- Pedagogická praxe
- Reflektivní seminář proběhlé praxe
- Seminář k závěrečné práci
Pedagogická praxe - Pedagogická praxe probíhá ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání, zejména ve školních družinách, školních klubech, případně ve střediscích volného času.
- Praxe je individuální, pomyslně rozdělena na 2 části.
- První část (zpravidla 8-10 hodin) je náslechová, hlavním cílem je pozorovat práci zkušeného vychovatele, interakce vychovatel – účastník/účastníci vzdělávání – rodič/e.
- Ve druhé části se předpokládá aktivní zapojení účastníka studia do pedagogického procesu pod dohledem zkušeného vychovatele. Součástí je vždy reflexe dne vedená vychovatelem.
- Rozvržení pedagogické praxe v rozsahu 23 hodin je plně na individuální domluvě mezi vychovatelem a účastníkem praxe.
- Výstupem z praxe je reflektivní zpráva, která je součástí závěrečné práce.
Studijní opora, portfolio pracovních materiálů - Každý účastník získá unikátní studijní oporu, která není na trhu běžně dostupná. Jde o portfolio pracovních materiálů, které vytvořili naši lektoři; obsahuje nejen základní teoretické texty, ale především mnoho praktických příkladů a situací ze školního života, mnohdy i ucelené kazuistiky.
- Tento materiál bude provázet naše účastníky po celou dobu studia; získají tak velmi cenný zdroj informací pro svou budoucí praxi, ale i základní strukturu vlastního profesního portfolia.
|
Rozsah |
120 hodin |
Cena |
13500,- Kč |
Akreditace |
25791/2023-5-520 |
Kontakt: |
PhDr. František Rozum | rozum@zvas.cz | +420389822730 | +420774431223 |
Poznámky |
- ÚDAJE DO PŘIHLÁŠKY: pokud budete poplatek hradit sami, do údaje Přesný název organizace a adresa uveďte prosím adresu vašeho bydliště; místo IČ napište 0
- V poplatku je zahrnuto studium, studijní materiály, vstup do knihovny ZVaS Tábor i poplatek za zkoušku a obhajobu závěrečné práce.
- Účastnický poplatek je zapotřebí uhradit před zahájením kurzu na základě zaslané promo faktury.
|
Čas |
9:00 - 17:00 |
Lektor |
Mgr. Pavel Dosoudil, PhDr. Mgr. Lucie Myšková, Ph.D. |
Určeno |
pedagogičtí pracovníci ZŠ, SŠ,VOŠ a konzervatoří |
Kategorie |
Průřezové téma: Péče o wellbeing |
Obsah |
Cílem semináře je ukázat možnosti práce s agresí u
dětí a mládeže na různých úrovních od prevence po intervenci. Budou představeny
některé evidence - based přístupy, které snižují výskyt agresivního chování ve
škole. |
Rozsah |
16 hodin |
Cena |
0,- Kč |
Akreditace |
|
Kontakt: |
Mgr. Milena Peroutková | peroutkova@zvas.cz | | +420608129707 |
Poznámky |
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ. Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.
|
|
Čas |
9:00 - 15:30 |
Lektor |
PhDr. Šípová, Mgr. Brabcová |
Určeno |
učitelé MŠ; učitelé 1. stupně ZŠ |
Kategorie |
Kvalifikační studia |
Obsah |
Absolvent: - porozumí obsahu a pojetí primární logopedické prevence, získá kompetenci k podpoře přirozeného vývoje dětské řeči uskutečňované v rámci školních vzdělávacích programů
- získá povědomí o pěstování kultury mluvního projevu
- získá schopnost porozumět průběhu vývoje dětské řeči a rizikům, která se mohou ve vývoji řeči projevovat
- získá znalosti a praktické dovednosti z oblasti účinné podpory rozvoje dětské řeči ve všech složkách, a to jak v oblasti porozumění řeči, tak ve složce expresivní, v oblasti obsahové i formální.
- je připraven působit na rozvoj předpokladů potřebných pro budoucí osvojování dovedností čtení a psaní dětí ve školním věku
- získá způsobilost rozvíjet u dětí dovednosti, potřebné pro dobrý vývoj artikulace, bude seznámen s nejčastějšími odchylkami ve vývoji artikulace.
- absolvent se orientuje v základních kategoriích narušené komunikační schopnosti, je schopen využívat získané znalosti ke spolupráci se školskými poradenskými zařízeními.
- je schopen poskytovat poradenské služby rodičům/zákonným zástupcům ve smyslu doporučování kvalifikované logopedické intervence pro děti a žáky v rezortu školství a zdravotnictví.
PLÁNOVANÉ TERMÍNY Kurz je rozdělen do pěti osmihodinových bloků. - pátek 7. 3. 2025
- pátek 21. 3. 2025
- pátek 4. 4. 2025
- pátek 25. 4. 2025
- pátek 16. 5. 2025
PEDAGOGICKÁ PRAXE Pedagogickou praxi konají účastníci na svém současném působišti. Po každém setkání získají podněty a úkoly, které plní ve své přímé práci s dětmi, vedou záznam o konané praxi a při následných setkání vše reflektují. ***
ZPŮSOB UKONČENÍ KURZU Posluchači na základě získaných poznatků z pedagogické praxe zpracují kazuistiku, která bude prezentována v rámci závěrečného pohovoru. *** STUDIJNÍ MATERIÁL V ceně kurzu je zahrnut studijní materiál - skripta, která jsou zpracována přímo pro potřeby posluchačů tohoto kurzu. Jde tak o ojedinělý materiál.
|
Rozsah |
60 hodin |
Cena |
6500,- Kč |
Akreditace |
MŠMT již akreditace neuděluje |
Kontakt: |
Mgr. Milena Peroutková | peroutkova@zvas.cz | | +420608129707 |
Poznámky |
Kurz naplňuje Standard MŠMT pro další vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na podporu přirozeného rozvoje řeči dětí – primární logopedickou prevenci.Tento kurz lze hradit ze šablon!
|
Nenalezli jste zde vhodný termín nebo kurz?
Kontaktujte naše pracovníky a rádi Vám připravíme školení na míru pro sborovnu.
ERUDITUS - katalog školení | © 2011–2024 ZVaS České Budějovice, vytvořilo studio MARKOnet.cz