Inkluze Kolegiální podpora pedagogických pracovníků
IDZ Kdy: 23.1.2025 - 10.4.2025 MOMENTÁLNĚ OBSAZENO    |    Kde: Jindřichův Hradec

Druh sdílení
Forma prezenční
Čas 14:00 - 16:00
Lektor Mgr. Hronová Lucie
Určeno pro asistenty pedagoga ZŠ + SŠ / Jindřichův Hradec
Vzdělávací oblast Inkluze
Anotace
Kolegiální podpora asistentů pedagoga je v druhém pololetí šk. roku 24/25 rozdělena na 2 setkání; jedno proběhne v lednu a druhé v dubnu.
Opět nabízíme možnost vzájemného učení, kolegiální podpory a poradenství společně se sdílením svých zkušeností a příkladů dobré praxe. 
Místo setkání:
Základní škola Jindřichův Hradec II, Janderova 160; učebna 2. patro
Pro vydání osvědčení je nezbytná účast na obou plánovaných setkání.
Vzdělávací cíle
Účastník / účastnice vzdělávací aktivity:
  • aktivně se zapojuje do kolegiální podpory v rámci poradního kruhu 1
  • sdílí vlastní profesní zkušenosti
  • v rámci učící se komunity se seznamuje s novými profesními tématy
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 6 hod.
Rozsah 6 hodin
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Mgr. Lucie Hronová   |   hronova@zvas.cz   |      |   +420777404951
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.

IDZ

 Inkluze Kolegiální podpora pedagogických pracovníků
IDZ Kdy: 30.1.2025 - 3.4.2025 MOMENTÁLNĚ OBSAZENO    |    Kde: Český Krumlov

Druh sdílení
Forma prezenční
Čas 14:00 - 16:00
Lektor Mgr. Hronová Lucie
Určeno pro asistenty pedagoga ZŠ + SŠ / Český Krumlov
Vzdělávací oblast Inkluze
Anotace
Kolegiální podpora asistentů pedagoga je v druhém pololetí šk. roku 24/25 rozdělena na 2 setkání; jedno proběhne v lednu a druhé v dubnu.
Opět nabízíme možnost vzájemného učení, kolegiální podpory a poradenství společně se sdílením svých zkušeností a příkladů dobré praxe. 
Místo setkání:
Český Krumlov
Pro vydání osvědčení je nezbytná účast na obou plánovaných setkání.
Vzdělávací cíle
Účastník / účastnice vzdělávací aktivity:
  • aktivně se zapojuje do kolegiální podpory v rámci poradního kruhu 1
  • sdílí vlastní profesní zkušenosti
  • v rámci učící se komunity se seznamuje s novými profesními tématy
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 6 hod.
Rozsah 6 hodin
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Mgr. Lucie Hronová   |   hronova@zvas.cz   |      |   +420777404951
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.

IDZ

 Kvalifikační studia Studium pedagogiky pro ASISTENTY PEDAGOGA
Kdy: 8.2.2025 - 29.11.2025    |    Kde: ZVaS, Nemanická 7, České Budějovice

Druh kurz
Forma prezenční
Čas 9:00 - 15:30
Lektor Mgr. Veronika Míková, Mgr. Lucie Hronová, Mgr. Milena Peroutková, Mgr. Monika Landkammerová; Mgr. Vendula Jirsová; Mgr. Kristýna Nováková
Určeno Vstupní požadavky: minimálně střední vzdělání s maturitní zkouškou získané ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání
Vzdělávací oblast Kvalifikační studia
Anotace Absolvent kurzu získá kvalifikaci:
  • asistent pedagoga dle § 22 odst. 1 písm. c) zákona 563/2004 Sb. – aktuální novela zákona z 1. 1. 2024
Průběh studia:
Studium je organizačně a časově rozloženo do 3 základních modulů. Základní modul je společný pro všechny typy Studia pedagogiky. V případě, že se uchazeč zapíše do různých oborů Studia pedagogiky, je tento základní modul prostupný a uznatelný. Zbývající 2 moduly – specializační a praktický – jsou určeny výhradně pro zaměření oboru asistent pedagoga.
  • 3 základní moduly = 13 prezenčních dnů výuky
  • setkání 1 – 2x měsíčně obvykle v sobotu
  • pedagogická praxe na smluvní škole = 3 dny
  • celková délka studia = 120 hodin
Podmínky úspěšného absolvování studia
  • získání zápočtu z psychologie, obecné pedagogiky a speciální pedagogiky
  • absolvování pedagogické praxe (100% účast)
  • prezenční účast ve výuce (min. 80% účast)
  • obhajoba závěrečné práce
  • úspěšné splnění ústní závěrečné zkoušky
Témata setkání
ZÁKLADNÍ MODUL / 48 hodin
  • Základy obecné pedagogiky
  • Základní pedagogické kompetence
  • Sociální interakce a prevence rizikového chování
  • Psychologie v souvislostech 1: dítě – žák
  • Psychologie v souvislostech 2: vzdělávací proces
  • Psychologie v souvislostech 3: pedagogický pracovník
SPECIALIZAČNÍ MODUL / 32 hodin
  • Základy speciální pedagogiky 1
  • Základy speciální pedagogiky 2
  • Systém péče o žáka
  • Specifika práce asistenta pedagoga
PRAKTICKÝ MODUL / 40 hodin
  • Vstupní seminář před nástupem na praxi
  • Pedagogická praxe
  • Reflektivní seminář proběhlé praxe
  • Kazuistický seminář
  • Pedagogická praktika pro asistenty pedagoga
  • Seminář k závěrečné práci
Pedagogická praxe
  • Praxi vám zajistíme v našich smluvních mateřských či základních školách a absolvujete ji ve skupině 2 – 4 účastníků. 
  • Pedagogická praxe trvá 3 dny a zpravidla budete mít možnost navštívit kombinaci tříd mateřských i základních – první či druhý stupeň. 
  • Každá studijní skupina má na škole průvodce pedagogickou praxí, který zajistí nejen vše potřebné, ale povede i reflexi nově získané zkušenosti. Průvodcem je vždy zkušený pedagogický pracovník.
  • Výstupem z praxe je reflektivní zpráva, která je součástí závěrečné práce.
Studijní opora, portfolio pracovních materiálů
  • Každý účastník získá unikátní studijní oporu, která není na trhu běžně dostupná. Jde o portfolio pracovních materiálů, které vytvořili naši lektoři; obsahuje nejen základní teoretické texty, ale především mnoho praktických příkladů a situací ze školního života, mnohdy i ucelené kazuistiky. 
  • Tento materiál bude provázet naše účastníky po celou dobu studia; získají tak velmi cenný zdroj informací pro svou budoucí praxi, ale i základní strukturu vlastního profesního portfolia.
Vzdělávací cíle Absolvent získá kompetence v oblasti pedagogiky a psychologie, které podmiňují výkon činnosti asistenta pedagoga dle § 22, odst. 1 písm. c) zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a změně některých zákonů a § 1 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků.
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 85 %, tj. 102 hod.
Rozsah 120 hodin
Cena 12700,- Kč
Certifikace MŠMT č.j. 25791/2023-5-520
Kontakt Bc. Nikola Hrůšová, DiS.   |   hrusova@zvas.cz   |   +420387007116   |   +420739027926
Poznámky

ÚDAJE DO PŘIHLÁŠKY: pokud budete poplatek hradit sami, do údaje Přesný název organizace a adresa uveďte prosím adresu vašeho bydliště; místo IČ napište číslici 0

V poplatku je zahrnuto studium, studijní materiály, vstup do knihovny ZVaS Tábor nebo zapůjčení čtečky na pobočce v Českých Budějovicích i poplatek za zkoušku.

 Průřezové téma: Péče o wellbeing Well-being aneb Co žáci a jejich učitelé (nejen) ve škole potřebují
IDZ Kdy: 10.2.2025    |    Kde: ZVaS Tábor, Komenského 2235

Druh workshop
Forma prezenční
Čas od 9:00
Lektor Mgr. Tereza Kottová
Určeno pedagogičtí pracovníci ZŠ
Vzdělávací oblast Průřezové téma: Péče o wellbeing
Anotace Jak vést žáka k tomu, aby si uvědomoval smysl a cíl svého učení, posuzoval vlastní pokrok a překonával překážky? Workshop nabídne praktické nástroje a strategie pro podporu well-beingu ve škole a inspiraci ke zlepšení komunikace a vztahů mezi žáky. Účastníci se dozvědí, jak efektivně rozvíjet dovednosti žáků pro spolupráci, kritické myšlení a zodpovědné rozhodování. Zaměříme se na konkrétní aktivity, které podpoří plánování učení, budování sebedůvěry a empatie, stejně jako schopnost žáků reflektovat své výsledky a posilovat vzájemný respekt. Cílem workshopu je vybavit pedagogy inspirativními přístupy a dovednostmi, které podpoří celkový osobnostní rozvoj žáků.
Vzdělávací cíle Účastník / účastnice vzdělávací aktivity

• seznámí se s praktickými nástroji a strategiemi pro podporu well-beingu ve škole

• získá inspiraci a nápady na zlepšení komunikace a vztahů mezi žáky

• dozví se, jak rozvíjet dovednosti žáků pro efektivní komunikaci a spolupráci

Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Ing. Petra Hrůšová   |   petra.hrusova@zvas.cz   |   +420389822735   |   +420605232180
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.

IDZ

 Umění a kultura Příběhy ve světle a stínu – Scénografie ve výtvarné výchově
IDZ Kdy: 11.2.2025    |    Kde: ZVaS Tábor, Komenského 2235

Druh workshop
Forma prezenční
Čas od 9:00
Lektor Mgr. Alžběta Horynová
Určeno učitelé výtvarné výchovy na ZUŠ, ZŠ i SŠ
Vzdělávací oblast Umění a kultura
Anotace Workshop představí učitelům výtvarné výchovy kreativní způsoby práce se světlem, stínem a prostorem při tvorbě scénografických prostředí. Účastníci se naučí techniky stínohry, tvorby prostorových modelů a využití projekce k oživení příběhů. Součástí bude práce s různými materiály a zdroji světla, experimentování s texturami a vrstvami a také kombinace tradičních i digitálních prvků. Workshop nabídne inspiraci, jak zapojit scénografické principy do výuky a podpořit rozvoj dětské kreativity skrze prostorové kompozice a vyprávění příběhů.
Vzdělávací cíle Účastník/účastnice vzdělávací akce:

• osvojí si některé scénografické techniky

• získá nápady na aktivity, které propojují výtvarnou výchovu se scénografií a s vyprávěním příběhů

• odnese si hotové modely, návrhy scén a ukázky, které může přímo využít při přípravě hodin

Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Ing. Petra Hrůšová   |   petra.hrusova@zvas.cz   |   +420389822735   |   +420605232180
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.

IDZ

 Psychologie, soft skills Vzdělávací seminář pro asistenty pedagoga - Psychické problémy současných dětí
IDZ Kdy: 13.2.2025 MOMENTÁLNĚ OBSAZENO    |    Kde: České Budějovice

Druh workshop
Forma prezenční
Čas 08:30 - 15:30
Lektor Mgr.et Mgr.et Mgr. Bílá Nikola
Určeno pro asistenty pedagoga ZŠ + SŠ
Vzdělávací oblast Psychologie, soft skills
Anotace Na semináři se seznámíme s aktuální situací duševního zdraví dětí a dospívajících. Nahlédneme podrobněji na některá onemocnění (deprese, úzkosti, vývojové trauma, sebepoškozování, panická ataka). Na příkladech z praxe si ukážeme, jak můžeme žákovi z pozice asistenta pedagoga, co nejvíce pomoci, s kým spolupracovat a podobně. Naučíme se rozpoznat panickou ataku, a jak na ni co nejúčinněji reagovat.
Vzdělávací cíle Účastník / účastnice vzdělávacího programu: • seznámí se s aktuální situací duševního zdraví dětí a s projevy nejčastějších psychických poruch žáků školního věku • pojmenuje své kompetence v oblasti psychických poruch u dětí a vyhodnotí, na koho se při řešení může obrátit • rozpozná panickou ataku a vhodně na ni reaguje • s pomocí lektorky hledá cesty k řešení konkrétních příkladů ze své praxe
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Mgr. Lucie Hronová   |   hronova@zvas.cz   |      |   +420777404951
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.

IDZ

 Inkluze Rozvoj tvořivosti a logiky nadaných žáků
Kdy: 18.2.2025    |    Kde: ZVaS Tábor, Komenského 2235

Druh seminář
Forma prezenční
Čas od 9:00 hod.
Lektor Mgr. Alena Vávrová
Určeno pedagogičtí pracovníci ZŠ
Vzdělávací oblast Inkluze
Anotace Seminář nastíní principy rozvoje logiky a tvořivosti nadaných žáků, je zaměřen na praktické ukázky úloh a herních prvků ve výuce. Budeme si hrát, luštit a hloubat nad logickými úlohami. Podíváme se i na šifry použitelné ve výuce a samozřejmě dojde i na Abaku. Mgr. Alena Vávrová působí jako učitelka matematiky a fyziky na ZŠ Karla Čapka v Praze. Je autorkou metodiky ke hře Abaku a vychovala již pět mistrů ČR v této hře.
Vzdělávací cíle Účastník/účastnice vzdělávacího programu:

• připomene si základní pojmy z oblasti nadání

• zjistí, proč je rozvoj logiky a tvořivosti důležitý pro vzdělávání nadaných žáků

• uvědomí si význam deskových her jako jednoho z nástrojů rozvoje logiky žáků

• prostřednictvím vlastního prožitku se seznámí s konkrétními herními prvky ve výuce

Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 90 %, tj. 7 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Mgr. Olga Blechová   |   blechova@zvas.cz   |      |   +420608152881
Poznámky

 Digitální kompetence AI v každodenní výuce: praktické návody
Kdy: 18.2.2025    |    Kde: ZVaS České Budějovice

Druh workshop
Forma prezenční
Čas od 9:00
Lektor Jonáš Benjamin Tekel (AI TEK)
Určeno pedagogičtí pracovníci ZŠ
Vzdělávací oblast Digitální kompetence
Anotace Workshop pro všechny pedagogy, kteří chtějí obohatit svou výuku o moderní technologie a využít potenciál umělé inteligence (AI) v pedagogické praxi. Během tohoto intenzivního workshopu se účastníci seznámí s klíčovými AI nástroji, které jim mohou pomoci zvýšit efektivitu výuky, usnadnit přípravu materiálů a podpořit individuální přístup ke studentům.

S jakými nástroji budete pracovat: ChatGPT, Perplexity, MyLens, Gamma, Ideogram, DEEPL, Quillbot, AI TEK GPTs, Copilot a ImageWithAI.

Účastníci zjistí, jak využít AI nástroje k řešení konkrétních problémů, jako je tvorba prezentací, překlady odborných textů, nebo generování vizuálních materiálů pro výuku.

Na závěr workshopu proběhne diskuze, ve které budou mít účastníci možnost sdílet své postřehy a získat zpětnou vazbu na své nápady.

Vzdělávací cíle Účastník / účastnice vzdělávacího programu:

• získá základní znalosti o umělé inteligenci, její historii, principech a aktuálních trendech ve vzdělávání

• vyzkouší si konkrétní AI nástroje, jako jsou ChatGPT, Perplexity, LumaAI, Imagewith.AI, Mylens.ai a Civils.ai, a jak je prakticky využitít ve výuce

• seznámí se s konkrétními příklady a postupy, jak začlenit umělou inteligenci do každodenní pedagogické praxe
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 2550,- Kč
Certifikace
Kontakt Bc. Lukáš Malecha   |   malecha@zvas.cz   |      |   +420608652718
Poznámky

 Vedení škol Strategické plánování pedagogického rozvoje školy (pro SŠ)
IDZ Kdy: 19.2.2025 - 18.6.2025    |    Kde: blízké okolí Tábora (bude upřesněno)

Druh kurz
Forma prezenční
Čas 9:00 - 17:00
Lektor Mgr. František Eliáš
Určeno Ředitelé, zástupci a další vedoucí pracovníci středních škol JK
Vzdělávací oblast Vedení škol
Anotace

Kurz je zaměřený na získání znalostí a dovedností pro práci s vizí školy a strategické plánování v souladu s kritérii kvalitní školy ČŠI (oblast 1 Koncepce a rámec školy).  

Pracovat budete aktivními metodami - skupinová práce, vzájemné sdílení, inspirace …

Na prezenčních setkáních si vyzkoušíte způsoby tvorby jednotlivých fází celého procesu a získáte částečné výstupy přímo pro svoji školu. Naplánujete postup další práce ve škole a zapojení zaměstnanců, které můžete po setkání vyzkoušet a na dalším konzultovat. Proto je výhodou, když se kurzu účastní dvojice z vedení školy (ředitel-zástupce). 

František Eliáš - pracuje ve školství od 90. let, působil jako učitel, zástupce ředitele a dlouholetý ředitel školy. Od začátku svého působení ve vedení školy se zaměřil na strategické řízení, spolupracoval na tvorbě metodik pro školy a v poslední době se plně věnuje facilitaci strategických plánů ve školách.

Vzdělávací cíle

  • Účastníci si vyzkouší některé nástroje a postupy pro analýzu aktuálního stavu školy.
  • Podle výstupů analýzy zpracují strategický plán, naformulují cíle rozvoje své školy, navrhnou kroky k jejich naplnění a postup evaluace. 
  • Seznámí se s technikami pro práci se sborem při formulování nebo aktualizaci mise a vize školy.
  • Naplánují, jak zapojit zaměstnance a další aktéry do celého procesu.

Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 75 %, tj. 30 hod.
Rozsah 40 hodin
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Mgr. Ing. Zuzana Bukovská   |   bukovska@zvas.cz   |      |   +420605572839
Poznámky

Cyklus je tvořen 3 setkáními - 2 x dvoudenní, 1 x jednodenní.

Termíny setkání:

dvoudenní: st 19.2. – čt 20.2., dvoudenní st 2.4. – čt 3.4., jednodenní st 18.6.

Místo konání: blízké okolí Tábora, bude upřesněno podle výsledku veřejné zakázky

Ubytování a stravování je plně hrazeno z projektu.

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.

IDZ

 Pedagogické kompetence Jak efektivně pracovat s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami
Kdy: 21.2.2025 - 28.2.2025    |    Kde: ZVaS Tábor, Komenského 2235

Druh workshop
Forma prezenční
Čas 8:00 - 14:30
Lektor Mgr. Radka Brabcová
Určeno pedagogičtí pracovníci MŠ a 1. st. ZŠ
Vzdělávací oblast Pedagogické kompetence
Anotace I. část
1. Logopedie (2h)
- vybrané vady řeči: dyslálie, dysfázie
- vhodné praktické postupy pro práci s těmito dětmi

2. Poruchy autistického spektra (PAS) (3h)
- nejvýraznější projevy PAS
- vhodné metody práce

3. Psychopedie a hraniční děti (3h)
- základní charakteristika dětí s mentálním postižením, zaměření zejména na hraniční děti
- efektivní metody pro práci s dětmi s mentálním postižením

Zadání úkolu do dalšího setkání (viz sdílení zkušeností účastníků)

II. část
4. Poruchy pozornosti (ADHD, ADD) (3h)
- základní charakteristiky poruch pozornosti
- hyperaktivita
- vhodné postupy práce s těmito dětmi

5. Sdílení zkušeností účastníků (1h)
- úkol z 1. na 2. setkání; bude blíže specifikováno (každý sdílí 1 přiklad své praxe - příběh / pomůcka / zkušenost

6. Specifické poruchy učení (4h)
- základní charakteristiky specifických poruch učení:
- dyslexie
- dysgrafie
- dysortografie
- dyskalkulie
- dopady specifických poruch učení na proces učení dítěte; zážitková aktivita navozující dané obtíže
- následné vyvození vhodných postupů práce s dítětem; základní reedukační postupy, pomůcky; osvojení si práce s nimi

U každého tématu účastníci sami nebo ve své skupině vyvozují vhodné postupy a metody pro vlastní práci s následnou zpětnou vazbou od lektora.
Jde o součást evaluace při vyhodnocování posunu účastníků.
Vzdělávací cíle Účastník / účastnice vzdělávacího programu:
• seznámí se s vadami řeči, které nejvíce ovlivňují vzdělávání a pobyt ve škole - dyslálie a dysfázie
• na základě ukázek vyvodí vhodné praktické postupy pro práci s dětmi s dyslálií a dysfázií
• zopakuje si základní informace o nejvýraznějších projevech poruch autistického spektra
• zmapuje vhodné metody práce s dětmi s poruchami autistického spektra
• ujasní si, jaké metody práce jsou efektivní při práci s dětmi s mentálním postižením nacházejících se v hraničním pásmu
• připomene si základní charakteristiky poruch pozornosti a hyperaktivity
• ujasní si vhodné a efektivní postupy práce s dětmi s AHHD a ADD
• zažije, jaké dopady mají specifické poruchy učení na proces učení u dítěte
• naučí se základní reedukační postupy vybraných specifických poruch učení
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 75 %, tj. 12 hod.
Rozsah 16 hodin
Cena 3040,- Kč
Certifikace
Kontakt PhDr. František Rozum   |   rozum@zvas.cz   |   +420389822730   |   +420774431223
Poznámky

 Kvalifikační studia Studium pedagogiky pro VYCHOVATELE
Kdy: 22.2.2025 - 29.11.2025 MOMENTÁLNĚ OBSAZENO    |    Kde: Tábor, učebna ZVaS, Komenského 2235

Druh kurz
Forma prezenční
Čas 9:00 - 15:30
Lektor lektorský tým
Určeno Vstupní požadavky: minimálně střední vzdělání s maturitní zkouškou získané ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání
Vzdělávací oblast Kvalifikační studia
Anotace Absolvent kurzu získá kvalifikaci:
  • vychovatel dle § 22 odst. 1 písm. c) zákona 563/2004 Sb. – aktuální novela zákona z 1. 1. 2024
Průběh studia:
Studium je organizačně a časově rozloženo do 3 základních modulů. Základní modul je společný pro všechny typy Studia pedagogiky. V případě, že se uchazeč zapíše do různých oborů Studia pedagogiky, je tento základní modul prostupný a uznatelný. Zbývající 2 moduly – specializační a praktický – jsou určeny výhradně pro zaměření oboru vychovatel.
  • 3 základní moduly = 12 prezenčních dnů výuky
  • setkání 1 – 2x měsíčně obvykle v sobotu
  • individuální pedagogická praxe na zvolené škole = 23 hodin
  • celková délka studia = 120 hodin
Podmínky úspěšného absolvování studia
  • získání zápočtu z psychologie, obecné pedagogiky a pedagogiky volného času
  • absolvování pedagogické praxe (100% účast)
  • prezenční účast ve výuce (min. 80% účast)
  • obhajoba závěrečné práce
  • úspěšné splnění ústní závěrečné zkoušky
Témata setkání
ZÁKLADNÍ MODUL / 48 hodin
  • Základy obecné pedagogiky
  • Základní pedagogické kompetence
  • Sociální interakce a prevence rizikového chování
  • Psychologie v souvislostech 1: dítě – žák
  • Psychologie v souvislostech 2: vzdělávací proces
  • Psychologie v souvislostech 3: pedagogický pracovník
SPECIALIZAČNÍ MODUL / 32 hodin
  • Teorie výchovy
  • Pedagogika volného času 1
  • Pedagogika volného času 2
  • Sociální pedagogika
PRAKTICKÝ MODUL / 40 hodin
  • Pedagogická praktika pro vychovatele
  • Vstupní seminář před nástupem na praxi
  • Pedagogická praxe
  • Reflektivní seminář proběhlé praxe
  • Seminář k závěrečné práci
Pedagogická praxe
  • Pedagogická praxe probíhá ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání, zejména ve školních družinách, školních klubech, případně ve střediscích volného času
  • Praxe je individuální, pomyslně rozdělena na 2 části. 
  • První část (zpravidla 8-10 hodin) je náslechová, hlavním cílem je pozorovat práci zkušeného vychovatele, interakce vychovatel – účastník/účastníci vzdělávání – rodič/e. 
  • Ve druhé části se předpokládá aktivní zapojení účastníka studia do pedagogického procesu pod dohledem zkušeného vychovatele. Součástí je vždy reflexe dne vedená vychovatelem.
  • Rozvržení pedagogické praxe v rozsahu 23 hodin je plně na individuální domluvě mezi vychovatelem a účastníkem praxe.
  • Výstupem z praxe je reflektivní zpráva, která je součástí závěrečné práce.
Studijní opora, portfolio pracovních materiálů
  • Každý účastník získá unikátní studijní oporu, která není na trhu běžně dostupná. Jde o portfolio pracovních materiálů, které vytvořili naši lektoři; obsahuje nejen základní teoretické texty, ale především mnoho praktických příkladů a situací ze školního života, mnohdy i ucelené kazuistiky. 
  • Tento materiál bude provázet naše účastníky po celou dobu studia; získají tak velmi cenný zdroj informací pro svou budoucí praxi, ale i základní strukturu vlastního profesního portfolia.
Vzdělávací cíle Absolvent získá kompetence v oblasti pedagogiky a psychologie, které podmiňují výkon činnosti vychovatele dle § 22, odst. 1 písm. c) zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a změně některých zákonů a § 1 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků.
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 85 %, tj. 102 hod.
Rozsah 120 hodin
Cena 13500,- Kč
Certifikace 25791/2023-5-520
Kontakt PhDr. František Rozum   |   rozum@zvas.cz   |   +420389822730   |   +420774431223
Poznámky
  • ÚDAJE DO PŘIHLÁŠKY: pokud budete poplatek hradit sami, do údaje Přesný název organizace a adresa uveďte prosím adresu vašeho bydliště; místo napište 0
  • V poplatku je zahrnuto studium, studijní materiály, vstup do knihovny ZVaS Tábor i poplatek za zkoušku a obhajobu závěrečné práce.
  • Účastnický poplatek je zapotřebí uhradit před zahájením kurzu na základě zaslané promo faktury.

 Český jazyk a literatura Proměny historického románu v české literatuře
IDZ Kdy: 24.2.2025    |    Kde: on-line

Druh přednáška
Forma online / synchronní
Čas od 13:00
Lektor doc. Mgr. Erik Gilk Ph.D.
Určeno učitelům všech typů středních škol
Vzdělávací oblast Český jazyk a literatura
Anotace Z převážné části půjde o frontální přednáškou s menším zastoupením seminárních diskusí nad vybranými problémy a jevy a společných intepretací ukázek vybraných prozaických děl. Přednášková část bude zaměřena na definici žánru historického románu, okolnosti jeho vzniku a obzvláště vývoj žánru v české literatuře od svého zrození začátkem 19. století až do současnosti.
Vzdělávací cíle Účastník / účastnice vzdělávacího programu:

• seznámí se s proměnami historického románu v české literatuře

• získá informace o v čase se proměňujících typech historických románů

• interpretuje historickou fikci a sdílí své čtenářské zkušenosti s historickým románem
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 4 hod.
Rozsah 4 hodiny
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Ing. Petra Hrůšová   |   petra.hrusova@zvas.cz   |   +420389822735   |   +420605232180
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.

IDZ

 Digitální kompetence Průvodce světem AI pro pedagogy [živě]
Kdy: 25.2.2025    |    Kde: ZVaS České Budějovice

Druh workshop
Forma prezenční
Čas od 9:00
Lektor Mgr. Emanuel Breicha
Určeno všem pedagogickým pracovníkům
Vzdělávací oblast Digitální kompetence
Anotace Workshop je určen učitelům, kteří chtějí proniknout do základů umělé inteligence (AI) a naučit se prakticky využívat moderní AI nástroje ve výuce. Účastníci se seznámí se základy AI, historií jejího vývoje a aktuálními trendy, včetně jejího dopadu na školství a bezpečnostních aspektů, jako je kritické myšlení a nebezpečí deep fake. Během workshopu budou účastníci seznámeni s generativními AI nástroji a promptováním, což jim umožní efektivně tvořit výukové materiály, připravovat hodiny a pracovat s dokumenty. Součástí kurzu je i integrace AI do každodenní pedagogické praxe, podpora kreativity a tvorba multimediálního obsahu. Workshop také nabízí interaktivní prostor pro vlastní pokusy pod vedením lektora a sdílení zkušeností s kolegy. Účastníci získají dovednosti, které zjednoduší jejich práci, obohatí výuku a podpoří další vzdělávání a spolupráci ve školním prostředí.
Vzdělávací cíle Účastník vzdělávacího programu:

• získá základní přehled o tom, co je umělá inteligence (AI), jak funguje a jaký je její současný význam v oblasti školství a vzdělávání

• zjistí, jak používat nástroje AI pro generování textů a materiálů, které mohou usnadnit přípravu výuky, obohatit obsah hodin a ušetřit čas v administrativních úkolech

• kreativně využije AI pro splnění dílčích úkolů během workshopu

• pozná, jak efektivně pracovat s dokumenty (texty, PDF, prezentace, tabulky) pomocí AI a vyhledávat zdroje

• osvojí si dovednosti promptování a tvorby strukturovaných příkazů pro optimalizované využití AI

• bude schopen rozpoznat rizika, jako je deep fake

• získá inspiraci pro integraci AI do výuky a mimoškolních aktivit, včetně tvorby multimediálního obsahu

Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 2550,- Kč
Certifikace
Kontakt Bc. Lukáš Malecha   |   malecha@zvas.cz   |      |   +420608652718
Poznámky

 Umění a kultura S mozaikou za vlastním prožitkem
IDZ Kdy: 25.2.2025 - 11.3.2025    |    Kde: ZVaS České Budějovice

Druh dílna
Forma prezenční
Čas vždy od 9:00
Lektor Marie Ondřichová
Určeno učitelé výtvarné výchovy na ZŠ; vychovatelé ŠD
Vzdělávací oblast Umění a kultura
Anotace Pojďte se věnovat sebepoznání prostřednictvím vlastního emocionálního prožitku při výtvarném projevu. Zaměříme se na to, jak se cítíme, jak na nás působí okolní prostředí, lektor i kolegové, a jak se nám společně pracuje. Seznámíme se s základy artefiletiky a s využitím odpadových materiálů, včetně dostupnosti. Prozkoumáme možné variace a inspirujeme se ukázkami dětských prací. V průběhu prvního setkání vytvoříme vlastní mozaiku, přičemž se ponoříme do světa fantazie a dovolíme si hravost podobnou té dětské. Po tvorbě budeme společně sdílet, co se během procesu odehrávalo – zkušenosti s materiálem, vlastní poznatky a pocity.



Po 14 dnech se setkáme znovu, abychom společně reflektovali naše zážitky a přínosy z prvního setkání, sdíleli poznatky a hledali způsoby, jak tyto zkušenosti zahrnout do naší praxe. Budeme se věnovat i dostupnosti navrženého materiálu, případným inovacím a zpětné vazbě. Cílem je vytvořit prostor pro diskuzi a další rozvoj v profesní i osobní rovině.

Vzdělávací cíle Účastník / účastnice vzdělávacího programu:

• seznámí se se základními principy artefiletiky prostřednictvím vlastní výtvarné tvorby, při níž prožije a reflektuje své emocionální procesy a zjistí, jak je implementovat v pedagogické praxi

• získá osobní zkušenost s návratem do dětského prožívání světa a využije tyto poznatky pro empatičtější přístup ve své pedagogické praxi

• seznámí se s možnostmi využití odpadových materiálů ve výtvarné výchově v rámci environmentální výchovy

• vyzkouší si techniky vedení reflektivního dialogu nad výtvarným dílem a jeho využitím pro rozvoj dětské osobnosti

• získá prostor pro zapojení nových technik do výuky a následně bude moci s ostatními účastníky sdílet své zkušeností

Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod.
Rozsah 4+4 hodiny
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Bc. Lukáš Malecha   |   malecha@zvas.cz   |      |   +420608652718
Poznámky Dílna je rozdělena na 2 čtyřhodinová setkání: 1. setkání: 25. 2. 2024 od 9:002. setkání: 11. 3. 2024 od 9:00

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.

IDZ

 Průřezové téma: Péče o wellbeing Jak pracovat s agresivitou u žáků
IDZ Kdy: 27.2.2025 - 28.2.2025 MOMENTÁLNĚ OBSAZENO    |    Kde: České Budějovice

Druh workshop
Forma prezenční
Čas 9:00 - 17:00
Lektor Mgr. Pavel Dosoudil, PhDr. Mgr. Lucie Myšková, Ph.D.
Určeno pedagogičtí pracovníci ZŠ, SŠ,VOŠ a konzervatoří
Vzdělávací oblast Průřezové téma: Péče o wellbeing
Anotace Cílem semináře je ukázat možnosti práce s agresí u dětí a mládeže na různých úrovních od prevence po intervenci. Budou představeny některé evidence - based přístupy, které snižují výskyt agresivního chování ve škole. 
Vzdělávací cíle
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 16 hod.
Rozsah 16 hodin
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Mgr. Milena Peroutková   |   peroutkova@zvas.cz   |      |   +420608129707
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.

Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.

IDZ

 Kvalifikační studia LOGOPEDICKÝ ASISTENT: Primární logopedická prevence - podpora přirozeného rozvoje řeči dětí
Šablony pro MŠ–VOŠ Kdy: 7.3.2025 - 16.5.2025    |    Kde: učebny ZVaS České Budějovice

Druh kurz
Forma prezenční
Čas 9:00 - 15:30
Lektor PhDr. Šípová, Mgr. Brabcová
Určeno učitelé MŠ; učitelé 1. stupně ZŠ
Vzdělávací oblast Kvalifikační studia
Anotace
PLÁNOVANÉ TERMÍNY
Kurz je rozdělen do pěti osmihodinových bloků.

  • pátek 7. 3. 2025
  • pátek 21. 3. 2025
  • pátek 4. 4. 2025
  • pátek 25. 4. 2025
  • pátek 16. 5. 2025
PEDAGOGICKÁ PRAXE
Pedagogickou praxi konají účastníci na svém současném působišti. Po každém setkání získají podněty a úkoly, které plní ve své přímé práci s dětmi, vedou záznam o konané praxi a při následných setkání vše reflektují.
***
ZPŮSOB UKONČENÍ KURZU
Posluchači na základě získaných poznatků z pedagogické praxe zpracují kazuistiku, která bude prezentována v rámci závěrečného pohovoru.
***
STUDIJNÍ MATERIÁL
V ceně kurzu je zahrnut studijní materiál - skripta, která jsou zpracována přímo pro potřeby posluchačů tohoto kurzu. Jde tak o ojedinělý materiál.
Vzdělávací cíle
Absolvent:
  • porozumí obsahu a pojetí primární logopedické prevence, získá kompetenci k podpoře přirozeného vývoje dětské řeči uskutečňované v rámci školních vzdělávacích programů
  • získá povědomí o pěstování kultury mluvního projevu
  • získá schopnost porozumět průběhu vývoje dětské řeči a rizikům, která se mohou ve vývoji řeči projevovat
  • získá znalosti a praktické dovednosti z oblasti účinné podpory rozvoje dětské řeči ve všech složkách, a to jak v  oblasti porozumění řeči, tak ve složce  expresivní, v oblasti obsahové i formální. 
  • je připraven působit na rozvoj předpokladů potřebných pro budoucí osvojování dovedností čtení a psaní dětí ve školním věku
  • získá způsobilost rozvíjet u dětí dovednosti, potřebné pro dobrý vývoj artikulace,  bude seznámen s nejčastějšími odchylkami ve vývoji artikulace.
  • absolvent se orientuje v základních kategoriích narušené komunikační schopnosti, je schopen využívat získané znalosti ke spolupráci se školskými poradenskými zařízeními. 
  • je schopen poskytovat poradenské služby rodičům/zákonným zástupcům ve smyslu doporučování kvalifikované logopedické intervence pro děti a žáky v rezortu školství a zdravotnictví. 
 
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 80 %, tj. 32 (teo) + 20 (praxe) hod.
Rozsah 60 hodin
Cena 6500,- Kč
Certifikace MŠMT již akreditace neuděluje
Kontakt Mgr. Milena Peroutková   |   peroutkova@zvas.cz   |      |   +420608129707
Poznámky Kurz naplňuje Standard MŠMT pro další vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na podporu přirozeného rozvoje řeči dětí – primární logopedickou prevenci.Tento kurz lze hradit ze šablon!

 Pedagogické kompetence Sketchnoting pro začátečníky
IDZ Kdy: 11.3.2025    |    Kde: on-line

Druh workshop
Forma online / synchronní
Čas od 12:30
Lektor Ing. Zdenka Tomaidesová
Určeno pedagogičtí pracovníci ZŠ, SŠ
Vzdělávací oblast Pedagogické kompetence
Anotace Sketchnoting vám ukáže, jak propojit všechny prvky do příběhu a přetvořit přednášky v hravé a inspirativní zážitky. Na webináři si vyzkoušíte základní prvky sketchnotingu – od kreslení jednoduchých obrázků, šipek a bublin až po vytváření strukturovaných vizuálních poznámek. Seznámíte se s dovednostmi, které vám pomohou rychleji a poutavěji zapisovat myšlenky, zaujmout posluchače a usnadnit komunikaci se žáky. Objevte možnosti vizuální komunikace, která obohatí vaši výuku, podpoří kreativitu a přinese nové způsoby řešení problémů.
Vzdělávací cíle Účastník / účastnice vzdělávacího programu:

• zjistí k čemu využívat vizuální komunikaci

• vyzkouší si jednotlivé prvky zápisu

• získá inspiraci, kde a jak ji využívat
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 4 hod.
Rozsah 4 hodiny
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Ing. Petra Hrůšová   |   petra.hrusova@zvas.cz   |   +420389822735   |   +420605232180
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.

IDZ

 Pedagogické kompetence Smysluplné hodnocení ve škole - formativní přístup
Kdy: 17.3.2025    |    Kde: ZVaS Tábor, Komenského 2235

Druh seminář
Forma prezenční
Čas od 12:00 hod.
Lektor Mgr. Martina Hezká, , Mgr. Helena Zitková Ph.D.
Určeno učitelé ZŠ
Vzdělávací oblast Pedagogické kompetence
Anotace Tento interaktivní seminář přinese inspiraci jak ve škole smysluplně uchopit hodnocení a podporovat tak žáky na jejich cestě v učení. Zaměříme se na formativní přístup a jeho jednotlivé komponenty, které si účastníci také vyzkouší přímo na vlastní kůži. Ukážeme si jak smysluplně zprostředkovat informace o vzdělávání žáka jeho rodičům a nahlédneme společně na možnosti zpracování závěrečného hodnocení tak, aby bylo užitečné a zároveň časově nezatěžovalo učitele. Seminář je nabízen i v souvislosti s připravovanými změnami školských předpisů.
Vzdělávací cíle Účastník / účastnice vzdělávacího programu:

• zvědomí si limity používání známek v současném moderním školství

• pochopí klíčové principy formativního přístupu a jeho význam pro rozvoj žáků a jejich učení na základě praktických ukázek a činností

• porozumí jednotlivým komponentům formativního hodnocení a jejich praktickému využití na základě praktických ukázek

• vyvodí rozdíl mezi slovním a kriteriálním hodnocením na vysvědčení na základě praktických ukázek a činností

• bude schopen zaměřit hodnocení na podporu sebehodnocení, vnitřní motivace a dlouhodobého učení
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 4 hod.
Rozsah 4 hodiny
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Mgr. Olga Blechová   |   blechova@zvas.cz   |      |   +420608152881
Poznámky

 Člověk a příroda (fyzika, chemie, přírodopis) Energie a energetika v názorných experimentech
IDZ Kdy: 18.3.2025    |    Kde: ZVaS Tábor, Komenského 2235

Druh seminář
Forma prezenční
Čas od 9:00
Lektor Ing. Petr Pavlík Ph.D.
Určeno učitelé 2. st. ZŠ, SŠ, gymnázia
Vzdělávací oblast Člověk a příroda (fyzika, chemie, přírodopis)
Anotace Seminář se zaměřuje na nové a nekonvenční možnosti vedení výuky v oblasti základních druhů energií, mezi které patří mechanická, tepelná/tlaková, chemická, elektromagnetická a jaderná energie. Účastníci si upevní a rozšíří kompetence pro výuku těchto témat ve fyzice, chemii a dalších přírodovědných předmětech. Během semináře budou seznámeni s vybranými experimenty, které je možné provádět v pedagogické praxi. Získají také náměty k realizaci praktických činností ve výuce a vyzkouší si stavbu funkčních modelů jednoduchých energetických strojů. Díky této atraktivní formě výuky mohou žáci získat hlubší zájem o obnovitelné zdroje energie a jejich význam.
Vzdělávací cíle Účastník / účastnice vzdělávací aktivity

• upevní si a rozšíří kompetence pro výuku témat energie a energetika ve fyzice, chemii a dalších přírodovědných předmětech

• seznámí se s experimentální činností, kterou je možné provádět v pedagogické praxi

• získá náměty k realizaci praktických a experimentálních činností

Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 80 %, tj. 7 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Ing. Petra Hrůšová   |   petra.hrusova@zvas.cz   |   +420389822735   |   +420605232180
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.

IDZ

 Pedagogické kompetence Zvládání stresu, pozitivní myšlení a psychická odolnost
Šablony pro MŠ–VOŠ Kdy: 19.3.2025    |    Kde: učebny ZVaS České Budějovice

Druh workshop
Forma prezenční
Čas 9:00 - 15.30
Lektor Ing. Václav Toman
Určeno pedagogičtí pracovníci MŠ, ZŠ, SŠ
Vzdělávací oblast Pedagogické kompetence
Anotace Na workshopu se účastnící seznámí s nástroji a technikami, které vedou k lepšímu zvládání stresu a budují psychickou odolnost. Zjistí, jak mohou pomocí pozitivní psychologie budovat své pozitivní myšlení a vnímat svět s větším nadhledem a optimismem. Vyzkouší si i konkrétní techniky, které pomáhají zvládat stres na pracovišti i v osobním životě, včetně mindfulness. Dozví se také, jak usnout nebo se uvolnit, když to potřebují.
Vzdělávací cíle Účastník / účastnice vzdělávacího programu:

• seznámí se s přístupy, jak rozpoznávat a efektivně zvládat stresové situace v pracovním i osobním životě

• vyzkouší si metody, jak zvyšovat svoji osobní vnitřní pohodu pomocí nástrojů pozitivní psychologie, mindfulness a technik psychické odolnosti

• naučí se praktické rady, jak zvýšit svou výkonnost a spokojenost a provádět každodenní duševní hygienu

• seznámí se se základy vědomé relaxace, odpočinku a snadnějšího usínání

Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 2190,- Kč
Certifikace
Kontakt Mgr. Milena Peroutková   |   peroutkova@zvas.cz   |      |   +420608129707
Poznámky

 Umění a kultura Můj vztah k hudbě a jeho odraz v práci s dětmi s prvky muzikoterapie
IDZ Kdy: 20.3.2025    |    Kde: Základní škola a Mateřská škola Borotín, okres Tábor

Druh workshop
Forma prezenční
Čas od 9:00 hod
Lektor PhDr. Jana Weber Ph.D., MT-BC, SFMT
Určeno pedagogičtí pracovníci, kteří se věnují hudební výchově či zařazují hudební prvky do výuky
Vzdělávací oblast Umění a kultura
Anotace Workshop se zaměřuje na prohloubení porozumění vlastního vztahu k hudbě a jeho využití při práci s dětmi. Účastníci si vyzkouší jak integrovat hudbu do výuky tak, aby podpořili kreativitu a individualitu pedagogického stylu. Prostřednictvím prvků muzikoterapie budou objevovat způsoby, jak lépe porozumět emocím dětí a posílit vzájemné propojení. Praktická část workshopu bude zaměřena na tvorbu konkrétních aktivit, které umožní přenést osobní hudební zkušenosti do práce se žáky. Tento workshop podporuje empatický přístup, rozvoj osobního stylu a smysluplné využití hudby ve vzdělávání.
Vzdělávací cíle Účastník / účastnice vzdělávací akce:

• seznámí se s různými způsoby, jak zařadit hudbu do práce s dětmi a povzbudit je k hledání osobního stylu výuky, který by zohledňoval jejich vztah k hudbě

• získá podporu v tom, aby dokázal skrze hudbu lépe porozumět emocím dětí a posílit s nimi vzájemné propojení

• přenese své hudební zkušenosti a zážitky do návrhu konkrétních aktivit s žáky

Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Bc. Nikola Hrůšová, DiS.   |   hrusova@zvas.cz   |   +420387007116   |   +420739027926
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.

IDZ

 Digitální kompetence AI v každodenní výuce: praktické návody
Kdy: 20.3.2025    |    Kde: ZVaS České Budějovice

Druh workshop
Forma prezenční
Čas od 9:00
Lektor Jonáš Benjamin Tekel
Určeno pedagogičtí pracovníci ZŠ
Vzdělávací oblast Digitální kompetence
Anotace Workshop pro všechny pedagogy, kteří chtějí obohatit svou výuku o moderní technologie a využít potenciál umělé inteligence (AI) v pedagogické praxi. Během tohoto intenzivního workshopu se účastníci seznámí s klíčovými AI nástroji, které jim mohou pomoci zvýšit efektivitu výuky, usnadnit přípravu materiálů a podpořit individuální přístup ke studentům.

S jakými nástroji budete pracovat: ChatGPT, Perplexity, MyLens, Gamma, Ideogram, DEEPL, Quillbot, AI TEK GPTs, Copilot a ImageWithAI.

Účastníci zjistí, jak využít AI nástroje k řešení konkrétních problémů, jako je tvorba prezentací, překlady odborných textů, nebo generování vizuálních materiálů pro výuku.

Na závěr workshopu proběhne diskuze, ve které budou mít účastníci možnost sdílet své postřehy a získat zpětnou vazbu na své nápady.

Vzdělávací cíle Účastník / účastnice vzdělávacího programu:

• získá základní znalosti o umělé inteligenci, její historii, principech a aktuálních trendech ve vzdělávání

• vyzkouší si konkrétní AI nástroje, jako jsou ChatGPT, Perplexity, LumaAI, Imagewith.AI, Mylens.ai a Civils.ai, a jak je prakticky využitít ve výuce

• seznámí se s konkrétními příklady a postupy, jak začlenit umělou inteligenci do každodenní pedagogické praxe
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 2550,- Kč
Certifikace
Kontakt Bc. Lukáš Malecha   |   malecha@zvas.cz   |      |   +420608652718
Poznámky

 Digitální kompetence Průvodce světem AI pro pedagogy [živě]
Kdy: 25.3.2025    |    Kde: ZVaS České Budějovice

Druh workshop
Forma prezenční
Čas od 9:00
Lektor Mgr. Emanuel Breicha
Určeno všem pedagogickým pracovníkům
Vzdělávací oblast Digitální kompetence
Anotace Workshop je určen učitelům, kteří chtějí proniknout do základů umělé inteligence (AI) a naučit se prakticky využívat moderní AI nástroje ve výuce. Účastníci se seznámí se základy AI, historií jejího vývoje a aktuálními trendy, včetně jejího dopadu na školství a bezpečnostních aspektů, jako je kritické myšlení a nebezpečí deep fake. Během workshopu budou účastníci seznámeni s generativními AI nástroji a promptováním, což jim umožní efektivně tvořit výukové materiály, připravovat hodiny a pracovat s dokumenty. Součástí kurzu je i integrace AI do každodenní pedagogické praxe, podpora kreativity a tvorba multimediálního obsahu. Workshop také nabízí interaktivní prostor pro vlastní pokusy pod vedením lektora a sdílení zkušeností s kolegy. Účastníci získají dovednosti, které zjednoduší jejich práci, obohatí výuku a podpoří další vzdělávání a spolupráci ve školním prostředí.
Vzdělávací cíle Účastník vzdělávacího programu:

• získá základní přehled o tom, co je umělá inteligence (AI), jak funguje a jaký je její současný význam v oblasti školství a vzdělávání

• zjistí, jak používat nástroje AI pro generování textů a materiálů, které mohou usnadnit přípravu výuky, obohatit obsah hodin a ušetřit čas v administrativních úkolech

• kreativně využije AI pro splnění dílčích úkolů během workshopu

• pozná, jak efektivně pracovat s dokumenty (texty, PDF, prezentace, tabulky) pomocí AI a vyhledávat zdroje

• osvojí si dovednosti promptování a tvorby strukturovaných příkazů pro optimalizované využití AI

• bude schopen rozpoznat rizika, jako je deep fake

• získá inspiraci pro integraci AI do výuky a mimoškolních aktivit, včetně tvorby multimediálního obsahu

Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 2550,- Kč
Certifikace
Kontakt Bc. Lukáš Malecha   |   malecha@zvas.cz   |      |   +420608652718
Poznámky

 Člověk a příroda (fyzika, chemie, přírodopis) Vesmír vědění: Moderní metody výuky přírodovědných oborů
IDZ Kdy: 26.3.2025    |    Kde: Hvězdárna a planetárium České Budějovice

Druh seminář
Forma prezenční
Čas od 9:00
Lektor Ing. Miloš Tichý Ph.D.
Určeno učitelé 2. stupně ZŠ a SŠ
Vzdělávací oblast Člověk a příroda (fyzika, chemie, přírodopis)
Anotace Setkání nabídne účastníkům příležitost seznámit se s moderními didaktickými přístupy, které podporují kreativitu, interaktivitu a zapojení žáků do výuky. Účastníci se ponoří do možností využití virtuální reality (VR) a umělé inteligence (AI) ve výuce a objeví potenciál metody STEAM, která efektivně propojuje vědu, techniku, inženýrství, umění a matematiku.

Praktická část setkání zahrnuje ukázky konkrétních aplikací a jejich využití v praxi, aby si učitelé mohli vyzkoušet inovativní nástroje na vlastní kůži. Inspirativní prostředí planetária nabídne interaktivní zážitek, který podtrhne možnosti zážitkového vzdělávání a ukáže, jak atraktivní a efektivní může být moderní výuka.
Vzdělávací cíle Účastník/účastnice vzdělávacího programu

• seznámí se s moderními didaktickými přístupy, které podporují kreativitu a zapojení žáků do výuky

• vyzkouší si aplikace, které může využít při výuce přírodovědných předmětů

• získá inspiraci pro zavedení netradičních přístupů do výuky

• zažije interaktivní vzdělávací prostředí planetária

Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Ing. Petra Hrůšová   |   petra.hrusova@zvas.cz   |   +420389822735   |   +420605232180
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.

IDZ

 Primární pedagogika (1. st. ZŠ) Setkání žáků – Kroužkování ptáků
Kdy: 27.3.2025    |    Kde: Tábor, Klokoty

Druh exkurze
Forma prezenční
Čas od 9:00 hod.
Lektor RNDr. Petr Veselý, Ph.D.
Určeno žáci 6 - 10 let a jejich pedagogové nebo rodiče
Vzdělávací oblast Primární pedagogika (1. st. ZŠ)
Anotace Během setkání se žáci seznámí s běžnými druhy ptáků, které lze v našem regionu pozorovat, a získají

různé zajímavosti z jejich biologie. Dále bude prezentován projekt kroužkování ptáků, který poskytuje

cenné údaje pro výzkum ptactva a ochranu přírody. Účastníci se dozví, jakým způsobem kroužkování

přispívá k lepšímu pochopení pohybu ptáků a jejich životních cyklů. Součástí akce bude praktická

ukázka kroužkování ptáků i představení metodiky odchytu ptáků a metodiky prostorového sledování

ptáků.
Vzdělávací cíle
Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 3 hod.
Rozsah 3 hodiny
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Mgr. Olga Blechová   |   blechova@zvas.cz   |      |   +420608152881
Poznámky Žáci i pedagogický doprovod se přihlašují samostatně. Kontaktní údaje pro přihlášku žáka může poskytnout pedagogický doprovod. Malé občerstvení je zajištěno. Akce je hrazena z příspěvku Jihočeského kraje. 

 Digitální kompetence Integrace fotografie do výuky | Fotografie - jazyk digitálního věku
IDZ Kdy: 29.4.2025    |    Kde: Zvas České Budějovice

Druh workshop
Forma prezenční
Čas od 9:00 hod
Lektor Ing. Petr Jedinák
Určeno pedagogičtí pracovníci ZŠ, SŠ
Vzdělávací oblast Digitální kompetence
Anotace Potřeba začlenit fotografii do výuky výtvarné výchovy reflektuje změny ve způsobech mezilidské komunikace a skutečnost, že současný technologický pokrok umožňuje fotografovat každému. Kombinace těchto jevů vede k přirozené nadprodukci fotografií v našem životě. Samozřejmost, se kterou vznikají, a zároveň jejich převažující nevalná úroveň, si žádá kultivaci vnímání fotografie, včetně schopnosti ji tvořit.

Obsahem workshopu je seznámení pedagogů s metodikou výuky fotografie v rámci výtvarné výchovy na školách. Účastníci kurzu se seznámí s řadou kreativních cvičení a námětů, které systematicky rozvíjejí vnímání žáků a efektivně řeší problém jejich odlišné míry nadání pro klasické výtvarné techniky. Workshop představí přes dvacet příkladů fotografických cvičení.

Kromě samotného zadání fotografického úkolu bude též představen umělecko-historický kontext, příklady řešení vybranými světovými autory, ukázky prací žáků a poznatky z přímé pedagogické praxe.

Každý z účastníků obdrží v rámci workshopu metodické listy jednotlivých úkolů, vč. doporučené obrazové dokumentace.
Vzdělávací cíle Účastník / účastnice:

• rozpozná a využívá základní teoretické poučky vnímání obrazu

• analyzuje fotografické práce světových autorů s ohledem na možnost využití ve vlastní tvorbě

• na základě provedeného rozboru tvoří kritické texty a debatuje s žáky, rozvíjí jejich verbální dovednosti a kritické myšlení

• při realizaci jednotlivých kreativních zadání kombinuje osvědčené kompoziční postupy

• využívá získaných dovedností k tlumočení vlastních myšlenek obrazem

• využívá metodické listy ve své výuce anebo z nich čerpá inspiraci při přípravě a realizaci vlastní výuky se zaměřením na fotografii

• podpoří vlastní rozvoj digitální gramotnosti

Účast Minimální míra účasti pro úspěšné absolvování 100 %, tj. 8 hod.
Rozsah 8 hodin
Cena 0,- Kč
Certifikace
Kontakt Ing. Petra Hrůšová   |   petra.hrusova@zvas.cz   |   +420389822735   |   +420605232180
Poznámky

Seminář je určen pro učitele z Jihočeského kraje a je plně hrazen z projektu IDZ.
Přihlášením účastník potvrzuje, že se nezúčastnil identické aktivity v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský (např. "šablon", projektů MAP apod.).
Během semináře je účastníkům hrazeno celodenní občerstvení.

IDZ

Nenalezli jste zde vhodný termín nebo kurz?
Kontaktujte naše pracovníky a rádi Vám připravíme školení na míru pro sborovnu.

ERUDITUS - katalog školení   |   © 2011–2025 ZVaS České Budějovice, vytvořilo studio MARKOnet.czTOPlist