Inkluze Setkání nadaných žáků se stejnými zájmy - Let´s go!
IDZ Kdy: dnes MOMENTÁLNĚ OBSAZENO    |    Kde: ZVaS Tábor, Komenského 2235

Čas od 8:30 hod.
Lektor Jonathan Baker, Martina Bakerová
Určeno žáci 12 - 16 let - jazyková úroveň A2
Kategorie Inkluze
Obsah

Toto setkání nadaných žáků je příležitostí pro všechny nadšence do anglického jazyka. Akce je navržena tak, aby spojila nadané žáky se společným zájmem o angličtinu a poskytla jim prostor pro procvičování a zdokonalování jazykových dovedností mimo klasické vyučování ve škole. Během setkání budou mít účastníci možnost procvičit si konverzaci, zapojit se do her a aktivit zaměřených na zlepšení slovní zásoby a gramatiky a také sdílet své zážitky z cestování nebo sledování anglicky mluvených filmů a seriálů. Nebudou chybět anglické vtipy, idiomy, kvízy a překlady písní. 

Jonathan Baker se narodil v jihovýchodní Anglii v blízkosti města Cambridge. Po studiích oboru lodního inženýrství cestoval po celém světě s Britským královským námořnictvem. V České republice učí anglický jazyk již přes 20 let. Martina Bakerová žila a pracovala mnoho let v Anglii a má s výukou angličtiny na všech úrovních mnoholeté zkušenosti.

 

Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Akreditace
Kontakt: Mgr. Olga Blechová   |   blechova@zvas.cz   |      |   +420608152881
Poznámky Z jedné školy se může přihlásit nejvíce 6 žáků.

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.

IDZ

 Pedagogika, psychologie, soft skills Úvod do prevence učitelského vyhoření
Kdy: dnes    |    Kde: učebny ZVaS Tábor

Čas 8:30 - 16:00
Lektor PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová Ph.D.
Určeno pedagogičtí pracovníci MŠ,ZŠ, SŠ
Kategorie Pedagogika, psychologie, soft skills
Obsah Cílem semináře je seznámení účastníků s termíny stres, syndrom vyhoření, stres v učitelství a jeho obraz v nejnovějších výzkumech, copingové strategie ve školství a jejich funkčnost v prevenci syndromu vyhoření. Seminář kombinuje teoretické vstupy se zážitkovými aktivitami, které umožňují téma prakticky reflektovat. Modul má teoreticko-praktický charakter. Na konci semináře jsou účastníci schopni lépe porozumět klíčovým termínům, reflektovat je ve vlastní pedagogické praxi a postupovat preventivně v rámci vlastní psychohygieny tak, aby se minimalizovat rozvoj syndromu vyhoření.
Rozsah 8 hodin
Cena 1980,- Kč
Akreditace
Kontakt: Mgr. Milena Peroutková   |   peroutkova@zvas.cz   |      |   +420608129707
Poznámky Tento kurz lze hradit ze šablon!

 1. stupeň ZŠ Triády na 1.stupni ZŠ
Kdy: 25.11.2024 MOMENTÁLNĚ OBSAZENO    |    Kde: ZVaS Tábor, Komenského 2235

Čas od 13:00 hod.
Lektor Mgr. Helena Zitková, Ph.D., Mgr. Martina Hezká
Určeno pedagogickým pracovníkům ZŠ
Kategorie 1. stupeň ZŠ
Obsah

Konzultace ve formě dítě–rodič–učitel, tzv. triády, na kterých dítě na základě vlastního sebehodnocení seznamuje rodiče s procesem a výsledky svého učení, jsou považovány za velmi důležitý prvek spolupráce mezi školou a rodiči. 

Účastník semináře:

- se seznámí se způsobem vedení triád 

- zjistí, jak se implementují do praxe

- zažije a vyzkouší si několik aktivit, které dokáží navodit  příjemnou atmosféru a vytvořit bezpečné prostředí pro všechny účastníky triády

Mgr. Helena Zitková, Ph.D. vystudovala učitelství anglického jazyka, sociální pedagogiku a pedagogiku. Má zkušenosti jako učitelka na základní i střední škole a v současné době působí na Univerzitě Pardubice, kde připravuje budoucí učitele angličtiny na jejich profesní dráhu v oblasti moderních přístupů ve vzdělávání. Působí také jako lektor dalšího vzdělávání učitelů, je spoluautorkou odborných článků a publikace Připravte děti na život - Rozvoj soft skills pro každého.

Mgr. Martina Hezká je učitelka na prvním stupni základní školy. Již několik let spolupracuje s Katedrou anglistiky a amerikanistiky na Univerzitě Pardubice jako mentor odborných praxí budoucích učitelů anglického jazyka a zároveň je lektorkou kurzů dalšího vzdělávání učitelů v oblasti inovativních metod. Je semifinalistkou GTP CZ z roku 2022 a 2023, spoluautorkou odborných článků pro pedagogy a aktivně se jako přednášející účastní konferencí pro učitele.

 

Rozsah 4 hodiny
Cena 0,- Kč
Akreditace
Kontakt: Mgr. Olga Blechová   |   blechova@zvas.cz   |      |   +420608152881
Poznámky Akce je hrazena z příspěvku Jihočeského kraje. Občerstvení včetně nápojů zajištěno.

 Digitální gramotnost Průvodce světem AI pro pedagogy
Kdy: 26.11.2024    |    Kde: ZVaS České Budějovice

Čas Od 9:00
Lektor Emanuel Breicha (naucime.ai)
Určeno Pedagogickým pracovníkům
Kategorie Digitální gramotnost
Obsah Workshop "Průvodce světem AI pro pedagogy" je navržen tak, abychom vám nejen přiblížili základy umělé inteligence, ale především vám ukázali, jak tyto nástroje efektivně využívat ve výuce. Dozvíte se, jak s pomocí AI rychle generovat výukové materiály, tvořit vizuální obsah i psané texty na míru potřebám vašich žáků. Cílem workshopu je vybavit vás praktickými dovednostmi, které vám umožní snadno integrovat umělou inteligenci do každodenní pedagogické praxe, zvýšit efektivitu přípravy na hodiny a podpořit kreativitu ve vzdělávání.
Rozsah 8 hodin
Cena 2550,- Kč
Akreditace
Kontakt: Bc. Lukáš Malecha   |   malecha@zvas.cz   |      |   +420608652718
Poznámky Tento kurz lze hradit ze šablon! Přineste si prosím vlastní notebook!

 Cizí jazyky Zásobník aktivit s využitím digitálních technologií v hodinách AJ
Kdy: 27.11.2024 MOMENTÁLNĚ OBSAZENO    |    Kde: ZVaS Tábor, Komenského 2235

Čas od 9:00
Lektor Mgr. Lukáš Heřman
Určeno učitelé 1. st. a 2. st. ZŠ
Kategorie Cizí jazyky
Obsah
Přijďte se inspirovat, ať už hledáte navigaci pro konkrétní využití moderních technologií ve výuce, nebo si pouze chcete rozšířit své digitální obzory. Součástí setkání budou ukázky začlenění digitálních nástrojů jako virtuální tabule, třídní organizér, interaktivní prezentace, chatovací rozhraní, nástroje pro tvorbu a sdílení záznamů, zpětnovazební aplikace.
Účastník akce získá náměty na aplikace k tvorbě skládaček i materiálů s využitím umělé inteligence. 
Praktické ukázky probíhají na příkladech z výuky AJ na ZŠ.
Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Akreditace
Kontakt: Ing. Petra Hrůšová   |   petra.hrusova@zvas.cz   |   +420389822735   |   +420605232180
Poznámky Akce je hrazena z příspěvku Jihočeského kraje.

 Pedagogika, psychologie, soft skills Zvládání stresu, pozitivní myšlení a psychická odolnost
Kdy: 27.11.2024    |    Kde: učebny ZVaS České Budějovice

Čas 9:00 - 15.30
Lektor Ing. Václav Toman
Určeno pedagogičtí pracovníci MŠ,ZŠ, SŠ,VOŠ a konzervatoří
Kategorie Pedagogika, psychologie, soft skills
Obsah Na workshopu se účastnící seznámí s nástroji a technikami, které vedou k lepšímu zvládání stresu a budují psychickou odolnost. Zjistí jaké existují techniky pozitivní psychologie a pozitivního myšlení, které pomáhají svět vnímat s větším nadhledem a optimismem. Vyzkouší si techniky, které pomáhají zvládat stres na pracovišti i v osobním životě, včetně mindfulness. Zjistí jak usnout, nebo se naopak uvolnit, když to potřebují.
Rozsah 8 hodin
Cena 1985,- Kč
Akreditace
Kontakt: Mgr. Milena Peroutková   |   peroutkova@zvas.cz   |      |   +420608129707
Poznámky

 Pedagogika, psychologie, soft skills Diagnostika dětí v PPP, jak s nimi dále pracovat ve školním prostředí
Kdy: 28.11.2024 MOMENTÁLNĚ OBSAZENO    |    Kde: ZVaS, Nemanická 7, České Budějovice

Čas od 9:00 hod
Lektor Mgr. Klára Daňková
Určeno pedagogickým pracovníkům 1. stupně ZŠ, asistentům pedagoga
Kategorie Pedagogika, psychologie, soft skills
Obsah V rámci workshopu bude první část věnována problematice diagnostiky dětí z 1. stupně ZŠ v PPP. Zaměříme se konkrétně na témata: s jakými obtížemi jsou často děti posílány do PPP; jakým způsobem probíhá pedagogicko-psychologické vyšetření; jak nahlížet a interpretovat jako pedagog výsledné zprávy z vyšetření. Dále se budeme zabývat, jak může pedagog na základě vyšetření následně pracovat s dětmi z PPP ve školním prostředí s příklady vhodných technik a metod ve výuce. Navážeme s inspirací, jak mohou probíhat nápravy a podpůrné skupiny v ZŠ nejčastěji pro děti s poruchou učení, pozornosti či dalším dílčím oslabením. Workshop bude doplněn o kazuistiky z praxe, praktická cvičení a nácviky. Celý workshop bude zakončen supervizní Bálinstovskou skupinou s případy účastníků a závěrečná reflexe.
Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Akreditace
Kontakt: Bc. Nikola Hrůšová, DiS.   |   hrusova@zvas.cz   |   +420387007116   |   +420739027926
Poznámky Účastník workshopu získá vhled do problematiky:
  • Spolupráce PPP a ZŠ
  • Jak probíhají pedagogicko-psychologická vyšetření
  • Jak se orientovat a interpretovat výsledné zprávy z pedagogicko-psychologických vyšetřeních
  • Metodické práce a tipy s dětmi ve výuce převážně poruchy učení, poruchy pozornosti a další dílčí oslabení
  • Nápravy a podpůrné vedení žáků v rámci školy
  • Kazuistické případy a jejich řešení
  • Konkrétní případy z praxe účastníků řešené pomocí supervizní Bálintovské skupiny
Účastník si odnese jak teoretické poznatky, tak praktickou inspiraci a tipy na materiály do výuky. 
  • Mgr. Klára Daňková
  • Studium psychologie FF UK
  • Psycholožka PPP pro Prahu 5
  • Školní psycholožka v ZŠ Magic Hill
  • Krizová interventka, lektorka podpůrných terapeutických skupin DRAK
  • Externí přednášející na FF UK: školní psychologie
  • Psychoterapeutka ve výcviku KBT

 Inkluze Setkání nadaných žáků se stejnými zájmy - Kosmos
Kdy: 2.12.2024    |    Kde: ZVaS Tábor, Komenského 2235

Čas od 9:00 hod.
Lektor Milan Halousek
Určeno žáci 10 - 15 let
Kategorie Inkluze
Obsah

Pojďme se společně podívat, jaká vesmírná dobrodružství čekají dnešní mladou generaci. Jaké budou nové vesmírné stanice? Jakými kosmickými stroji tam budeme létat? Jak budou roboti a umělá inteligence pomáhat lidské posádce ve vesmíru? Jak se již dnes připravujeme na let na Mars? Co budou cestovatelé vesmírem jíst? Jak budou udržovat své tělo v dobré fyzické i psychické pohodě? 

 Na tyto a další otázky odpoví Milan Halousek z České astronomické společnosti. Kosmonautice a její popularizaci se věnuje od roku 1980. Od té doby uspořádal více než 1800 přednášek a besed o kosmonautice pro studenty i veřejnost.

Rozsah 4 hodiny
Cena 0,- Kč
Akreditace
Kontakt: Mgr. Olga Blechová   |   blechova@zvas.cz   |      |   +420608152881
Poznámky Z jedné školy se může přihlásit nejvíce 8 žáků. Každý žák i pedagogický doprovod se přihlašuje samostatně. Kontaktní údaje pro přihlášku žáka může poskytnout pedagogický doprovod. Akce je hrazena z příspěvku Jihočeského kraje. 

 Cizí jazyky Angličtina pro ty, které učení nebaví
Kdy: 2.12.2024    |    Kde: ZVaS, Nemanická 7, České Budějovice

Čas od 9:00 hod
Lektor Mgr. Sylvie Doláková
Určeno učitelé 2. stupně ZŠ, nižších ročníků na víceletých gymnáziích
Kategorie Cizí jazyky
Obsah Nabídnuté aktivity by měly inspirovat učitele, jak osvěžit hodiny, naplněné zpravidla jen učebnicí či pracovním sešitem. Běžně dostupné materiály (pracovní listy, internet, YouTube) poskytnou možnosti, jak vytvářet hodiny s žáky a pro žáky. Aktivity jsou zaměřené na nenásilné procvičování textu, upevňování frází, porozumění obsahu sdělení i vlastní produkci anglického textu, k zapamatování slovní zásoby i frází, ke smysluplné reprodukci textu i vytváření nových řečových struktur. Kurz je doplněn mnoha dalšími podpůrnými materiály a také návody, jak jednoduše připravit hodinu, při které si žáci nebudou připadat jako nezúčastnění diváci.
Rozsah 8 hodin
Cena 1790,- Kč
Akreditace
Kontakt: Bc. Nikola Hrůšová, DiS.   |   hrusova@zvas.cz   |   +420387007116   |   +420739027926
Poznámky

Cílem vzdělávacího programu je nabídnout aktivity pro zpestření rutinních aktivit v hodinách a doplnění práce s učebnicí.

Základní výukové dovednosti - poslech, aktivní komunikace, čtení s porozuměním a psaní, včetně kreativního a jejich procvičení se dají použít v hodinách angličtiny i tzv. konverzace. Učitelé se seznámí s mnoha metodami, jak procvičit náročné jazykové úkoly, naučí se samostatně projektovat tematické hodiny a odnesou si z kursu celou řadu pracovních listů, které mohou ihned používat ve svých třídách.

Přehled témat výuky:

  • Warm-up activities – činnosti zaměřené na aktivizaci a navození atmosféry
  • Communicative activities – samostatný slovní projev žáků
  • Using videos – jak využít populárních spotů z YouTube k efektivní výuce
  • Songs are not only gap filling – využití písniček ke vzbuzení zájmu o jazyk
  • Grammar based activities – procvičení gramatických jevů

 Člověk a zdraví Metodické setkání: Zdravý pohyb ve výuce TV na ZŠ
IDZ Kdy: 3.12.2024    |    Kde: Učebny ZVAS, České Budějovice

Čas od 9:00 hod
Lektor Dagmar Molíková
Určeno pedagogičtí pracovníci ZŠ
Kategorie Člověk a zdraví
Obsah

Cílem metodického setkání je představení metod a postupů, zaměřených na podporu správného držení těla a zdravě vedeného pohybu dětí pro tělesnou výchovu:

- napřímení pánve a páteře, rozpohybování kostěné struktury

- aktivování svalové struktury pánve

- posílení hlubokých svalů břicha a zad v souhře s hlavním dýchacím svalem bránicí a pánevním dnem.

Kurz předpokládá aktivní zapojení účastníků a je veden formou vysvětlení (workshopu) a praktické části (cvičení). Doporučujeme tedy zvolit pohodlné oblečení.

Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Akreditace
Kontakt: Mgr. Milena Peroutková   |   peroutkova@zvas.cz   |      |   +420608129707
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.

IDZ

 Pedagogika, psychologie, soft skills Práce s dětmi s PAS v rámci inkluze ve školním prostředí
Kdy: 3.12.2024    |    Kde: ZVaS, Nemanická 7, České Budějovice

Čas od 9:00 hod
Lektor Mgr. Klára Daňková
Určeno pedagogickým pracovníkům MŠ, ZŠ 1. i 2. stupně, pedagogům volného času, asistentům pedagoga.
Kategorie Pedagogika, psychologie, soft skills
Obsah V rámci workshopu se v první části budeme věnovat diagnostice dětí s PAS a jejich znaky od MŠ po 2. stupeň ZŠ. Následně se zaměříme na přístupy, metodické doporučení, které mohou pedagogové využívat během výuky. Větší pozornost bude věnována stylům komunikace s dětmi s PAS, zvládání hněvu a neadekvátních reakcí. Navážeme s inspirací, jak vést ve školním prostřední podpůrné skupiny pro rozvoj emočně-sociálních kompetencí, případnou individuální péči se speciálním pedagogem či školním psychologem. Zmínka bude také o důležitosti spolupráce a rolí školy, rodinného systému, externích organizací. Nebudou chybět kazuistiky z praxe a Bálintovská skupina, kde formou supervizního setkání budeme společně hledat řešení v případech/krizových situacích účastníků workshopu.
Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Akreditace
Kontakt: Bc. Nikola Hrůšová, DiS.   |   hrusova@zvas.cz   |   +420387007116   |   +420739027926
Poznámky Účastník workshopu získá vhled do problematiky práce:
  • Charakteristika a znaky žáky s PAS
  • Komunikace a práce s dětmi s PAS během výuky, zvládání stresových situací
  • Individuální péče a podpůrné skupiny: Nácvik emočně-sociálních kompetencích 
  • Kazuistické případy a jejich řešení
  • Konkrétní případy z praxe účastníků řešené pomocí supervizní Bálintovské skupiny
Účastník si odnese jak teoretické poznatky, tak praktickou inspiraci a tipy na materiály do výuky.
  • Mgr. Klára Daňková
  • Studium psychologie FF UK
  • Psycholožka PPP pro Prahu 5
  • Školní psycholožka v ZŠ Magic Hill
  • Krizová interventka, lektorka podpůrných terapeutických skupin DRAK
  • Externí přednášející na FF UK: školní psychologie
  • Psychoterapeutka ve výcviku KBT
                       

 Předškolní vzdělávání Jak mluvit s dětmi o těle, intimitě a nastavování hranic
Kdy: 4.12.2024 MOMENTÁLNĚ OBSAZENO    |    Kde: Tábor, učebna ZVaS, Komenského 2235

Čas 8:30 - 15:00
Lektor Eva Nováková
Určeno učitelé MŠ a 1. - 3. třída ZŠ
Kategorie Předškolní vzdělávání
Obsah
Účastník:
  • získá aktuální informace o citové, vztahové a sexuální výuce, propojené s uplatněním ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět (ZŠ) a Dítě a jeho tělo (MŠ)
  • uvědomí si vliv svého chování a osobních hodnot na výchovně-vzdělávací proces žáků v sexuální výchově
  • najde a pojmenuje své vlastní motivace a obavy v tématech sexuální výchovy
  • vyhodnotí vhodné postupy intervence v případě problematického sexuálního chování"
Lektorka představí komplexní model citové, vztahové a sexuální výchovy vztažený k věkové skupině dětí 3 - 9 let. 
Účastníci si během setkání připomenou psychosexuální vývoj dítěte v daném věkovém rozmezí, prožijí vybrané aktivity vhodné pro zařazení do své praxe. Dalším nosným tématem je nastavování hranic v případě problematického sexuálního chování. Prostor věnujeme i osobní sebereflexi tématu sexuality.
Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Akreditace
Kontakt: PhDr. František Rozum   |   rozum@zvas.cz   |   +420389822730   |   +420774431223
Poznámky Eva Nováková (https://www.mluvtesdetmiosexu.cz/) je autorkou projektu prevence sexuálního zneužívání kurzu Eda a Ela (alias Kalhotková pravidla). Pro nakladatelství Portál navrhla a přeložila knihu pro děti od kanadské sexuoložky J. Robert: Nenech si to líbit, 2013. Pravidelně se účastní workshopů, kurzů a konferencí pořádaných centry plánování rodiny a lékařských fakult v Belgii, Francii a ve Švýcarsku. Nové informace a přístupy ke vzdělávání čerpá především ze zahraničních zdrojů a odborné literatury.
  • 2025 Diplom: Psycho-sexuologický konzultant a poradce, EPS, Paříž
  • 2022 Kurz "Biologie a sexualita", Bioscope, Lékařská fakulta, Ženeva
  • 2021 Kurz "Citová, vztahová a sexuální výuka pro předškolní vzdělávání a první stupeň ZŠ", FLCPF, Brusel
  • 2021 Kurz prevence sexuálního zneužívání, násilí a incestu, ESPAS, Ženeva
  • 2016 Kurz "Sexuální zdraví a lidská práva", CSS, Paříž
  • 2015 Kurz metodika prevence, Prevcentrum, Praha
  • 2015 Kurz mediátora, AMCR, Praha

 Průřezová témata Inovativní metody do výuky
Kdy: 9.12.2024 MOMENTÁLNĚ OBSAZENO    |    Kde: ZVaS Tábor, Komenského 2235

Čas od 9:00
Lektor Mgr. Lukáš Javorek
Určeno učitelé 1. st. a 2. st. ZŠ
Kategorie Průřezová témata
Obsah Chcete vyzkoušet alternativu ke klasické frontální výuce? Na semináři si ukážeme základní přehled a charakteristiky inovativních metod ve výuce, které jsou alternativou k tradiční, na školách stále ještě obvyklejší frontální výuce. Ukážeme si i možnosti, jak metody zařazovat do výuky. Zažijeme si metody pro práci ve skupinách – tvorba podcastu, vyber tvrzení. Kritické myšlení budeme posilovat při myšlenkové mapě, podvojném deníku a práci s klíčovými slovy. Možnost pro zapojení všech žáků si ukážeme při různých typech brainstormingu. Pro výuku mimo třídu využijeme koncept převrácené třídy. Pro rozhýbání třídy využijeme chodící kufr. Seminář vám pomůže s prvními kroky a ukáže vám, že tyto metody nemusí být náročné na přípravu. Vše si vyzkoušíme a budeme společně hledat výhody a nevýhody, možná rizika a jejich prevence. Seminář je určen pro učitele I., II. a III. stupně.
Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Akreditace
Kontakt: Ing. Petra Hrůšová   |   petra.hrusova@zvas.cz   |   +420389822735   |   +420605232180
Poznámky Akce je hrazena z příspěvku Jihočeského kraje.

 Digitální gramotnost Integrace fotografie do výuky | Fotografie - jazyk digitálního věku
eTOM Kdy: 10.12.2024    |    Kde: ZVaS, Nemanická 7, České Budějovice

Čas od 9:00 hod
Lektor Ing. Petr Jedinák
Určeno Pedagogičtí pracovníci ZŠ, SŠ
Kategorie Digitální gramotnost
Obsah
Potřeba začlenit fotografii do výuky výtvarné výchovy reflektuje změny ve způsobech mezilidské komunikace a skutečnost, že současný technologický pokrok umožňuje fotografovat každému. Kombinace těchto jevů vede k přirozené nadprodukci fotografií v našem životě. Samozřejmost, se kterou vznikají, a zároveň jejich převažující nevalná úroveň, si žádá kultivaci vnímání fotografie, včetně schopnosti ji tvořit. Obsahem workshopu je seznámení pedagogů s metodikou výuky fotografie v rámci výtvarné výchovy na školách. Účastníci kurzu se seznámí s řadou kreativních cvičení a námětů, které systematicky rozvíjejí vnímání žáků a efektivně řeší problém jejich odlišné míry nadání pro klasické výtvarné techniky. Workshop představí přes dvacet příkladů fotografických cvičení. Kromě samotného zadání fotografického úkolu bude též představen umělecko-historický kontext, příklady řešení vybranými světovými autory, ukázky prací žáků a poznatky z přímé pedagogické praxe. Každý z účastníků obdrží v rámci workshopu metodické listy jednotlivých úkolů, vč. doporučené obrazové dokumentace.
Účastník: 
  • rozpozná a využívá teoretické poučky vnímání obrazu
  • analyzuje fotografické práce světových autorů s ohledem na možnost využití ve vlastní tvorbě 
  • na základě provedeného rozboru tvoří kritické texty a debatuje s žáky, rozvíjí jejich verbální dovednosti a kritické myšlení
  • při realizaci jednotlivých kreativních zadání kombinuje osvědčené kompoziční postupy
  • využívá získaných dovedností k tlumočení vlastních myšlenek obrazem
  • využívá metodické listy ve své výuce anebo z nich čerpá inspiraci při přípravě a realizaci vlastní výuky se zaměřením na fotografii
  • podpoří vlastní rozvoj digitální gramotnosti
https://drive.google.com/file/d/10fbVHAb4clQcVB5i0qNw1lT1bqU7YjkI/view?usp=sharing
Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Akreditace
Kontakt: Bc. Nikola Hrůšová, DiS.   |   hrusova@zvas.cz   |   +420387007116   |   +420739027926
Poznámky Medailonek lektora: Jako vysokoškolský pedagog přednášel fotografii, filmovou vědu a nová média na Literární akademii Josefa Škvoreckého a fotografii na ART & DESIGN INSTITUT. Aktuálně přednáší online v rámci své Akademie fotografie. Své učební metody postavil na letité praxi, kdy mj. 17 let vedl fotografické oddělení časopisu Reflex, pro který fotografoval a zastával funkci obrazového redaktora.

 Průřezová témata Jak pracovat s agresivitou u žáků
IDZ Kdy: 11.12.2024 - 12.12.2024 MOMENTÁLNĚ OBSAZENO    |    Kde: Šindlovská krčma

Čas 9:00 - 17:00
Lektor Mgr. Pavel Dosoudil, PhDr. Mgr. Lucie Myšková, Ph.D.
Určeno pedagogičtí pracovníci ZŠ, SŠ,VOŠ a konzervatoří
Kategorie Průřezová témata
Obsah Cílem semináře je ukázat možnosti práce s agresí u dětí a mládeže na různých úrovních od prevence po intervenci. Budou představeny některé evidence - based přístupy, které snižují výskyt agresivního chování ve škole. 
Rozsah 16 hodin
Cena 0,- Kč
Akreditace
Kontakt: Mgr. Milena Peroutková   |   peroutkova@zvas.cz   |      |   +420608129707
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.

Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.

IDZ

 Kvalifikační studia Studium pedagogiky pro ASISTENTY PEDAGOGA
Kdy: 18.1.2025 - 29.11.2025    |    Kde: ZVaS, Nemanická 7, České Budějovice

Čas 9:00 - 15:30
Lektor Mgr. Veronika Míková, Mgr. Lucie Hronová, Mgr. Milena Peroutková, Mgr. Monika Landkammerová; Mgr. Vendula Jirsová; Mgr. Kristýna Nováková
Určeno Vstupní požadavky: minimálně střední vzdělání s maturitní zkouškou získané ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání
Kategorie Kvalifikační studia
Obsah Absolvent kurzu získá kvalifikaci:
  • asistent pedagoga dle § 22 odst. 1 písm. c) zákona 563/2004 Sb. – aktuální novela zákona z 1. 1. 2024
Průběh studia:
Studium je organizačně a časově rozloženo do 3 základních modulů. Základní modul je společný pro všechny typy Studia pedagogiky. V případě, že se uchazeč zapíše do různých oborů Studia pedagogiky, je tento základní modul prostupný a uznatelný. Zbývající 2 moduly – specializační a praktický – jsou určeny výhradně pro zaměření oboru asistent pedagoga.
  • 3 základní moduly = 13 prezenčních dnů výuky
  • setkání 1 – 2x měsíčně obvykle v sobotu
  • pedagogická praxe na smluvní škole = 3 dny
  • celková délka studia = 120 hodin
Podmínky úspěšného absolvování studia
  • získání zápočtu z psychologie, obecné pedagogiky a speciální pedagogiky
  • absolvování pedagogické praxe (100% účast)
  • prezenční účast ve výuce (min. 80% účast)
  • obhajoba závěrečné práce
  • úspěšné splnění ústní závěrečné zkoušky
Témata setkání
ZÁKLADNÍ MODUL / 48 hodin
  • Základy obecné pedagogiky
  • Základní pedagogické kompetence
  • Sociální interakce a prevence rizikového chování
  • Psychologie v souvislostech 1: dítě – žák
  • Psychologie v souvislostech 2: vzdělávací proces
  • Psychologie v souvislostech 3: pedagogický pracovník
SPECIALIZAČNÍ MODUL / 32 hodin
  • Základy speciální pedagogiky 1
  • Základy speciální pedagogiky 2
  • Systém péče o žáka
  • Specifika práce asistenta pedagoga
PRAKTICKÝ MODUL / 40 hodin
  • Vstupní seminář před nástupem na praxi
  • Pedagogická praxe
  • Reflektivní seminář proběhlé praxe
  • Kazuistický seminář
  • Pedagogická praktika pro asistenty pedagoga
  • Seminář k závěrečné práci
Pedagogická praxe
  • Praxi vám zajistíme v našich smluvních mateřských či základních školách a absolvujete ji ve skupině 2 – 4 účastníků. 
  • Pedagogická praxe trvá 3 dny a zpravidla budete mít možnost navštívit kombinaci tříd mateřských i základních – první či druhý stupeň. 
  • Každá studijní skupina má na škole průvodce pedagogickou praxí, který zajistí nejen vše potřebné, ale povede i reflexi nově získané zkušenosti. Průvodcem je vždy zkušený pedagogický pracovník.
  • Výstupem z praxe je reflektivní zpráva, která je součástí závěrečné práce.
Studijní opora, portfolio pracovních materiálů
  • Každý účastník získá unikátní studijní oporu, která není na trhu běžně dostupná. Jde o portfolio pracovních materiálů, které vytvořili naši lektoři; obsahuje nejen základní teoretické texty, ale především mnoho praktických příkladů a situací ze školního života, mnohdy i ucelené kazuistiky. 
  • Tento materiál bude provázet naše účastníky po celou dobu studia; získají tak velmi cenný zdroj informací pro svou budoucí praxi, ale i základní strukturu vlastního profesního portfolia.
Více o studium:
Rozsah 120 hodin
Cena 12700,- Kč
Akreditace MŠMT č.j. 25791/2023-5-520
Kontakt: Bc. Nikola Hrůšová, DiS.   |   hrusova@zvas.cz   |   +420387007116   |   +420739027926
Poznámky

ÚDAJE DO PŘIHLÁŠKY: pokud budete poplatek hradit sami, do údaje Přesný název organizace a adresa uveďte prosím adresu vašeho bydliště; místo IČ napište číslici 0

V poplatku je zahrnuto studium, studijní materiály, vstup do knihovny ZVaS Tábor nebo zapůjčení čtečky na pobočce v Českých Budějovicích i poplatek za zkoušku.

 Vedení škol Strategické plánování pedagogického rozvoje školy (pro SŠ)
IDZ Kdy: 19.2.2025 - 18.6.2025    |    Kde: bude upřesněno

Čas 9:00 - 16:00
Lektor Mgr. František Eliáš
Určeno Ředitelé, zástupci a další vedoucí pracovníci středních škol JK
Kategorie Vedení škol
Obsah Cílem kurzu je poskytnout vedení školy nástroje a dovednost práce s vizí školy, její vytvoření nebo aktualizaci v souladu se strategickými dokumenty (Strategie 2030 a Strategický plán rozvoje školství v Jihočeském kraji). Seznámíte se se způsoby zapojení ostatních kolegů ze školy pro sdílení vize. Získáte nástroje a postupy pro analýzu aktuálního stavu školy, kterou využijete pro tvorbu strategického plánu školy, akční plánování a evaluaci. Věnovat se budete i pedagogickému leadershipu. František Eliáš - pracuje ve školství od 90. let, působil jako učitel, zástupce ředitele a dlouholetý ředitel školy. Od začátku svého působení ve vedení školy se zaměřil na strategické řízení, spolupracoval na tvorbě metodik pro školy a v poslední době se plně věnuje facilitaci strategických plánů ve školách.
Rozsah 40 hodin
Cena 0,- Kč
Akreditace
Kontakt: Mgr. Ing. Zuzana Bukovská   |   bukovska@zvas.cz   |      |   +420605572839
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.

IDZ

 Kvalifikační studia Studium pedagogiky pro VYCHOVATELE
Kdy: 22.2.2025 - 29.11.2025    |    Kde: Tábor, učebna ZVaS, Komenského 2235

Čas 9:00 - 15:30
Lektor lektorský tým
Určeno Vstupní požadavky: minimálně střední vzdělání s maturitní zkouškou získané ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání
Kategorie Kvalifikační studia
Obsah Absolvent kurzu získá kvalifikaci:
  • vychovatel dle § 22 odst. 1 písm. c) zákona 563/2004 Sb. – aktuální novela zákona z 1. 1. 2024
Průběh studia:
Studium je organizačně a časově rozloženo do 3 základních modulů. Základní modul je společný pro všechny typy Studia pedagogiky. V případě, že se uchazeč zapíše do různých oborů Studia pedagogiky, je tento základní modul prostupný a uznatelný. Zbývající 2 moduly – specializační a praktický – jsou určeny výhradně pro zaměření oboru vychovatel.
  • 3 základní moduly = 12 prezenčních dnů výuky
  • setkání 1 – 2x měsíčně obvykle v sobotu
  • individuální pedagogická praxe na zvolené škole = 23 hodin
  • celková délka studia = 120 hodin
Podmínky úspěšného absolvování studia
  • získání zápočtu z psychologie, obecné pedagogiky a pedagogiky volného času
  • absolvování pedagogické praxe (100% účast)
  • prezenční účast ve výuce (min. 80% účast)
  • obhajoba závěrečné práce
  • úspěšné splnění ústní závěrečné zkoušky
Témata setkání
ZÁKLADNÍ MODUL / 48 hodin
  • Základy obecné pedagogiky
  • Základní pedagogické kompetence
  • Sociální interakce a prevence rizikového chování
  • Psychologie v souvislostech 1: dítě – žák
  • Psychologie v souvislostech 2: vzdělávací proces
  • Psychologie v souvislostech 3: pedagogický pracovník
SPECIALIZAČNÍ MODUL / 32 hodin
  • Teorie výchovy
  • Pedagogika volného času 1
  • Pedagogika volného času 2
  • Sociální pedagogika
PRAKTICKÝ MODUL / 40 hodin
  • Pedagogická praktika pro vychovatele
  • Vstupní seminář před nástupem na praxi
  • Pedagogická praxe
  • Reflektivní seminář proběhlé praxe
  • Seminář k závěrečné práci
Pedagogická praxe
  • Pedagogická praxe probíhá ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání, zejména ve školních družinách, školních klubech, případně ve střediscích volného času
  • Praxe je individuální, pomyslně rozdělena na 2 části. 
  • První část (zpravidla 8-10 hodin) je náslechová, hlavním cílem je pozorovat práci zkušeného vychovatele, interakce vychovatel – účastník/účastníci vzdělávání – rodič/e. 
  • Ve druhé části se předpokládá aktivní zapojení účastníka studia do pedagogického procesu pod dohledem zkušeného vychovatele. Součástí je vždy reflexe dne vedená vychovatelem.
  • Rozvržení pedagogické praxe v rozsahu 23 hodin je plně na individuální domluvě mezi vychovatelem a účastníkem praxe.
  • Výstupem z praxe je reflektivní zpráva, která je součástí závěrečné práce.
Studijní opora, portfolio pracovních materiálů
  • Každý účastník získá unikátní studijní oporu, která není na trhu běžně dostupná. Jde o portfolio pracovních materiálů, které vytvořili naši lektoři; obsahuje nejen základní teoretické texty, ale především mnoho praktických příkladů a situací ze školního života, mnohdy i ucelené kazuistiky. 
  • Tento materiál bude provázet naše účastníky po celou dobu studia; získají tak velmi cenný zdroj informací pro svou budoucí praxi, ale i základní strukturu vlastního profesního portfolia.
Rozsah 120 hodin
Cena 13500,- Kč
Akreditace 25791/2023-5-520
Kontakt: PhDr. František Rozum   |   rozum@zvas.cz   |   +420389822730   |   +420774431223
Poznámky
  • ÚDAJE DO PŘIHLÁŠKY: pokud budete poplatek hradit sami, do údaje Přesný název organizace a adresa uveďte prosím adresu vašeho bydliště; místo napište 0
  • V poplatku je zahrnuto studium, studijní materiály, vstup do knihovny ZVaS Tábor i poplatek za zkoušku a obhajobu závěrečné práce.
  • Účastnický poplatek je zapotřebí uhradit před zahájením kurzu na základě zaslané promo faktury.

Nenalezli jste zde vhodný termín nebo kurz?
Kontaktujte naše pracovníky a rádi Vám připravíme školení na míru pro sborovnu.

ERUDITUS - katalog školení   |   © 2011–2024 ZVaS České Budějovice, vytvořilo studio MARKOnet.czTOPlist