Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | 9:00 - 15:30 |
Lektor | Mgr. Eva Soukup |
Určeno | pedagogičtí pracovníci MŠ, ZŠ, SŠ |
Oblast | Psychologie, soft skills |
Anotace | Workshop nabídne vysvětlení, proč si s žáky tak často nerozumíme, a jak změna přístupu učitele může zlepšit vztahy ve třídě. Zaměříme se na vývojové potřeby dětí v jednotlivých obdobích jejich života a prozkoumáme, jak vytvořit prostředí, které jim umožňuje tyto potřeby naplnit. Společně se podíváme na roli emocí a jejich vliv na proces učení, včetně toho, jak podporovat rozvoj emoční inteligence u dětí. Získáte praktické nástroje pro podporu vnitřní motivace a postupy, jak vhodně reagovat na problematické chování žáků. Vše probereme velmi konkrétně na příkladech z praxe a čas věnujeme i vašim otázkám a situacím. |
Cíle | Účastník / účastnice vzdělávacího programu: • seznámí se s významem a dopadem přístupu učitele na klima ve třídě • pojmenuje hlavní vývojové potřeby dětí v jednotlivých obdobích a určí, který obranný mechanismus dítě volí a proč • uvědomuje si význam bezpečí a smysluplnosti ve výuce • uvědomuje si, čím může u žáků ohrožovat naplnění jejich důležitých potřeb |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 16 hod. |
Rozsah | 16 hodin |
Cena | 3500,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Mgr. Milena Peroutková | peroutkova@zvas.cz | | +420608129707 |
Poznámky |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | 9:00 - 17:00 |
Lektor | Mgr. Eva Soukup |
Určeno | pedagogičtí pracovníci ZŠ a SŠ |
Oblast | Psychologie, soft skills |
Anotace | Na workshopu se zaměříme na vývojové potřeby dospívajících a jak jim v této etapě života porozumět. Účastníci se seznámí s klíčovými principy vztahové výchovy, komunikace a podpory autonomie u dospívajících. Budeme se věnovat otázkám hranic, vlivu digitálních technologií, osamostatňování i udržení respektujícího vztahu mezi pedagogickým pracovníkem a dítětem. Na workshopu nabídneme srozumitelné nástroje a strategie, které napomáhají zvládání náročných situací bez narušení vzájemného respektu. Důraz bude kladen na praktickou využitelnost získaných poznatků. |
Cíle | V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci: • porozuměli vývojovým potřebám dospívajících a jejich specifikům • osvojili si principy vztahové výchovy a respektující komunikace • získali praktické nástroje pro zvládání náročných situací s respektem |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Mgr. Milena Peroutková | peroutkova@zvas.cz | | +420608129707 |
Poznámky |
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu Implementace dlouhodobého záměru Jihočeského kraje. V této souvislosti může evaluátorka projektu kontaktovat účastníky s žádostí o vyplnění krátkého online dotazníku za účelem zhodnocení dopadu realizované projektové aktivity na cílovou skupinu. |
![]() |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | 9:00 - 17:00 |
Lektor | doc. PhDr. Hana Kasíková CSc. |
Určeno | pedagogičtí pracovníci ZŠ a SŠ |
Oblast | Pedagogické kompetence |
Anotace | Dvoudenní setkání k odpovědnému učení věnujeme vzdělávacím strategiím, které jsou založeny na vzájemném učení jak žáků, tak učitelů. Společně prozkoumáme způsoby, kterými se zakládá fungující spolupráce a kooperativní učení. Prohloubíme dovednosti plánovat, realizovat a hodnotit kooperativní učební situace. Zaměříme se na strategie a techniky jednodušší na organizaci i čas, ale i na komplexnější struktury, např. kooperativní projekty. Diskutovány budou jejich varianty pro různé podmínky na školách. |
Cíle | V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci / účastnice: • porozuměli tomu, jak se nastavuje fungující spolupráce a účinné kooperativní učení • vyzkoušeli si variabilní strategie a techniky kooperativního učení • vyhodnotili jejich optimální podobu pro podmínky svých předmětů • vyzkoušeli si způsoby, jak formovat a kultivovat sociální dovednosti pro práci v malých skupinách • porozuměli tomu, jak důraz na spolupráci a spolupracující učení souvisí s přeměnou vzdělávacího prostředí • srovnali příklady dobrých praxí profesních učících se skupin • zvažovali možnosti těchto spolupracujících profesních společenství podle podmínek škol |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 75 %, tj. 12 hod. |
Rozsah | 16 hodin |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | PhDr. František Rozum | rozum@zvas.cz | +420389822730 | +420774431223 |
Poznámky |
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu Implementace dlouhodobého záměru Jihočeského kraje. V této souvislosti může evaluátorka projektu kontaktovat účastníky s žádostí o vyplnění krátkého online dotazníku za účelem zhodnocení dopadu realizované projektové aktivity na cílovou skupinu. |
![]() |
Druh | seminář |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 |
Lektor | Mgr. et Bc. Michael Novotný |
Určeno | učitelé MŠ a 1. stupně ZŠ |
Oblast | Předškolní vzdělávání |
Anotace | Máte pocit, že vám ve třídě chybí prostor pro pohyb? Přijďte načerpat inspiraci, jak rozhýbat děti i bez tělocvičny! Seminář nabídne zásobu jednoduchých, zábavných a ověřených her, které rozvíjejí lokomoční, manipulační a smyslové dovednosti dětí v MŠ i na 1. stupni ZŠ. Účastníci si aktivity prakticky vyzkouší a osvojí si jejich bezpečné a smysluplné zařazení do výuky. Každá hra bude doplněna stručným teoretickým rámcem. |
Cíle | V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci: • seznámili s prakticky ověřenými pohybovými aktivitami pro předškolní děti • vyzkoušeli pohybové hry a činnosti zaměřené na rozvoj lokomočních, manipulačních a smyslových dovedností, které lze realizovat i v prostorově omezených podmínkách třídy |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 2400,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Ing. Petra Hrůšová | petra.hrusova@zvas.cz | +420389822735 | +420605232180 |
Poznámky |
Druh | seminář |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 |
Lektor | Ing. Petr Pavlík Ph.D. |
Určeno | pedagogové 2. st. ZŠ; SOŠ a SOU; gymnázia; VOŠ |
Oblast | Člověk a příroda (fyzika, chemie, přírodopis) |
Anotace | Vzdělávací program se zaměřuje na inovativní metody výuky energetiky a energetických zdrojů, propojující teorii s praktickými experimenty. Účastníci se seznámí s principy fungování různých energetických zdrojů, jejich výhodami, nevýhodami a možnostmi přechodu k nízkoemisním alternativám. Praktická část kurzu nabídne ukázky demonstračních modelů a experimentů, včetně využití 3D tisku, pro zkvalitnění výuky. Program rozvíjí pedagogické dovednosti a poskytuje konkrétní návody pro realizaci výuky s využitím edukačních modelů a experimentálních aktivit. |
Cíle | V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci / účastnice: • upevnili si a rozšířili kompetence pro výuku témat energie a energetika ve fyzice, chemii a dalších přírodovědných předmětech • získali praktické návody na realizaci experimentů souvisejících s funkcí jednotlivých energetických zdrojů • orientovali se v dostupnosti a využití demonstračních modelů v praktické výuce • získali náměty k realizaci praktických a experimentálních činností v předmětech jako je fyzika, chemie a další přírodovědné předměty |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 80 %, tj. 6 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Ing. Petra Hrůšová | petra.hrusova@zvas.cz | +420389822735 | +420605232180 |
Poznámky |
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu Implementace dlouhodobého záměru Jihočeského kraje. V této souvislosti může evaluátorka projektu kontaktovat účastníky s žádostí o vyplnění krátkého online dotazníku za účelem zhodnocení dopadu realizované projektové aktivity na cílovou skupinu. |
![]() |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | 9:00 - 17:00 |
Lektor | Bc. Lenka Eiblová, Ing. Tereza Houšková |
Určeno | pedagogičtí pracovníci, MŠ, ZŠ, SŠ, speciální pedagogové, psychologové |
Oblast | Člověk, zdraví a bezpečí |
Anotace | Během workshopu se seznámíte s metodou Access Bars a možnostmi jejího využití ve vzdělávání a při práci s dětmi. Naučíte se efektivní a velmi účinnou techniku, která pomáhá uvolnit stres, napětí a mentální přetížení. Součástí programu je bezpečné a přátelské prostředí, ve kterém bude prostor pro sdílení očekávání, motivací i profesních zkušeností. Metodu si prakticky vyzkoušíte při práci ve dvojicích. Vysvětlíme nejen princip jednotlivých Access Bars bodů, ale i konkrétní nástroje, které lze snadno a okamžitě začlenit do každodenní školní praxe. Získáte tak ucelený přehled o tom, jak tuto relaxační metodu využít při práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami i v rámci péče o sebe sama. |
Cíle | V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci: • seznámili se s metodou Access Bars a jejími možnostmi ve školním prostředí • rozvinuli praktické dovednosti v použití Access Bars ve škole • seznámili se s využitím metody Access Bars při práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Mgr. Milena Peroutková | peroutkova@zvas.cz | | +420608129707 |
Poznámky | Na workshop si prosím vezměte pohodlné oblečení.Více o metodě: https://accesspraha.cz/access-bars/
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu Implementace dlouhodobého záměru Jihočeského kraje. V této souvislosti může evaluátorka projektu kontaktovat účastníky s žádostí o vyplnění krátkého online dotazníku za účelem zhodnocení dopadu realizované projektové aktivity na cílovou skupinu. |
![]() |
Druh | seminář |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 |
Lektor | Mgr. Miloslav Hubatka |
Určeno | všichni pedagogičtí pracovníci |
Oblast | Průřezové téma: Péče o wellbeing |
Anotace | Učíte druhé, ale myslíte i na sebe? Práce ve školství je náročná. Často dáváte maximum druhým, ale zapomínáte na sebe. Seminář je určen pedagogickým pracovníkům základních a středních škol, kteří chtějí včas rozpoznat příznaky vyhoření a naučit se, jak s nimi účinně pracovat. Dozvíte se, co jsou nejčastější spouštěče stresu v učitelské profesi, jak fungují emoce a jak s nimi vědomě zacházet. Součástí semináře je také jednoduchý test míry aktuálního stresu a praktické tipy, jak budovat zdravou rovnováhu mezi prací a osobním životem. |
Cíle | V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci: • naučili se identifikovat vyhoření už v prvním stadiu a rozpoznali i vážnější stadia ohrožení • poznali nejčastější spouštěče a seznámili se s technikami, jak s nimi pracovat a zvládat je • seznámili se se základy práce s emocemi • identifikovali své hodnoty, potřeby a životní postoje • otestovali, jak jsou aktuálně ohroženi mírou stresu • naučili se několik technik, jak identifikovat a následně zvládat konkrétní náročné životní a profesní situace • seznámili se se základy optimální rovnováhy mezi osobním a pracovním životem |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 75 %, tj. 6 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Ing. Petra Hrůšová | petra.hrusova@zvas.cz | +420389822735 | +420605232180 |
Poznámky |
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu Implementace dlouhodobého záměru Jihočeského kraje. V této souvislosti může evaluátorka projektu kontaktovat účastníky s žádostí o vyplnění krátkého online dotazníku za účelem zhodnocení dopadu realizované projektové aktivity na cílovou skupinu. |
![]() |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 13:00 hod. |
Lektor | PhDr. Sylva Peclinovská, PhD. |
Určeno | pedagogičtí pracovníci 1.st. ZŠ |
Oblast | Matematika a její aplikace |
Anotace | Gradované úlohy představují efektivní nástroj pro diferenciaci výuky. Mohou jednak pomoci nastavit úroveň úloh odpovídající individuálním potřebám žáků, ale zároveň i pomoci s diagnostikováním úrovně porozumění žáka pro plánování další výuky, V rámci workshopu se zaměříme na principy tvorby gradovaných úloh na základě různých gradačních parametrů a na možnosti jejich využití při výuce matematiky v různých ročnících 1. st. ZŠ. Vyzkoušíme si, jak s minimální investicí času vytvořit sadu úloh se stupňující náročností a jak tuto sadu efektivně zařadit do výuky. |
Cíle | V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci: • porozuměli principům gradace matematických úloh • získali praktické tipy na tvorbu a implementaci těchto úloh do výuky |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 4 hod. |
Rozsah | 4 hodiny |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Mgr. Olga Blechová | blechova@zvas.cz | | +420608152881 |
Poznámky | Akce je hrazena z příspěvku Jihočeského kraje. Občerstvení včetně nápojů zajištěno. |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 hod |
Lektor | Mgr. Lucie Čechová |
Určeno | pedagogové 1. a 2. stupně ZŠ |
Oblast | Pedagogické kompetence |
Anotace | Workshop nabídne konkrétní nástroje pro efektivní využití učících se stanovišť ve výuce. Účastníci si vyzkouší, jak připravit, organizovat a vyhodnocovat aktivity, které zapojí celou třídu. Zaměříme se na způsoby, jak pracovat se žáky různého tempa a jak přistupovat k jejich individuálním potřebám. |
Cíle | V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci: • seznámili se s různými typy stanovišť a jejich efektivním využitím v různých výukových situacích • osvojili si praktické dovednosti v přípravě, organizaci výukových stanovišť i vyhodnocování aktivit |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 2255,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Bc. Nikola Hrůšová, DiS. | hrusova@zvas.cz | +420387007116 | +420739027926 |
Poznámky |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 hod |
Lektor | Mgr. Kateřina Hříbal |
Určeno | pedagogové cizích jazyků 1. a 2. stupně ZŠ |
Oblast | Cizí jazyky |
Anotace | Workshop nabídne další možnosti, jak se žáky efektivně trénovat a používat slovní zásobu ve výuce cizího jazyka. Vyzkoušíte si prakticky různé metody, jak kategorizovat a hravě pracovat se slovíčky, aby byly lekce zábavné a pro žáky motivující. Zároveň si navrhneme různé způsoby, jak aktivity přizpůsobit, aby odpovídaly různým úrovním obtížnosti. |
Cíle | V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci: • objevili efektivní metody pro práci se slovní zásobou založené na kategorizaci a organizaci slovíček • vyzkoušeli různé techniky pro zapojení žáků do učení nových slov a jejich praktického používání |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 2255,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Bc. Nikola Hrůšová, DiS. | hrusova@zvas.cz | +420387007116 | +420739027926 |
Poznámky |
Druh | seminář |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 hod. |
Lektor | Ing. Eliška Richtrová |
Určeno | žákům ZŠ ve věku 6 - 15 let, kteří nejsou zapsáni v žádném šachovém oddíle |
Oblast | Inkluze |
Anotace | Šachový turnaj pro žáky je skvělou příležitostí pro mladé šachisty k tomu, aby si prověřili své dovednosti, rozvíjeli strategické myšlení a soutěžili v přátelském, ale napínavém prostředí. Kromě samotného soutěžení nabízí turnaj také skvělou možnost k navázání nových přátelství a výměně zkušeností mezi mladými hráči. Vítězové jednotlivých kategorií obdrží ceny, které budou odměnou za jejich nasazení a vynaložené úsilí. Přijďte si zahrát, poznat nové soupeře a posunout své šachové schopnosti na vyšší úroveň! |
Cíle | • zlepšení šachových znalostí a schopnosti koncentrace a rozhodování v krátkém čase • pochopení rozdílu mezi taktickým a strategickým myšlením • rozvoj důležitých osobnostních vlastností (trpělivost, odolnost, respektování pravidel, zvládání tlaku v soutěži, ovládání emocí - radost z výhry, smutek z prohry) • šachový rozbor jednotlivých partií • setkání s ostatními šachovými nadšenci |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 4 hod. |
Rozsah | 4 hodiny |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Mgr. Olga Blechová | blechova@zvas.cz | | +420608152881 |
Poznámky | Přihlašují se pouze žáci / žákyně/, u položky IČ školy zapíší nulu, telefonní a mailový kontakt je možné uvést na doprovod /rodič, pedagog/. Občerstvení včetně nápojů je zajištěno. Akce je hrazena z příspěvku Jihočeského kraje. |
Druh | kurz |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | vždy od 8:30 |
Lektor | Mgr. Štěpánka Baierlová |
Určeno | učitelé informatiky na 2. stupni ZŠ |
Oblast | Informatika |
Anotace | Vzdělávací program je zaměřen na rozvoj didaktických dovedností učitelů informatiky s důrazem na moderní metody a formy výuky. Program je rozdělen do pěti částí, ve kterých se účastníci více ponoří do jednotlivých oblasti nové informatiky v návaznosti na revidovaný RVP ZV: data, informace a modelování; algoritmizace a programování; informační systémy a digitální technologie. Program nabízí praktické lekce v roli žáků, následnou reflexi z pohledu učitele, propojení s teorií, aby vše dávalo smysl, ukázky metod kritického myšlení a formativního přístupu, abychom co nejvíce podpořili aktivní zapojení žáků a rozvoj jejich kritického myšlení a samostatnosti. Součástí programu je také reflexe vlastní práce a sdílení zkušeností, které umožňují učitelům vzájemně se inspirovat a zlepšovat kvalitu výuky na svých školách. |
Cíle | V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci: • zažili praktické lekce v roli žáků tak, aby je hned mohli přenést do svých tříd • v návaznosti na prožité lekce prozkoumali očekávané výsledky učení v revidovaném RVP • seznámili se s metodami kritického myšlení a vyzkoušeli si jejich zapojení do výuky informatiky tak, aby žáky vedli k samostatnému a kritickému myšlení • zorientovali se v tom, jaké strategie formativního přístupu se odehrávají ve fázi plánování výuky, jaké v době učení a jak pracovat s hodnocením, které podporuje proces učení • navrhli plán vlastní výuky |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 80 %, tj. 32 hod. |
Rozsah | 40 hodin |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Bc. Lukáš Malecha | malecha@zvas.cz | | +420608652718 |
Poznámky | Předpokládané termíny: 8. 9.; 6. 10.; 10. 11. 2025, 8.1. a 9.2.2026 |
Druh | kurz |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 |
Lektor | Mgr. Radka Brabcová, Mgr. et Mgr. Nikola Brandová, Ph.D., , Mgr. Jaromíra Brichtová, , PhDr. Marta Franclová Ph.D., , Mgr. Lucie Hronová, , Mgr. Vendula Jirsová, , Mgr. Monika Landkammerová, , PhDr. Tereza Maříková, , Mgr. Veronika Míková, , Mgr. Kristýna Nováková, , Mgr. Milena Peroutková, , PhDr. František Rozum, , Mgr. Nikola Železná |
Určeno | všem zájemcům s minimálně středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání |
Oblast | Kvalifikační studia |
Anotace | Absolvent kurzu získá kvalifikaci:
Průběh studia: Studium je organizačně a časově rozloženo do 3 základních modulů. Základní modul je společný pro všechny typy Studia pedagogiky. V případě, že se uchazeč zapíše do různých oborů Studia pedagogiky, je tento základní modul prostupný a uznatelný. Zbývající 2 moduly – specializační a praktický – jsou určeny výhradně pro zaměření oboru asistent pedagoga.
Témata setkání ZÁKLADNÍ MODUL / 48 hodin
SPECIALIZAČNÍ MODUL / 32 hodin
PRAKTICKÝ MODUL / 40 hodin
Pedagogická praxe
Studijní opora, portfolio pracovních materiálů
|
Cíle | Absolvent získá kompetence v oblasti pedagogiky a psychologie, které podmiňují výkon činnosti asistenta pedagoga dle § 22, odst. 1 písm. c) zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a změně některých zákonů a § 1 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků. |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 85 %, tj. 102 hod. |
Rozsah | 120 hodin |
Cena | 13500,- Kč |
Certifikace | MŠMT č.j. 25791/2023-5-520 |
Kontakt | Ing. Petra Hrůšová | petra.hrusova@zvas.cz | +420389822735 | +420605232180 |
Poznámky |
Druh | kurz |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 hod |
Lektor | Mgr. Radka Brabcová, , Mgr. et Mgr. Nikola Brandová, Ph.D., , Mgr. Jaromíra Brichtová, , PhDr. Marta Franclová Ph.D., , Mgr. Lucie Hronová, , Mgr. Vendula Jirsová, , Mgr. Monika Landkammerová, , PhDr. Tereza Maříková, , Mgr. Veronika Míková, , Mgr. Kristýna Nováková, , Mgr. Milena Peroutková, , PhDr. František Rozum, , Mgr. Nikola Železná |
Určeno | všem zájemcům s minimálně středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání |
Oblast | Kvalifikační studia |
Anotace | Absolvent kurzu získá kvalifikaci:
Průběh studia: Studium je organizačně a časově rozloženo do 3 základních modulů. Základní modul je společný pro všechny typy Studia pedagogiky. V případě, že se uchazeč zapíše do různých oborů Studia pedagogiky, je tento základní modul prostupný a uznatelný. Zbývající 2 moduly – specializační a praktický – jsou určeny výhradně pro zaměření oboru asistent pedagoga.
Témata setkání ZÁKLADNÍ MODUL / 48 hodin
SPECIALIZAČNÍ MODUL / 32 hodin
PRAKTICKÝ MODUL / 40 hodin
Pedagogická praxe
Studijní opora, portfolio pracovních materiálů
|
Cíle | Absolvent získá kompetence v oblasti pedagogiky a psychologie, které podmiňují výkon činnosti asistenta pedagoga dle § 22, odst. 1 písm. c) zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a změně některých zákonů a § 1 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků. |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 85 %, tj. 102 hod. |
Rozsah | 120 hodin |
Cena | 13500,- Kč |
Certifikace | MŠMT č.j. 25791/2023-5-520 |
Kontakt | Bc. Nikola Hrůšová, DiS. | hrusova@zvas.cz | +420387007116 | +420739027926 |
Poznámky |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 |
Lektor | Helena Žahourová |
Určeno | pedagog ZŠ 1. i 2. stupně ZŠ, asistent pedagoga |
Oblast | Pedagogické kompetence |
Anotace | Kognitivní trénink pomáhá žákům si pro ně zábavným způsobem trénovat svoji paměť, soustředění, pozornost, kreativitu, slovní zásobu, logiku, myšlení a další rozumové schopnosti. Pokud je do tohoto tréninku zapojena i učební látka, je to pro žáky další forma, jak se mohou učit kreativně a aktivně a vede k jejímu lepšímu pochopení a zapamatování. Společné úkoly při kognitivním tréninku navíc pomáhají rozvíjet spolupráci a komunikaci mezi žáky. |
Cíle | V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci / účastnice: • pochopili, co je kognitivní trénink a v čem je pro žáky přínosný • seznámili se s tipy, jak může kognitivní trénink vypadat • vyzkoušeli si vytvořit svoje vlastní úkoly v rámci kognitivního tréninku žáků • věděli, jak kognitivní trénink zařadit do výuky • mohli se inspirovat i svými nápady navzájem |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Ing. Petra Hrůšová | petra.hrusova@zvas.cz | +420389822735 | +420605232180 |
Poznámky |
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu Implementace dlouhodobého záměru Jihočeského kraje. V této souvislosti může evaluátorka projektu kontaktovat účastníky s žádostí o vyplnění krátkého online dotazníku za účelem zhodnocení dopadu realizované projektové aktivity na cílovou skupinu. |
![]() |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 |
Lektor | Mgr. Alžběta Horynová |
Určeno | učitelé výtvarné výchovy na ZUŠ, ZŠ i SŠ |
Oblast | Umění a kultura |
Anotace | Workshop představí učitelům výtvarné výchovy kreativní způsoby práce se světlem, stínem a prostorem při tvorbě scénografických prostředí. Účastníci se naučí techniky stínohry, tvorby prostorových modelů a využití projekce k oživení příběhů. Součástí bude práce s různými materiály a zdroji světla, experimentování s texturami a vrstvami a také kombinace tradičních i digitálních prvků. Workshop nabídne inspiraci, jak zapojit scénografické principy do výuky a podpořit rozvoj dětské kreativity skrze prostorové kompozice a vyprávění příběhů. |
Cíle | Účastník/účastnice vzdělávací akce: • osvojí si některé scénografické techniky • získá nápady na aktivity, které propojují výtvarnou výchovu se scénografií a s vyprávěním příběhů • odnese si hotové modely, návrhy scén a ukázky, které může přímo využít při přípravě hodin |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Ing. Petra Hrůšová | petra.hrusova@zvas.cz | +420389822735 | +420605232180 |
Poznámky |
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu Implementace dlouhodobého záměru Jihočeského kraje. V této souvislosti může evaluátorka projektu kontaktovat účastníky s žádostí o vyplnění krátkého online dotazníku za účelem zhodnocení dopadu realizované projektové aktivity na cílovou skupinu. |
![]() |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | online / synchronní |
Čas | od 12:30 |
Lektor | Ing. Zdenka Tomaidesová |
Určeno | pedagogičtí pracovníci ZŠ, SŠ |
Oblast | Pedagogické kompetence |
Anotace | On-line workshop nabídne rychlé zopakování základních prvků vizuálního jazyka a jejich efektivní kombinace. Účastníci budou sdílet své zkušenosti, vytvářet vlastní vizuální šablony a vzory a vyzkouší si jednoduché náčrtky pro zaujetí žáků. Program představí principy vizuálního vyprávění a nabídne nápady, jak do sketchnotingu zapojit i další pomůcky, jako jsou lepící papírky či washi pásky. Účastníci získají řadu praktických tipů, jak podpořit vizuální myšlení u žáků a využít základy “visual storytelling” ve výuce. Workshop je určen těm, kteří chtějí svůj sketchnoting posunout na vyšší úroveň. |
Cíle | V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci: • vytvořili vlastní šablony a vizuální vzory • použili jednoduché náčrtky pro zaujetí žáků a studentů • získali další nápady, jak kombinovat i jiné pomůcky, např. lepící papírky, washi pásky • využili ve své prezentaci základy “visual storytelling” |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 4 hod. |
Rozsah | 4 hodiny |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Ing. Petra Hrůšová | petra.hrusova@zvas.cz | +420389822735 | +420605232180 |
Poznámky |
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu Implementace dlouhodobého záměru Jihočeského kraje. V této souvislosti může evaluátorka projektu kontaktovat účastníky s žádostí o vyplnění krátkého online dotazníku za účelem zhodnocení dopadu realizované projektové aktivity na cílovou skupinu. |
![]() |
Druh | přednáška |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 |
Lektor | doc. Mgr. Erik Gilk Ph.D. |
Určeno | učitelé 2. stupně ZŠ, gymnázií, SŠ a SOU |
Oblast | Český jazyk a literatura |
Anotace | Na přednášce se společně ponoříme do české literatury let 1939–1989, a to v kontextu historických událostí i klíčových literárních děl. Účastníci získají ucelený pohled na vývoj české literatury od nacistické okupace přes třetí republiku a komunistický režim až po období normalizace. Důraz bude kladen na praktickou využitelnost získaných poznatků ve výuce. |
Cíle | V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci: • získali dostatečnou orientaci v dějinném kontextu české literatury v letech 1939-1989 • dovedli vytyčené období periodizovat nejen s ohledem na společensko-politické milníky, ale především na vydání významných uměleckých textů • znali žánrovou diferenciaci české literatury ve vytyčeném období • uměli dostatečně kvalitně interpretovat vybrané prozaické texty a svoje schopnosti předali svým žákům • vyhodnotili smysluplné a přiměřené začlenění získaných poznatků do výuky |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 80 %, tj. 6 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 0,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Ing. Petra Hrůšová | petra.hrusova@zvas.cz | +420389822735 | +420605232180 |
Poznámky |
Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu Implementace dlouhodobého záměru Jihočeského kraje. V této souvislosti může evaluátorka projektu kontaktovat účastníky s žádostí o vyplnění krátkého online dotazníku za účelem zhodnocení dopadu realizované projektové aktivity na cílovou skupinu. |
![]() |
Druh | workshop |
---|---|
Forma | prezenční |
Čas | od 9:00 |
Lektor | Mgr. Lukáš Heřman |
Určeno | učitelé 1. st. a 2. st. ZŠ |
Oblast | Cizí jazyky |
Anotace | Zajímají vás aktivity a přístupy pro svižnou a současně systematickou jazykovou výuku? Oživte své hodiny jazykovými rozcvičkami, které zaměstnají nejen slabé, ale i pokročilejší žáky. Předvedeme si způsoby, jak do konverzace zapojit co nejvíce žáků naráz a jak je motivovat k používání složitějších frází. Dozvíte se také, jak můžete systematicky rozšiřovat zásobu frází vašich žáků. Čekají vás mnemotechniky a hry pro rychlé opakování slovní zásoby. Předvedeme si aktivity zaměřené na osvojení gramatiky. Podíváme se, jakým způsobem lze vést školní sešit a také na diginástroje pro zefektivnění výuky. Inspirujte se metodami podporujícího hodnocení i pohledy na organizaci vyučovací hodiny. Ukázky vychází ze zkušeností s výukou angličtiny na 1. a 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného využití aktivit s žáky středních škol. Příklady aktivit: Life in Numbers, Mad Minute, Magic Bag, Free Writing, Mnemonics, Small Talk, Key Phrases, Tennis, Connect 4 |
Cíle | V programu vytvoříme podmínky pro to, aby účastníci: • aktivně se zapojili do aktivit vhodných k zařazení do různých částí hodin • získali náměty na způsoby diferenciace • inspirovali se, jak rozvíjet frazeologické minimum žáků • přemýšleli o možné organizaci vyučovací hodiny |
Účast | Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 80 %, tj. 6 hod. |
Rozsah | 8 hodin |
Cena | 2455,- Kč |
Certifikace | |
Kontakt | Ing. Petra Hrůšová | petra.hrusova@zvas.cz | +420389822735 | +420605232180 |
Poznámky |
ERUDITUS - katalog školení | © 2011–2025 ZVaS České Budějovice, vytvořilo studio MARKOnet.cz