Druh | sdílení |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | 14:00 - 16:00 |
Lektor | Mgr. Hronová Lucie |
Určeno | pro asistenty pedagoga ZŠ + SŠ / Jindřichův Hradec |
Vzdělávací oblast | Inkluze |
Anotace | Kolegiální podpora asistentů pedagoga je v druhém pololetí šk. roku 24/25 rozdělena na 2 setkání; jedno proběhne v lednu a druhé v dubnu. Opět nabízíme možnost vzájemného učení, kolegiální podpory a poradenství společně se sdílením svých zkušeností a příkladů dobré praxe. Místo setkání: Základní škola Jindřichův Hradec II, Janderova 160; učebna 2. patro Pro vydání osvědčení je nezbytná účast na obou plánovaných setkání. |
Vzdělávací cíle | Účastník / účastnice vzdělávací aktivity:
|
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 6 hod. |
Rozsah | 6 hodin |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Mgr. Lucie Hronová | hronova@zvas.cz | | +420777404951 |
Poznámky |
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ. |
Druh | sdílení |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | 14:00 - 16:00 |
Lektor | Mgr. Hronová Lucie |
Určeno | pro asistenty pedagoga ZŠ + SŠ / Český Krumlov |
Vzdělávací oblast | Inkluze |
Anotace | Kolegiální podpora asistentů pedagoga je v druhém pololetí šk. roku 24/25 rozdělena na 2 setkání; jedno proběhne v lednu a druhé v dubnu. Opět nabízíme možnost vzájemného učení, kolegiální podpory a poradenství společně se sdílením svých zkušeností a příkladů dobré praxe. Místo setkání: Český Krumlov Pro vydání osvědčení je nezbytná účast na obou plánovaných setkání. |
Vzdělávací cíle | Účastník / účastnice vzdělávací aktivity:
|
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 6 hod. |
Rozsah | 6 hodin |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Mgr. Lucie Hronová | hronova@zvas.cz | | +420777404951 |
Poznámky |
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ. |
Druh | kurz |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | 9:00 - 15:30 |
Lektor | Mgr. Veronika Míková, Mgr. Lucie Hronová, Mgr. Milena Peroutková, Mgr. Monika Landkammerová; Mgr. Vendula Jirsová; Mgr. Kristýna Nováková |
Určeno | Vstupní požadavky: minimálně střední vzdělání s maturitní zkouškou získané ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání |
Vzdělávací oblast | Kvalifikační studia |
Anotace | Absolvent kurzu získá kvalifikaci:
Průběh studia: Studium je organizačně a časově rozloženo do 3 základních modulů. Základní modul je společný pro všechny typy Studia pedagogiky. V případě, že se uchazeč zapíše do různých oborů Studia pedagogiky, je tento základní modul prostupný a uznatelný. Zbývající 2 moduly – specializační a praktický – jsou určeny výhradně pro zaměření oboru asistent pedagoga.
Témata setkání ZÁKLADNÍ MODUL / 48 hodin
SPECIALIZAČNÍ MODUL / 32 hodin
PRAKTICKÝ MODUL / 40 hodin
Pedagogická praxe
Studijní opora, portfolio pracovních materiálů
|
Vzdělávací cíle | Absolvent získá kompetence v oblasti pedagogiky a psychologie, které podmiňují výkon činnosti asistenta pedagoga dle § 22, odst. 1 písm. c) zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a změně některých zákonů a § 1 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků. |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 85 %, tj. 102 hod. |
Rozsah | 120 hodin |
Cena | 12700,- Kč |
Certifikace | MŠMT č.j. 25791/2023-5-520 |
Kontakt | Bc. Nikola Hrůšová, DiS. | hrusova@zvas.cz | +420387007116 | +420739027926 |
Poznámky | ÚDAJE DO PŘIHLÁŠKY: pokud budete poplatek hradit sami, do údaje Přesný název organizace a adresa uveďte prosím adresu vašeho bydliště; místo IČ napište číslici 0 V poplatku je zahrnuto studium, studijní materiály, vstup do knihovny ZVaS Tábor nebo zapůjčení čtečky na pobočce v Českých Budějovicích i poplatek za zkoušku. |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 |
Lektor | Mgr. Tereza Kottová |
Určeno | pedagogičtí pracovníci ZŠ |
Vzdělávací oblast | Průřezové téma: Péče o wellbeing |
Anotace | Jak vést žáka k tomu, aby si uvědomoval smysl a cíl svého učení, posuzoval vlastní pokrok a překonával překážky? Workshop nabídne praktické nástroje a strategie pro podporu well-beingu ve škole a inspiraci ke zlepšení komunikace a vztahů mezi žáky. Účastníci se dozvědí, jak efektivně rozvíjet dovednosti žáků pro spolupráci, kritické myšlení a zodpovědné rozhodování. Zaměříme se na konkrétní aktivity, které podpoří plánování učení, budování sebedůvěry a empatie, stejně jako schopnost žáků reflektovat své výsledky a posilovat vzájemný respekt. Cílem workshopu je vybavit pedagogy inspirativními přístupy a dovednostmi, které podpoří celkový osobnostní rozvoj žáků. |
Vzdělávací cíle | Účastník / účastnice vzdělávací aktivity • seznámí se s praktickými nástroji a strategiemi pro podporu well-beingu ve škole • získá inspiraci a nápady na zlepšení komunikace a vztahů mezi žáky • dozví se, jak rozvíjet dovednosti žáků pro efektivní komunikaci a spolupráci |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Ing. Petra Hrůšová | petra.hrusova@zvas.cz | +420389822735 | +420605232180 |
Poznámky |
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ. |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 |
Lektor | Mgr. Alžběta Horynová |
Určeno | učitelé výtvarné výchovy na ZUŠ, ZŠ i SŠ |
Vzdělávací oblast | Umění a kultura |
Anotace | Workshop představí učitelům výtvarné výchovy kreativní způsoby práce se světlem, stínem a prostorem při tvorbě scénografických prostředí. Účastníci se naučí techniky stínohry, tvorby prostorových modelů a využití projekce k oživení příběhů. Součástí bude práce s různými materiály a zdroji světla, experimentování s texturami a vrstvami a také kombinace tradičních i digitálních prvků. Workshop nabídne inspiraci, jak zapojit scénografické principy do výuky a podpořit rozvoj dětské kreativity skrze prostorové kompozice a vyprávění příběhů. |
Vzdělávací cíle | Účastník/účastnice vzdělávací akce: • osvojí si některé scénografické techniky • získá nápady na aktivity, které propojují výtvarnou výchovu se scénografií a s vyprávěním příběhů • odnese si hotové modely, návrhy scén a ukázky, které může přímo využít při přípravě hodin |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Ing. Petra Hrůšová | petra.hrusova@zvas.cz | +420389822735 | +420605232180 |
Poznámky |
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ. |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | 08:30 - 15:30 |
Lektor | Mgr.et Mgr.et Mgr. Bílá Nikola |
Určeno | pro asistenty pedagoga ZŠ + SŠ |
Vzdělávací oblast | Psychologie, soft skills |
Anotace | Na semináři se seznámíme s aktuální situací duševního zdraví dětí a dospívajících. Nahlédneme podrobněji na některá onemocnění (deprese, úzkosti, vývojové trauma, sebepoškozování, panická ataka). Na příkladech z praxe si ukážeme, jak můžeme žákovi z pozice asistenta pedagoga, co nejvíce pomoci, s kým spolupracovat a podobně. Naučíme se rozpoznat panickou ataku, a jak na ni co nejúčinněji reagovat. |
Vzdělávací cíle | Účastník / účastnice vzdělávacího programu: • seznámí se s aktuální situací duševního zdraví dětí a s projevy nejčastějších psychických poruch žáků školního věku • pojmenuje své kompetence v oblasti psychických poruch u dětí a vyhodnotí, na koho se při řešení může obrátit • rozpozná panickou ataku a vhodně na ni reaguje • s pomocí lektorky hledá cesty k řešení konkrétních příkladů ze své praxe |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Mgr. Lucie Hronová | hronova@zvas.cz | | +420777404951 |
Poznámky |
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ. |
Druh | seminář |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 hod. |
Lektor | Mgr. Alena Vávrová |
Určeno | pedagogičtí pracovníci ZŠ |
Vzdělávací oblast | Inkluze |
Anotace | Seminář nastíní principy rozvoje logiky a tvořivosti nadaných žáků, je zaměřen na praktické ukázky úloh a herních prvků ve výuce. Budeme si hrát, luštit a hloubat nad logickými úlohami. Podíváme se i na šifry použitelné ve výuce a samozřejmě dojde i na Abaku. Mgr. Alena Vávrová působí jako učitelka matematiky a fyziky na ZŠ Karla Čapka v Praze. Je autorkou metodiky ke hře Abaku a vychovala již pět mistrů ČR v této hře. |
Vzdělávací cíle | Účastník/účastnice vzdělávacího programu: • připomene si základní pojmy z oblasti nadání • zjistí, proč je rozvoj logiky a tvořivosti důležitý pro vzdělávání nadaných žáků • uvědomí si význam deskových her jako jednoho z nástrojů rozvoje logiky žáků • prostřednictvím vlastního prožitku se seznámí s konkrétními herními prvky ve výuce |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 90 %, tj. 7 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Mgr. Olga Blechová | blechova@zvas.cz | | +420608152881 |
Poznámky |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 |
Lektor | Jonáš Benjamin Tekel (AI TEK) |
Určeno | pedagogičtí pracovníci ZŠ |
Vzdělávací oblast | Digitální kompetence |
Anotace | Workshop pro všechny pedagogy, kteří chtějí obohatit svou výuku o moderní technologie a využít potenciál umělé inteligence (AI) v pedagogické praxi. Během tohoto intenzivního workshopu se účastníci seznámí s klíčovými AI nástroji, které jim mohou pomoci zvýšit efektivitu výuky, usnadnit přípravu materiálů a podpořit individuální přístup ke studentům. S jakými nástroji budete pracovat: ChatGPT, Perplexity, MyLens, Gamma, Ideogram, DEEPL, Quillbot, AI TEK GPTs, Copilot a ImageWithAI. Účastníci zjistí, jak využít AI nástroje k řešení konkrétních problémů, jako je tvorba prezentací, překlady odborných textů, nebo generování vizuálních materiálů pro výuku. Na závěr workshopu proběhne diskuze, ve které budou mít účastníci možnost sdílet své postřehy a získat zpětnou vazbu na své nápady. |
Vzdělávací cíle | Účastník / účastnice vzdělávacího programu: • získá základní znalosti o umělé inteligenci, její historii, principech a aktuálních trendech ve vzdělávání • vyzkouší si konkrétní AI nástroje, jako jsou ChatGPT, Perplexity, LumaAI, Imagewith.AI, Mylens.ai a Civils.ai, a jak je prakticky využitít ve výuce • seznámí se s konkrétními příklady a postupy, jak začlenit umělou inteligenci do každodenní pedagogické praxe |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 2550,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Bc. Lukáš Malecha | malecha@zvas.cz | | +420608652718 |
Poznámky |
Druh | kurz |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | 9:00 - 17:00 |
Lektor | Mgr. František Eliáš |
Určeno | Ředitelé, zástupci a další vedoucí pracovníci středních škol JK |
Vzdělávací oblast | Vedení škol |
Anotace | Kurz je zaměřený na získání znalostí a dovedností pro práci s vizí školy a strategické plánování v souladu s kritérii kvalitní školy ČŠI (oblast 1 Koncepce a rámec školy). Pracovat budete aktivními metodami - skupinová práce, vzájemné sdílení, inspirace … Na prezenčních setkáních si vyzkoušíte způsoby tvorby jednotlivých fází celého procesu a získáte částečné výstupy přímo pro svoji školu. Naplánujete postup další práce ve škole a zapojení zaměstnanců, které můžete po setkání vyzkoušet a na dalším konzultovat. Proto je výhodou, když se kurzu účastní dvojice z vedení školy (ředitel-zástupce). František Eliáš - pracuje ve školství od 90. let, působil jako učitel, zástupce ředitele a dlouholetý ředitel školy. Od začátku svého působení ve vedení školy se zaměřil na strategické řízení, spolupracoval na tvorbě metodik pro školy a v poslední době se plně věnuje facilitaci strategických plánů ve školách. |
Vzdělávací cíle |
|
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 75 %, tj. 30 hod. |
Rozsah | 40 hodin |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Mgr. Ing. Zuzana Bukovská | bukovska@zvas.cz | | +420605572839 |
Poznámky | Cyklus je tvořen 3 setkáními - 2 x dvoudenní, 1 x jednodenní. Termíny setkání: dvoudenní: st 19.2. – čt 20.2., dvoudenní st 2.4. – čt 3.4., jednodenní st 18.6. Místo konání: blízké okolí Tábora, bude upřesněno podle výsledku veřejné zakázky Ubytování a stravování je plně hrazeno z projektu. Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ. |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | 8:00 - 14:30 |
Lektor | Mgr. Radka Brabcová |
Určeno | pedagogičtí pracovníci MŠ a 1. st. ZŠ |
Vzdělávací oblast | Pedagogické kompetence |
Anotace | I. část 1. Logopedie (2h) - vybrané vady řeči: dyslálie, dysfázie - vhodné praktické postupy pro práci s těmito dětmi 2. Poruchy autistického spektra (PAS) (3h) - nejvýraznější projevy PAS - vhodné metody práce 3. Psychopedie a hraniční děti (3h) - základní charakteristika dětí s mentálním postižením, zaměření zejména na hraniční děti - efektivní metody pro práci s dětmi s mentálním postižením Zadání úkolu do dalšího setkání (viz sdílení zkušeností účastníků) II. část 4. Poruchy pozornosti (ADHD, ADD) (3h) - základní charakteristiky poruch pozornosti - hyperaktivita - vhodné postupy práce s těmito dětmi 5. Sdílení zkušeností účastníků (1h) - úkol z 1. na 2. setkání; bude blíže specifikováno (každý sdílí 1 přiklad své praxe - příběh / pomůcka / zkušenost 6. Specifické poruchy učení (4h) - základní charakteristiky specifických poruch učení: - dyslexie - dysgrafie - dysortografie - dyskalkulie - dopady specifických poruch učení na proces učení dítěte; zážitková aktivita navozující dané obtíže - následné vyvození vhodných postupů práce s dítětem; základní reedukační postupy, pomůcky; osvojení si práce s nimi U každého tématu účastníci sami nebo ve své skupině vyvozují vhodné postupy a metody pro vlastní práci s následnou zpětnou vazbou od lektora. Jde o součást evaluace při vyhodnocování posunu účastníků. |
Vzdělávací cíle | Účastník / účastnice vzdělávacího programu: • seznámí se s vadami řeči, které nejvíce ovlivňují vzdělávání a pobyt ve škole - dyslálie a dysfázie • na základě ukázek vyvodí vhodné praktické postupy pro práci s dětmi s dyslálií a dysfázií • zopakuje si základní informace o nejvýraznějších projevech poruch autistického spektra • zmapuje vhodné metody práce s dětmi s poruchami autistického spektra • ujasní si, jaké metody práce jsou efektivní při práci s dětmi s mentálním postižením nacházejících se v hraničním pásmu • připomene si základní charakteristiky poruch pozornosti a hyperaktivity • ujasní si vhodné a efektivní postupy práce s dětmi s AHHD a ADD • zažije, jaké dopady mají specifické poruchy učení na proces učení u dítěte • naučí se základní reedukační postupy vybraných specifických poruch učení |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 75 %, tj. 12 hod. |
Rozsah | 16 hodin |
Cena | 3040,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | PhDr. František Rozum | rozum@zvas.cz | +420389822730 | +420774431223 |
Poznámky |
Druh | kurz |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | 9:00 - 15:30 |
Lektor | lektorský tým |
Určeno | Vstupní požadavky: minimálně střední vzdělání s maturitní zkouškou získané ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání |
Vzdělávací oblast | Kvalifikační studia |
Anotace | Absolvent kurzu získá kvalifikaci:
Průběh studia: Studium je organizačně a časově rozloženo do 3 základních modulů. Základní modul je společný pro všechny typy Studia pedagogiky. V případě, že se uchazeč zapíše do různých oborů Studia pedagogiky, je tento základní modul prostupný a uznatelný. Zbývající 2 moduly – specializační a praktický – jsou určeny výhradně pro zaměření oboru vychovatel.
Témata setkání ZÁKLADNÍ MODUL / 48 hodin
SPECIALIZAČNÍ MODUL / 32 hodin
PRAKTICKÝ MODUL / 40 hodin
Pedagogická praxe
Studijní opora, portfolio pracovních materiálů
|
Vzdělávací cíle | Absolvent získá kompetence v oblasti pedagogiky a psychologie, které podmiňují výkon činnosti vychovatele dle § 22, odst. 1 písm. c) zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a změně některých zákonů a § 1 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků. |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 85 %, tj. 102 hod. |
Rozsah | 120 hodin |
Cena | 13500,- Kč |
Certifikace | 25791/2023-5-520 |
Kontakt | PhDr. František Rozum | rozum@zvas.cz | +420389822730 | +420774431223 |
Poznámky |
|
Druh | přednáška |
---|---|
Forma | online / synchronní |
Čas | od 13:00 |
Lektor | doc. Mgr. Erik Gilk Ph.D. |
Určeno | učitelům všech typů středních škol |
Vzdělávací oblast | Český jazyk a literatura |
Anotace | Z převážné části půjde o frontální přednáškou s menším zastoupením seminárních diskusí nad vybranými problémy a jevy a společných intepretací ukázek vybraných prozaických děl. Přednášková část bude zaměřena na definici žánru historického románu, okolnosti jeho vzniku a obzvláště vývoj žánru v české literatuře od svého zrození začátkem 19. století až do současnosti. |
Vzdělávací cíle | Účastník / účastnice vzdělávacího programu: • seznámí se s proměnami historického románu v české literatuře • získá informace o v čase se proměňujících typech historických románů • interpretuje historickou fikci a sdílí své čtenářské zkušenosti s historickým románem |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 4 hod. |
Rozsah | 4 hodiny |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Ing. Petra Hrůšová | petra.hrusova@zvas.cz | +420389822735 | +420605232180 |
Poznámky |
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ. |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 |
Lektor | Mgr. Emanuel Breicha |
Určeno | všem pedagogickým pracovníkům |
Vzdělávací oblast | Digitální kompetence |
Anotace | Workshop je určen učitelům, kteří chtějí proniknout do základů umělé inteligence (AI) a naučit se prakticky využívat moderní AI nástroje ve výuce. Účastníci se seznámí se základy AI, historií jejího vývoje a aktuálními trendy, včetně jejího dopadu na školství a bezpečnostních aspektů, jako je kritické myšlení a nebezpečí deep fake. Během workshopu budou účastníci seznámeni s generativními AI nástroji a promptováním, což jim umožní efektivně tvořit výukové materiály, připravovat hodiny a pracovat s dokumenty. Součástí kurzu je i integrace AI do každodenní pedagogické praxe, podpora kreativity a tvorba multimediálního obsahu. Workshop také nabízí interaktivní prostor pro vlastní pokusy pod vedením lektora a sdílení zkušeností s kolegy. Účastníci získají dovednosti, které zjednoduší jejich práci, obohatí výuku a podpoří další vzdělávání a spolupráci ve školním prostředí. |
Vzdělávací cíle | Účastník vzdělávacího programu: • získá základní přehled o tom, co je umělá inteligence (AI), jak funguje a jaký je její současný význam v oblasti školství a vzdělávání • zjistí, jak používat nástroje AI pro generování textů a materiálů, které mohou usnadnit přípravu výuky, obohatit obsah hodin a ušetřit čas v administrativních úkolech • kreativně využije AI pro splnění dílčích úkolů během workshopu • pozná, jak efektivně pracovat s dokumenty (texty, PDF, prezentace, tabulky) pomocí AI a vyhledávat zdroje • osvojí si dovednosti promptování a tvorby strukturovaných příkazů pro optimalizované využití AI • bude schopen rozpoznat rizika, jako je deep fake • získá inspiraci pro integraci AI do výuky a mimoškolních aktivit, včetně tvorby multimediálního obsahu |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 2550,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Bc. Lukáš Malecha | malecha@zvas.cz | | +420608652718 |
Poznámky |
Druh | dílna |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | vždy od 9:00 |
Lektor | Marie Ondřichová |
Určeno | učitelé výtvarné výchovy na ZŠ; vychovatelé ŠD |
Vzdělávací oblast | Umění a kultura |
Anotace | Pojďte se věnovat sebepoznání prostřednictvím vlastního emocionálního prožitku při výtvarném projevu. Zaměříme se na to, jak se cítíme, jak na nás působí okolní prostředí, lektor i kolegové, a jak se nám společně pracuje. Seznámíme se s základy artefiletiky a s využitím odpadových materiálů, včetně dostupnosti. Prozkoumáme možné variace a inspirujeme se ukázkami dětských prací. V průběhu prvního setkání vytvoříme vlastní mozaiku, přičemž se ponoříme do světa fantazie a dovolíme si hravost podobnou té dětské. Po tvorbě budeme společně sdílet, co se během procesu odehrávalo – zkušenosti s materiálem, vlastní poznatky a pocity. Po 14 dnech se setkáme znovu, abychom společně reflektovali naše zážitky a přínosy z prvního setkání, sdíleli poznatky a hledali způsoby, jak tyto zkušenosti zahrnout do naší praxe. Budeme se věnovat i dostupnosti navrženého materiálu, případným inovacím a zpětné vazbě. Cílem je vytvořit prostor pro diskuzi a další rozvoj v profesní i osobní rovině. |
Vzdělávací cíle | Účastník / účastnice vzdělávacího programu: • seznámí se se základními principy artefiletiky prostřednictvím vlastní výtvarné tvorby, při níž prožije a reflektuje své emocionální procesy a zjistí, jak je implementovat v pedagogické praxi • získá osobní zkušenost s návratem do dětského prožívání světa a využije tyto poznatky pro empatičtější přístup ve své pedagogické praxi • seznámí se s možnostmi využití odpadových materiálů ve výtvarné výchově v rámci environmentální výchovy • vyzkouší si techniky vedení reflektivního dialogu nad výtvarným dílem a jeho využitím pro rozvoj dětské osobnosti • získá prostor pro zapojení nových technik do výuky a následně bude moci s ostatními účastníky sdílet své zkušeností |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod. |
Rozsah | 4+4 hodiny |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Bc. Lukáš Malecha | malecha@zvas.cz | | +420608652718 |
Poznámky | Dílna je rozdělena na 2 čtyřhodinová setkání: 1. setkání: 25. 2. 2024 od 9:002. setkání: 11. 3. 2024 od 9:00
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ. |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | 9:00 - 17:00 |
Lektor | Mgr. Pavel Dosoudil, PhDr. Mgr. Lucie Myšková, Ph.D. |
Určeno | pedagogičtí pracovníci ZŠ, SŠ,VOŠ a konzervatoří |
Vzdělávací oblast | Průřezové téma: Péče o wellbeing |
Anotace | Cílem semináře je ukázat možnosti práce s agresí u dětí a mládeže na různých úrovních od prevence po intervenci. Budou představeny některé evidence - based přístupy, které snižují výskyt agresivního chování ve škole. |
Vzdělávací cíle | |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 16 hod. |
Rozsah | 16 hodin |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Mgr. Milena Peroutková | peroutkova@zvas.cz | | +420608129707 |
Poznámky | Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ. Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.). Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ. |
Druh | kurz |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | 9:00 - 15:30 |
Lektor | PhDr. Šípová, Mgr. Brabcová |
Určeno | učitelé MŠ; učitelé 1. stupně ZŠ |
Vzdělávací oblast | Kvalifikační studia |
Anotace | PLÁNOVANÉ TERMÍNY Kurz je rozdělen do pěti osmihodinových bloků.
PEDAGOGICKÁ PRAXE Pedagogickou praxi konají účastníci na svém současném působišti. Po každém setkání získají podněty a úkoly, které plní ve své přímé práci s dětmi, vedou záznam o konané praxi a při následných setkání vše reflektují. *** ZPŮSOB UKONČENÍ KURZU Posluchači na základě získaných poznatků z pedagogické praxe zpracují kazuistiku, která bude prezentována v rámci závěrečného pohovoru. *** STUDIJNÍ MATERIÁL V ceně kurzu je zahrnut studijní materiál - skripta, která jsou zpracována přímo pro potřeby posluchačů tohoto kurzu. Jde tak o ojedinělý materiál. |
Vzdělávací cíle | Absolvent:
|
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 80 %, tj. 32 (teo) + 20 (praxe) hod. |
Rozsah | 60 hodin |
Cena | 6500,- Kč |
Certifikace | MŠMT již akreditace neuděluje |
Kontakt | Mgr. Milena Peroutková | peroutkova@zvas.cz | | +420608129707 |
Poznámky | Kurz naplňuje Standard MŠMT pro další vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na podporu přirozeného rozvoje řeči dětí – primární logopedickou prevenci.Tento kurz lze hradit ze šablon! |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | online / synchronní |
Čas | od 12:30 |
Lektor | Ing. Zdenka Tomaidesová |
Určeno | pedagogičtí pracovníci ZŠ, SŠ |
Vzdělávací oblast | Pedagogické kompetence |
Anotace | Sketchnoting vám ukáže, jak propojit všechny prvky do příběhu a přetvořit přednášky v hravé a inspirativní zážitky. Na webináři si vyzkoušíte základní prvky sketchnotingu – od kreslení jednoduchých obrázků, šipek a bublin až po vytváření strukturovaných vizuálních poznámek. Seznámíte se s dovednostmi, které vám pomohou rychleji a poutavěji zapisovat myšlenky, zaujmout posluchače a usnadnit komunikaci se žáky. Objevte možnosti vizuální komunikace, která obohatí vaši výuku, podpoří kreativitu a přinese nové způsoby řešení problémů. |
Vzdělávací cíle | Účastník / účastnice vzdělávacího programu: • zjistí k čemu využívat vizuální komunikaci • vyzkouší si jednotlivé prvky zápisu • získá inspiraci, kde a jak ji využívat |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 4 hod. |
Rozsah | 4 hodiny |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Ing. Petra Hrůšová | petra.hrusova@zvas.cz | +420389822735 | +420605232180 |
Poznámky |
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ. |
Druh | seminář |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 12:00 hod. |
Lektor | Mgr. Martina Hezká, , Mgr. Helena Zitková Ph.D. |
Určeno | učitelé ZŠ |
Vzdělávací oblast | Pedagogické kompetence |
Anotace | Tento interaktivní seminář přinese inspiraci jak ve škole smysluplně uchopit hodnocení a podporovat tak žáky na jejich cestě v učení. Zaměříme se na formativní přístup a jeho jednotlivé komponenty, které si účastníci také vyzkouší přímo na vlastní kůži. Ukážeme si jak smysluplně zprostředkovat informace o vzdělávání žáka jeho rodičům a nahlédneme společně na možnosti zpracování závěrečného hodnocení tak, aby bylo užitečné a zároveň časově nezatěžovalo učitele. Seminář je nabízen i v souvislosti s připravovanými změnami školských předpisů. |
Vzdělávací cíle | Účastník / účastnice vzdělávacího programu: • zvědomí si limity používání známek v současném moderním školství • pochopí klíčové principy formativního přístupu a jeho význam pro rozvoj žáků a jejich učení na základě praktických ukázek a činností • porozumí jednotlivým komponentům formativního hodnocení a jejich praktickému využití na základě praktických ukázek • vyvodí rozdíl mezi slovním a kriteriálním hodnocením na vysvědčení na základě praktických ukázek a činností • bude schopen zaměřit hodnocení na podporu sebehodnocení, vnitřní motivace a dlouhodobého učení |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 4 hod. |
Rozsah | 4 hodiny |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Mgr. Olga Blechová | blechova@zvas.cz | | +420608152881 |
Poznámky |
Druh | seminář |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 |
Lektor | Ing. Petr Pavlík Ph.D. |
Určeno | učitelé 2. st. ZŠ, SŠ, gymnázia |
Vzdělávací oblast | Člověk a příroda (fyzika, chemie, přírodopis) |
Anotace | Seminář se zaměřuje na nové a nekonvenční možnosti vedení výuky v oblasti základních druhů energií, mezi které patří mechanická, tepelná/tlaková, chemická, elektromagnetická a jaderná energie. Účastníci si upevní a rozšíří kompetence pro výuku těchto témat ve fyzice, chemii a dalších přírodovědných předmětech. Během semináře budou seznámeni s vybranými experimenty, které je možné provádět v pedagogické praxi. Získají také náměty k realizaci praktických činností ve výuce a vyzkouší si stavbu funkčních modelů jednoduchých energetických strojů. Díky této atraktivní formě výuky mohou žáci získat hlubší zájem o obnovitelné zdroje energie a jejich význam. |
Vzdělávací cíle | Účastník / účastnice vzdělávací aktivity • upevní si a rozšíří kompetence pro výuku témat energie a energetika ve fyzice, chemii a dalších přírodovědných předmětech • seznámí se s experimentální činností, kterou je možné provádět v pedagogické praxi • získá náměty k realizaci praktických a experimentálních činností |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 80 %, tj. 7 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Ing. Petra Hrůšová | petra.hrusova@zvas.cz | +420389822735 | +420605232180 |
Poznámky |
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ. |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | 9:00 - 15.30 |
Lektor | Ing. Václav Toman |
Určeno | pedagogičtí pracovníci MŠ, ZŠ, SŠ |
Vzdělávací oblast | Pedagogické kompetence |
Anotace | Na workshopu se účastnící seznámí s nástroji a technikami, které vedou k lepšímu zvládání stresu a budují psychickou odolnost. Zjistí, jak mohou pomocí pozitivní psychologie budovat své pozitivní myšlení a vnímat svět s větším nadhledem a optimismem. Vyzkouší si i konkrétní techniky, které pomáhají zvládat stres na pracovišti i v osobním životě, včetně mindfulness. Dozví se také, jak usnout nebo se uvolnit, když to potřebují. |
Vzdělávací cíle | Účastník / účastnice vzdělávacího programu: • seznámí se s přístupy, jak rozpoznávat a efektivně zvládat stresové situace v pracovním i osobním životě • vyzkouší si metody, jak zvyšovat svoji osobní vnitřní pohodu pomocí nástrojů pozitivní psychologie, mindfulness a technik psychické odolnosti • naučí se praktické rady, jak zvýšit svou výkonnost a spokojenost a provádět každodenní duševní hygienu • seznámí se se základy vědomé relaxace, odpočinku a snadnějšího usínání |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 2190,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Mgr. Milena Peroutková | peroutkova@zvas.cz | | +420608129707 |
Poznámky |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 hod |
Lektor | PhDr. Jana Weber Ph.D., MT-BC, SFMT |
Určeno | pedagogičtí pracovníci, kteří se věnují hudební výchově či zařazují hudební prvky do výuky |
Vzdělávací oblast | Umění a kultura |
Anotace | Workshop se zaměřuje na prohloubení porozumění vlastního vztahu k hudbě a jeho využití při práci s dětmi. Účastníci si vyzkouší jak integrovat hudbu do výuky tak, aby podpořili kreativitu a individualitu pedagogického stylu. Prostřednictvím prvků muzikoterapie budou objevovat způsoby, jak lépe porozumět emocím dětí a posílit vzájemné propojení. Praktická část workshopu bude zaměřena na tvorbu konkrétních aktivit, které umožní přenést osobní hudební zkušenosti do práce se žáky. Tento workshop podporuje empatický přístup, rozvoj osobního stylu a smysluplné využití hudby ve vzdělávání. |
Vzdělávací cíle | Účastník / účastnice vzdělávací akce: • seznámí se s různými způsoby, jak zařadit hudbu do práce s dětmi a povzbudit je k hledání osobního stylu výuky, který by zohledňoval jejich vztah k hudbě • získá podporu v tom, aby dokázal skrze hudbu lépe porozumět emocím dětí a posílit s nimi vzájemné propojení • přenese své hudební zkušenosti a zážitky do návrhu konkrétních aktivit s žáky |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Bc. Nikola Hrůšová, DiS. | hrusova@zvas.cz | +420387007116 | +420739027926 |
Poznámky |
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ. |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 |
Lektor | Jonáš Benjamin Tekel |
Určeno | pedagogičtí pracovníci ZŠ |
Vzdělávací oblast | Digitální kompetence |
Anotace | Workshop pro všechny pedagogy, kteří chtějí obohatit svou výuku o moderní technologie a využít potenciál umělé inteligence (AI) v pedagogické praxi. Během tohoto intenzivního workshopu se účastníci seznámí s klíčovými AI nástroji, které jim mohou pomoci zvýšit efektivitu výuky, usnadnit přípravu materiálů a podpořit individuální přístup ke studentům. S jakými nástroji budete pracovat: ChatGPT, Perplexity, MyLens, Gamma, Ideogram, DEEPL, Quillbot, AI TEK GPTs, Copilot a ImageWithAI. Účastníci zjistí, jak využít AI nástroje k řešení konkrétních problémů, jako je tvorba prezentací, překlady odborných textů, nebo generování vizuálních materiálů pro výuku. Na závěr workshopu proběhne diskuze, ve které budou mít účastníci možnost sdílet své postřehy a získat zpětnou vazbu na své nápady. |
Vzdělávací cíle | Účastník / účastnice vzdělávacího programu: • získá základní znalosti o umělé inteligenci, její historii, principech a aktuálních trendech ve vzdělávání • vyzkouší si konkrétní AI nástroje, jako jsou ChatGPT, Perplexity, LumaAI, Imagewith.AI, Mylens.ai a Civils.ai, a jak je prakticky využitít ve výuce • seznámí se s konkrétními příklady a postupy, jak začlenit umělou inteligenci do každodenní pedagogické praxe |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 2550,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Bc. Lukáš Malecha | malecha@zvas.cz | | +420608652718 |
Poznámky |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 |
Lektor | Mgr. Emanuel Breicha |
Určeno | všem pedagogickým pracovníkům |
Vzdělávací oblast | Digitální kompetence |
Anotace | Workshop je určen učitelům, kteří chtějí proniknout do základů umělé inteligence (AI) a naučit se prakticky využívat moderní AI nástroje ve výuce. Účastníci se seznámí se základy AI, historií jejího vývoje a aktuálními trendy, včetně jejího dopadu na školství a bezpečnostních aspektů, jako je kritické myšlení a nebezpečí deep fake. Během workshopu budou účastníci seznámeni s generativními AI nástroji a promptováním, což jim umožní efektivně tvořit výukové materiály, připravovat hodiny a pracovat s dokumenty. Součástí kurzu je i integrace AI do každodenní pedagogické praxe, podpora kreativity a tvorba multimediálního obsahu. Workshop také nabízí interaktivní prostor pro vlastní pokusy pod vedením lektora a sdílení zkušeností s kolegy. Účastníci získají dovednosti, které zjednoduší jejich práci, obohatí výuku a podpoří další vzdělávání a spolupráci ve školním prostředí. |
Vzdělávací cíle | Účastník vzdělávacího programu: • získá základní přehled o tom, co je umělá inteligence (AI), jak funguje a jaký je její současný význam v oblasti školství a vzdělávání • zjistí, jak používat nástroje AI pro generování textů a materiálů, které mohou usnadnit přípravu výuky, obohatit obsah hodin a ušetřit čas v administrativních úkolech • kreativně využije AI pro splnění dílčích úkolů během workshopu • pozná, jak efektivně pracovat s dokumenty (texty, PDF, prezentace, tabulky) pomocí AI a vyhledávat zdroje • osvojí si dovednosti promptování a tvorby strukturovaných příkazů pro optimalizované využití AI • bude schopen rozpoznat rizika, jako je deep fake • získá inspiraci pro integraci AI do výuky a mimoškolních aktivit, včetně tvorby multimediálního obsahu |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 2550,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Bc. Lukáš Malecha | malecha@zvas.cz | | +420608652718 |
Poznámky |
Druh | seminář |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 |
Lektor | Ing. Miloš Tichý Ph.D. |
Určeno | učitelé 2. stupně ZŠ a SŠ |
Vzdělávací oblast | Člověk a příroda (fyzika, chemie, přírodopis) |
Anotace | Setkání nabídne účastníkům příležitost seznámit se s moderními didaktickými přístupy, které podporují kreativitu, interaktivitu a zapojení žáků do výuky. Účastníci se ponoří do možností využití virtuální reality (VR) a umělé inteligence (AI) ve výuce a objeví potenciál metody STEAM, která efektivně propojuje vědu, techniku, inženýrství, umění a matematiku. Praktická část setkání zahrnuje ukázky konkrétních aplikací a jejich využití v praxi, aby si učitelé mohli vyzkoušet inovativní nástroje na vlastní kůži. Inspirativní prostředí planetária nabídne interaktivní zážitek, který podtrhne možnosti zážitkového vzdělávání a ukáže, jak atraktivní a efektivní může být moderní výuka. |
Vzdělávací cíle | Účastník/účastnice vzdělávacího programu • seznámí se s moderními didaktickými přístupy, které podporují kreativitu a zapojení žáků do výuky • vyzkouší si aplikace, které může využít při výuce přírodovědných předmětů • získá inspiraci pro zavedení netradičních přístupů do výuky • zažije interaktivní vzdělávací prostředí planetária |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Ing. Petra Hrůšová | petra.hrusova@zvas.cz | +420389822735 | +420605232180 |
Poznámky |
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ. |
Druh | exkurze |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 hod. |
Lektor | RNDr. Petr Veselý, Ph.D. |
Určeno | žáci 6 - 10 let a jejich pedagogové nebo rodiče |
Vzdělávací oblast | Primární pedagogika (1. st. ZŠ) |
Anotace | Během setkání se žáci seznámí s běžnými druhy ptáků, které lze v našem regionu pozorovat, a získají různé zajímavosti z jejich biologie. Dále bude prezentován projekt kroužkování ptáků, který poskytuje cenné údaje pro výzkum ptactva a ochranu přírody. Účastníci se dozví, jakým způsobem kroužkování přispívá k lepšímu pochopení pohybu ptáků a jejich životních cyklů. Součástí akce bude praktická ukázka kroužkování ptáků i představení metodiky odchytu ptáků a metodiky prostorového sledování ptáků. |
Vzdělávací cíle | |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 3 hod. |
Rozsah | 3 hodiny |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Mgr. Olga Blechová | blechova@zvas.cz | | +420608152881 |
Poznámky | Žáci i pedagogický doprovod se přihlašují samostatně. Kontaktní údaje pro přihlášku žáka může poskytnout pedagogický doprovod. Malé občerstvení je zajištěno. Akce je hrazena z příspěvku Jihočeského kraje. |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 hod |
Lektor | Ing. Petr Jedinák |
Určeno | pedagogičtí pracovníci ZŠ, SŠ |
Vzdělávací oblast | Digitální kompetence |
Anotace | Potřeba začlenit fotografii do výuky výtvarné výchovy reflektuje změny ve způsobech mezilidské komunikace a skutečnost, že současný technologický pokrok umožňuje fotografovat každému. Kombinace těchto jevů vede k přirozené nadprodukci fotografií v našem životě. Samozřejmost, se kterou vznikají, a zároveň jejich převažující nevalná úroveň, si žádá kultivaci vnímání fotografie, včetně schopnosti ji tvořit. Obsahem workshopu je seznámení pedagogů s metodikou výuky fotografie v rámci výtvarné výchovy na školách. Účastníci kurzu se seznámí s řadou kreativních cvičení a námětů, které systematicky rozvíjejí vnímání žáků a efektivně řeší problém jejich odlišné míry nadání pro klasické výtvarné techniky. Workshop představí přes dvacet příkladů fotografických cvičení. Kromě samotného zadání fotografického úkolu bude též představen umělecko-historický kontext, příklady řešení vybranými světovými autory, ukázky prací žáků a poznatky z přímé pedagogické praxe. Každý z účastníků obdrží v rámci workshopu metodické listy jednotlivých úkolů, vč. doporučené obrazové dokumentace. |
Vzdělávací cíle | Účastník / účastnice: • rozpozná a využívá základní teoretické poučky vnímání obrazu • analyzuje fotografické práce světových autorů s ohledem na možnost využití ve vlastní tvorbě • na základě provedeného rozboru tvoří kritické texty a debatuje s žáky, rozvíjí jejich verbální dovednosti a kritické myšlení • při realizaci jednotlivých kreativních zadání kombinuje osvědčené kompoziční postupy • využívá získaných dovedností k tlumočení vlastních myšlenek obrazem • využívá metodické listy ve své výuce anebo z nich čerpá inspiraci při přípravě a realizaci vlastní výuky se zaměřením na fotografii • podpoří vlastní rozvoj digitální gramotnosti |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Ing. Petra Hrůšová | petra.hrusova@zvas.cz | +420389822735 | +420605232180 |
Poznámky |
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ. |
ERUDITUS - katalog školení | © 2011–2025 ZVaS České Budějovice, vytvořilo studio MARKOnet.cz