Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a
Středisko služeb školám, České Budějovice, Nemanická 7
Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a
Středisko služeb školám, České Budějovice, Nemanická 7
V současnosti nabízíme 3 akreditované kurzy ke splnění kvalifikačních předpokladů:
Mezi další pravidelně nabízené rozsáhlejší kurzy k prohlubování odborné kvalifikace patří:
Aktuální nabídku kvalifikačních kurzů naleznete ZDE
Studium ke splnění kvalifikačních předpokladů s akreditací MŠMT č.j. 1626/2025-5-18 v souladu se Strategií vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ posiluje roli ředitele jako lídra školy.
Vhodné pro začínající ředitele, zástupce a pro všechny, kteří zvažují vedoucí pozici ve školství.
Absolvování studia umožňuje výkon funkce ředitele školy nebo školského zařízení podle §5 odst. 2 zákona č. 563/2004 Sb.
Absolventi studia se orientují v základních právních předpisech, které upravují oblast školství a pracovního práva, principech a předpisech upravujících financování školství a odborných pedagogických zdrojích. Získané poznatky aplikují do práce vedení školy. Mají přehled, jaké dovednosti a kompetence potřebuje pedagogický lídr, který vede školu / školské zařízení k neustálému zlepšování. Účinně využívají sebehodnocení, pravidelně reflektují svoji práci a posuzují, čemu a jak se potřebují učit.
Lektoři v průběhu studia volí konstruktivistický přístup. Témata otevírají evokační otázky nebo aktivity, teorie je propojená s praxí, je dostatek příležitostí k reflexi a hodnocení a plánování dalšího profesního učení. Prostor má vzájemné sdílení zkušeností účastníků z praxe. Tím lektoři společně s účastníky modelují kulturu podporující učení.
Průběh studia v bodech
Podmínky úspěšného absolvování studia
Po absolvování studia se budete orientovat v základních právních předpisech z oblasti školství (84 hodin). Získáte přehled, jaké dovednosti a kompetence potřebuje pedagogický lídr, který vede školu k neustálému zlepšování (96 hodin)
Vzdělávací oblasti
Stáž ve škole (školském zařízení)
Stáže probíhají v partnerských školách organizace nebo školách podle vlastního výběru účastníka a schválených lektorským týmem, které jsou v některých z oblastí studia inspirací a příkladem dobré praxe (zdrojem informací jsou inspekční zprávy ČŠI, webové stránky školy).
Minimální délka trvání stáže v jedné škole je 5 hodin; celkový časový rozsah na stáže je 15 hodin.
Obsah stáže
Pozorování zaměřují účastníci na témata, která jsou obsahem studia. V diskuzích s vedením školy a učiteli získávají příležitost lépe porozumět kontextu pozorovaných situací
Jako navazující setkání všech účastníků kurzu je zařazeno 5ti hodinové setkání věnované reflexi absolvovaných stáží.
Jitka Kmentová
Dlouholetá ředitelka pražského Gymnázia Na Zatlance, průvodkyně vedení škol, mentorka, jako lektorka se věnuje pedagogickému leadershipu.
Petr Brichcín
Psycholog a lektor se zaměřením na diagnostiku a rozvoj klíčových profesních dovedností.
Pavla Katzová
Právnička, která řadu let působila na MŠMT jako vrchní ředitelka sekce legislativní a právní a náměstkyně pro řízení sekce ekonomické a legislativní, jako lektorka se zaměřuje na školské právo.
Iva Šuslík Šagátová
Zástupkyně ředitele pro ekonomické a personální řízení školy na Základní škole profesora Švejcara v Praze, jako lektorka se zaměřuje na financování škol a pedagogický leadership.
Alice Kubů Frýbová
Právnička, lektorka, specialistka na školské právo a ochranu osobních údajů.
Irena Trojanová
Dlouholetá ředitelka základní školy, odborná asistentka katedry andragogiky a managementu vzdělávání, lektorka, konzultantka pro vedení škol.
Studium ke splnění kvalifikačních předpokladů s akreditací MŠMT č.j. 25791/2023-5-520
Nově určeno uchazečům s ukončeným středním vzděláním s maturitou.
Absolvent kurzu získá kvalifikaci vychovatele dle § 22 odst. 1 písm. c) zákona 563/2004 Sb. – aktuální novela zákona z 1. 1. 2024
Studium je organizačně a časově rozloženo do 3 základních modulů. Základní modul je společný pro všechny typy Studia pedagogiky. V případě, že se uchazeč zapíše do různých oborů Studia pedagogiky, je tento základní modul prostupný a uznatelný. Zbývající 2 moduly – specializační a praktický – jsou určeny výhradně pro zaměření oboru vychovatel.
Průběh studia v bodech
ZÁKLADNÍ MODUL (48 hodin)
SPECIALIZAČNÍ MODUL / VYCHOVATEL (32 hodin)
PRAKTICKÝ MODUL / VYCHOVATEL (40 hodin)
Pedagogická praxe probíhá ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání, zejména ve školních družinách, školních klubech, případně ve střediscích volného času. Praxe je individuální, pomyslně rozdělena na 2 části. První část (zpravidla 8-10 hodin) je náslechová, hlavním cílem je pozorovat práci zkušeného vychovatele, interakce vychovatel – účastník/účastníci vzdělávání – rodič/e. Ve druhé části se předpokládá aktivní zapojení účastníka studia do pedagogického procesu pod dohledem zkušeného vychovatele. Součástí je vždy reflexe dne vedená vychovatelem.
Rozvržení pedagogické praxe v rozsahu 23 hodin je plně na individuální domluvě mezi vychovatelem a účastníkem praxe.
Výstupem z praxe je reflektivní zpráva, která je součástí závěrečné práce.
Každý účastník získá unikátní studijní oporu, která není na trhu běžně dostupná. Jde o portfolio pracovních materiálů, které vytvořili naši lektoři; obsahuje nejen základní teoretické texty, ale především mnoho praktických příkladů a situací ze školního života, mnohdy i ucelené kazuistiky. Tento materiál bude provázet naše účastníky po celou dobu studia; získají tak velmi cenný zdroj informací pro svou budoucí praxi.
Studium ke splnění kvalifikačních předpokladů s akreditací MŠMT č.j. 25791/2023-5-520
Určeno uchazečům s ukončeným středním vzděláním s maturitou.
Absolvent kurzu získá kvalifikaci asistent pedagoga dle § 22 odst. 1 písm. c) zákona 563/2004 Sb. – aktuální novela zákona z 1. 1. 2024
Studium je organizačně a časově rozloženo do 3 základních modulů. Základní modul je společný pro všechny typy Studia pedagogiky. V případě, že se uchazeč zapíše do různých oborů Studia pedagogiky, je tento základní modul prostupný a uznatelný. Zbývající 2 moduly – specializační a praktický – jsou určeny výhradně pro zaměření oboru asistent pedagoga.
Průběh studia v bodech
ZÁKLADNÍ MODUL (48 hodin)
SPECIALIZAČNÍ MODUL / ASISTENT PEDAGOGA (32 hodin)
PRAKTICKÝ MODUL / ASISTENT PEDAGOGA (40 hodin)
Pedagogická praxe
Praxi vám zajistíme v našich smluvních mateřských či základních školách a absolvujete ji ve skupině 2 – 4 účastníků. Pedagogická praxe trvá 3 dny a zpravidla budete mít možnost navštívit kombinaci tříd mateřských i základních – první či druhý stupeň. Každá studijní skupina má na škole průvodce pedagogickou praxí, který zajistí nejen vše potřebné, ale povede i reflexi nově získané zkušenosti. Průvodcem je vždy zkušený pedagogický pracovník.
Výstupem z praxe je reflektivní zpráva, která je součástí závěrečné práce.
Každý účastník získá unikátní studijní oporu, která není na trhu běžně dostupná. Jde o portfolio pracovních materiálů, které vytvořili naši lektoři; obsahuje nejen základní teoretické texty, ale především mnoho praktických příkladů a situací ze školního života, mnohdy i ucelené kazuistiky. Tento materiál bude provázet naše účastníky po celou dobu studia; získají tak velmi cenný zdroj informací pro svou budoucí praxi.
Studium k prohlubování odborné kvalifikace dle Standardu MŠMT ke kurzu zaměřeného na podporu přirozeného rozvoje řeči dětí. Úspěšným absolventům je vydáno osvědčení, které je opravňuje k výkonu činností logopedického asistenta podle čl. IV. písmeno c) Metodického doporučení č.j. 14712/2009-61 k zabezpečení logopedické péče ve školství, tj. k činnostem na podporu přirozeného rozvoje komunikačních schopností a dovedností dětí, na prevenci vzniku poruch řeči a čtenářských obtíží.
Určeno zejména pro učitele/učitelky mateřské školy nebo přípravné třídy základní školy.
Součástí kurzu je i 20hodinová praxe, kterou vykonáváte ve své škole (školském zařízení) při přímé práci s dětmi. Na každém setkání získáte přesné instrukce a úkoly, které budeme společně reflektovat při následných setkáních. Po celou dobu kurzu se tak bude stále prolínat teoretické poznání s praktickými zkušenostmi.
V průběhu praxe si vedete záznam o konané praxi a na základě získaných poznatků zpracujete kazuistiku, kterou představíte v rámci ukončení studia.
Každý účastník získá unikátní studijní oporu, která není na trhu běžně dostupná. Jde o soubor pracovních textů, které vytvořili naši lektoři; obsahuje nejen základní teoretické texty, ale především mnoho podnětů k přemýšlení. Tento materiál bude provázet naše účastníky po celou dobu studia; získají tak velmi cenný zdroj informací pro svou budoucí praxi.